Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Halloj, idag vaknade Iris med 39 graders feber så i eftermiddag ska hon till tant doktorn. Mina föräldrar ska möta maken utanför hos doktorn och så får han åka tillbaka till jobbet igen sedan, de är verkligen snälla mina föräldrar. Det enda är att de inte kan ta tempen på Iris, jag trodde inte att det gick att misslyckas med vår örontermometer men mamma har tryckt på så många knappar att hon lyckats ställa om den till farenheit nu tydligen, jaja, de får väl ta tempen hos doktorn om det är viktigt. Eftersom hon inte ätit sedan i söndags, bara druckit välling, så ska det tas halsprov idag, ujuj, hur ska det gå!

AM, hoppas, hoppas att det blir ett plus imorgon så att det inte är något annat skumt med cykeln!

Cicci, har inte pratat med dagis än eftersom hon inte varit där än. I den här takten vet jag inte när hon kommer att vara frisk nog att gå dit igen, stackarn. Kul med kräftskiva!

• BrudSommar2006

Men hallå AM, du tänker kanske, kanske testa redan ikväll och du kommer in och rapportera på måndag - kanske!!! Vi kommer inte att kunna sova!!! I och för sig inser jag att folk har viktiga saker på helgerna...

Musslor, mums! Fast jag gillar egentligen de stora gröna bäst men de andra går ner de också!

• BrudSommar2006

Ingen AM???

Här känns livet lite jobbigt just nu, Iris har inte ätit något alls på en hel vecka, hon dricker vatten och välling men det går inte att komma i närheten av munnen på henne med vare sig sked, kex, banan eller vad vi nu kommit på. Blodprov och halsprov visar ingenting men hon har ju gått ner rejält i vikt och vi är så oroliga. Några tips på något man kan ge dem som inte involverar sked eller gaffel och som är omöjligt att motstå?

När jag blir stressad eller för orolig så blir jag alltid sjuk och mycket riktigt har jag legat och kräkts i natt men är väl på återhämtning nu. Maken har feber och ont i hela kroppen. Hoppas bara att vi inte blir helt liggande båda två för idag åker mina föräldrar till Öland så nu blir vi helt utan hjälp med Iris veckan som kommer.

Maken är ju hemma med henne måndag och tisdag men det börjar ju kännas tveksamt om det kan bli något dagis veckan som kommer heller, suck. Det betyder också att vi måste ha läkarintyg till försäkringskassan. Hoppas att vi slipper men just nu börjar det kännas som att immunförsvaret sjunkit så djupt för henne att jag är rädd att vi hamnar på Astrid Lindgren snart.

• BrudSommar2006

Liten, jag ser att ni har det tufft också, stackare!

• BrudSommar2006

Förstoppning, hm. Sist hon bajsade hade hon diarré, nu är det väl inte mycket kvar i henne efter alla kräkningar. Jaja, vi får se vad vi provar härnäst. Problemet är att hon är uttorkad just nu och på gränsen att vi får ha kvar henne hemma och vi kämpar verkligen för att komma upp i tre kissblöjor per dygn så om det inte är förstoppning och vi ger henne lavemang kan det fort bli akut.

Cicci förresten, vad synd att det strular med böjen och cykeln den här månaden! Hoppas att det ordnar upp sig fortast möjligt.

• BrudSommar2006

Nu har vi fått i henne ett par chokladbitar, några munnar glasspinne och två pannkaksbitar! Har coca cola stående i ett glas men hittills har vi inte fått komma nära munnen med det. Då tog vi ändå ett vanligt dricksglas eftersom hon tycker det är så spännande med det och då brukar hon vilja prova. De där barnfruktdryckerna brukar hon inte gilla men det var i och för sig ett par månader sedan vi provade sist.

• BrudSommar2006

Urinvägsinfektion! Efter en lördagskväll på akuten, speciellt tiden det tog att samla urinprov var minnesvärd, så är vi hemma med pencillin eftersom hon har ordentlig urinvägsinfektion. Detta hade ju varit mycket trevligare att få göra vid vårt läkarbesök på dagtid i fredags istället för att bli hemskickad med förklaringen att det bara är ett virus. Nåja, nu ska vi trycka i henne vätskeersättning och Proviva dryck mot hennes vilja under dagen för att försöka stabilisera magen, andra barn dricker tydligen Proviva söt jordgubbsdryck frivilligt men, men, här blir det spruta som gäller. Så blir det till att fortsätta med alvedon mot febern och hoppas att pencillinet börjar verka snarast.

Folk säger att välkommen till hur det är att vara förälder och visst men hur jäkla vanligt kan det vara med förkylning, magsjuka, feber och urinvägsinfektion samtidigt då, det ska man väl inte gå runt och tänka att det kommer att hända hela tiden från och med nu. Usch, negativa typer!

• BrudSommar2006

Hej Cicci, vad synd att du inte hittat böjen! Om du hade ÄL i måndags så verkar ni ju ha fått till det bra i alla fall men jobbigt att inte veta om du ska handla på dig ett nytt paket och fortsätta testa eller inte! Skulle aldrig orka uppehålla tandbortsex-rutinen så länge! Jag gick ju igenom nästan två paket när vi fick till Iris iofs.

Det känns ju nästan som att det inte kommer att bli något dagis den här veckan heller för Iris men vad vet man, hon kanske repar sig dunderfort nu? Hon hade i alla fall 38,9 alldeles nyss, nu har hon fått alvedon - igen - och har somnat. Sedan ska vi vara lediga nästa vecka och åka till Öland för skördefesten så i så fall kommer hon väl ha glömt hur det är på dagis och vi får börja om med inskolningen...

• BrudSommar2006

AM, grattis!!! Så himla kul att det var det berömda och efterlängtade pluset och inte en mysko cykel!!! Och tänk vad du sparat pengar på tester nu då om man inte kan köpa trepack längre, haha! Och tur att du inte slösade pengar på ett trepack om de funnits!!!

Hade det inte varit så struligt med Iris i helgen så hade jag hunnit in här tidigare och sett pluset men, men.

Iris har inte feber längre i alla fall men nu är det ju över en vecka sedan hon åt senast men hon dricker välling i alla fall tack och lov. Ska ringa runt lite till bvc och dagis och så och försöka få lite råd. Det lär väl inte bli något dagis den här veckan i alla fall gissar jag.

• BrudSommar2006

Urinprov förresten, samlas genom att en sköterska tejpar fast en liten plastsäck under blöjan och sedan får man helt enkelt vänta tills de behagar kissa.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen