Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Zozo, det är säkert trångt! Kan man välja dagis innan barnet är fött? Här måste man vänta på personnummer innan man kan ställa sig i kö.

Sweet, tack!!!!!! Haha, nu kommer vi inte att göra oss illa någonsin mer för nu har vi dundersalva!!!!! Stora kramar och än en gång TACK att du gjorde dig besvär!

Det verkar som om Iris kommer att få ärr både under foten av spiken och på foten av skärsåret, speciellt skärsårsärret ser inte alls snyggt ut. Hoppas att det kommer att blekna lite i alla fall med tiden.

• BrudSommar2006

Piggelin, jag saknar visserligen Iris på dagarna men vet att när man väl kommer hem på kvällen så börjar hon redan bli trött och svår att ha att göra med så man vet att man kommer hem till slitgöra och inte till mys med Iris...

Maken försökte sig på att åka buss idag, det hade tydligen gått riktigt dåligt och han fick kliva av och gå hem med henne, hon var livrädd och helt hysterisk. Han har åkt tåg med henne annars men eftersom det inte går så jättebra så tänkte han att han skulle variera sig med bussen men det låter inte som att det blir någon mer busstur i någon hast!

AM, grattis på den fina dagen!

• BrudSommar2006

Såg att ni diskuterade hur långa barnen kommer att bli, det ska bli spännande att se med Iris, fram tills nu har hon ju varit jättelång för sin ålder men det är ju inte säkert att det håller i sig. Vi är ju en kort och en lång (165 cm och 203 cm) så det beror ju vem av oss hon tar efter på lite sikt. Undrar dessutom hur lång hon är nu, hon var ju 85,5 cm på ettårskontrollen i juni. Väger massor gör hon i alla fall, enligt vår våg är hon uppe i närmare 18 kg nu.

Var hos läkaren imorse men det kändes inte som att han var så insatt i det här med ryggar och höfter utan jag fick en remiss till en ortopedläkare. Dessvärre låter det som att det kan bli närmare jul innan jag får tid och jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig till dess! Fick mer antiinflammatoriskt också fast en sort jag inte provat än ifall att. Han tyckte att det var så dyrt med naprapat att han själv skulle provat sjukgymnast istället men jag trivs med min naprapat, det känns som att hon kan åstadkomma mer. Däremot tyckte friskvården på jobbet att jag skulle skaffa mig träningsrecept så att de kunde hjälpa mig med övningar två dagar i veckan så det ska jag väl försöka åstadkomma.

Iris är fortfarande snuvig, hoppas att hon kan gå till dagis imorgon, ingen av oss har någon större lust att vara hemma från jobbet en dag till men, men, vi får se. Måste vi vara hemma så får det bli jag.

• BrudSommar2006

MSW, grattis, ser fram emot att få höra mera. Blev det igångsättning och i så fall varför?

Nattson, skönt att det går bättre!

• BrudSommar2006

Tror att jag håller på att få mjölkstockning, suck, det var nog en vecka sedan jag kände att jag behövde pumpa ur senast men imorse vaknade jag och hade jätteont i höger armhåla och ner mot bröstet. Har pumpat ur lite och hoppas att det räcker så. Trodde inte att jag skulle behöva pumpa ur mer faktiskt, det kommer ju inte så mycket längre heller och man vill ju inte stimulera för mycket. Skulle kanske skaffat mig tabletter men det verkade ju gå bra ändå trodde jag...

• BrudSommar2006

Vad spännande, nu får vi två som testar akupunktur!

Nenne, ska ni behandlas båda två?

Oooohh, barnvakt! Ett magiskt ord...

Vi har varit och skaffat en saccosäck åt Iris, hon älskar den!

Hon har börjat vägra att ha jacka på sig, det började för några dagar sedan, hon går och tar fram skorna och sätter sig så att man får sätta på dem och sedan vill hon ut. Men när man försöker ta på jackan så blir hon jätteledsen, hon har ju alltid hållit fram armen tidigare. Har provat att hålla fram ett par jackor och låta henne välja ifall att det är någon som hon inte gillar men det är bara "NÄ" och så blir hon jätteledsen när man insisterar.

För att inte tala om tandborstningen, den kommer vi ingen vart med!

• BrudSommar2006

Junilejon, vad trist att amningen inte fungerade, ville han inte eller vad var det som inte gick? Trist med mens också, jag får också en jäkla huvudvärk då, trodde att det var sista p-pillersortens fel men nu har jag ju det också så det är väl något nytt som kommit som man får dras med nu på "äldre dar"...

Är på jobbet, hoppas att de inte ringer och säger att Iris är snuvig, hon verkade frisk i morse i alla fall.

Ikväll ska jag på bh-skola, hade inte tänkt gå men jag går fortfarande runt i amningsbh för mina gamla är nedpackade någonstans och jag hittar dem inte, dessutom tror jag inte att de passar än. Har inte hunnit iväg och skaffa nya och ska man dessutom ha en bunt på en gång så kan det vara bra att få beställa.

• BrudSommar2006

Muggles, jag har mailat dig min länk, du kan väl kolla om den fungerar för dig?

MrsB, vi är ju uppe typ var tredje timme också, fast för oss räcker det med att gå in och stoppa om och i värsta fall sticka vällingflaskan i truten på Iris så kan vi gå och lägga oss direkt. Men man blir ju störd i nattsömnen ändå förstås.

Vi hade Albin på vår pojknamnlista eftersom vi främst letade släktnamn när vi gett upp bläddrandet i namnböcker och almanackan, min farfar hette det.

Sweet, hittade du inlägget där jag skrev att vi fått salvan och tackade så mycket? Ha, jag hade mer än gärna dumpat Iris på dagis vid tre månader!!! Då satt jag fast med amningskudden mest hela dagarna vad jag minns eftersom Iris blev galen om hon inte fick ligga och småsnutta. Usch, hoppas jag minns fel...

• BrudSommar2006

Muggles, nu har jag provat att skicka en 'invitation to share album' också till dig, hoppas att något av alternativen fungerar!

• BrudSommar2006

MSW, tack för läsningen, jag hade också problem med att få ut moderkakan, den kom precis innan det skulle bli operation och när den kom ut så var den inte riktigt hel så jag blödde en hel del dagarna efter. Dock inte så dramatiskt som för dig som tur var och det räckte att jag åt tabletter för att sluta blöda så det var väl rena barnleken i jämförelse även om jag tyckte att det var jobbigt med allt blod som aldrig tog slut då.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen