Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Vickan, jag kan inte heller sluta med hemnet, gärna tittar man ju då på hus man i alla fall inte har råd med...

Vi vet inte vad vi ska göra med Iris när vädret är så här, maken har redan varit ute i regnet och gått fram och tillbaka till affären bara för att ha något att göra medan jag lagade middag. Vid sex var Iris så trött att hon stod och skakade grinden till övervåningen, vilket hon gör när hon vill upp till sin säng på kvällarna. Vi kunde ju inte lägga henne redan klockan sex så nu är han ute och går med henne igen, de skulle försöka ta tåget till nästa station och sedan gå tillbaka, bara för att se hur det gick att åka tåg och för att ha något att göra. Hoppas bara att hon inte somnar i vagnen men, men, det gick ändå inte att ha henne hemma.

Hon sov ju hos mina föräldrar i natt och vi var på fest, bara det att jag har mens och då får jag sådan förbannan huvudvärk så vid elva bara ville jag hem och maken var så trött så han åkte också gärna hem. Direkt i säng och så sov vi till tio, sedan har jag varit trött hela dagen! Iris hade visst vaknat en fem gånger i natt men det gjorde inget sade mamma och Iris var välkommen tillbaka, tur!

Nästa gång blir väl i oktober när vi ska titta på den där Magnus Uggla/Johan Rehborg/Johan Ulveson grejen. Blir väl första gången jag äter middag ute sedan Iris föddes tror jag.

• BrudSommar2006

Tycker att det är så struligt nu att inte knapra piller eftersom min cykel är så ojämn, man vet aldrig när det är dags. Förra cykeln var 21 dagar räknade jag nyss och den här var 30 dagar. Men, men, det blir väl dyrt med ÄL-tester igen när det är dags för tvåan antar jag.

Cicci lyckades nästan få mig att tycka att man kanske skulle satsa på tvåan innan man bantade ner sig men sedan vaknade jag upp igår morse och hade så ont i muskelfästena i ryggslutet igen att jag inte kunde stå rakt och tänkte att det går ju bara inte att väga så här mycket, ge sig in i en graviditet och dessutom kånka omkring på Iris! Så det får vänta som planerat.

• BrudSommar2006

Zozo, det där med att åka till dem var ju en alldeles utmärkt idé, då kan de få stå för matlagning och annan markservice! Angående övervikt så är jag helt på din linje också.

Vickan, tror inte jag jag orkar gå med i någon internetviktklubb även om jag tittat på den tidigare, på jobbet hinner jag inte sitta med det och hemma tillbringar jag redan för mycket tid framför datorn. Men, men, jag tror att det delvis löser sig nu när jag börjar jobba igen och får lite normala rutiner igen. Tänk, nu är det bara en vecka kvar tills det är tänkt att Iris ska vara färdiginskolad på dagis och jag ska börja jobba igen!

Piggelin, vilken dålig timing! Den där tanten kommer sällan vid rätt tillfälle verkar det som, en riktigt opålitlig typ, skräp.

Hjälp, vad Iris har varit jobbig idag, om inte maken hade gått ut med vagnen i omgångar vet jag inte hur vi klarat oss. När han kom tillbaka från tågresan hade hon så klart precis somnat i vagnen, jag fick av henne jacka och skor utan att hon vaknade och bar över henne till soffan, där låg hon och snusade ett par minuter till men vaknade rätt fort och som tur var på bra humör när hon låg bekvämt och såg mig när hon vaknade. I vagnen blir hon ju helt vansinnig när hon vaknar där.

• BrudSommar2006

Nu är Iris på dagis och jag har lite tid för mig själv! Ska börja plocka lite här hemma men jag har ju hela veckan på mig och eftersom jag dras med muskelinflammationen så kan jag inte göra allt på en gång ändå. Sååå skönt att bara lämna henne och få gå hem själv!

Piggelin, det är väl inte det att jag ser fram emot att sitta på jobbet men jag ser fram emot all egen tid jag kommer att få nu. Hoppas ha råd att åka bil till jobbet men det kanske visar sig bli jättedyrt med all bensin så annars får jag väl börja ta tåget, det går ju bra det med bara det att man måste vara så mycket mer organiserad. Kommer man iväg fem minuter sent från jobbet så blir man fem minuter sen om man åker bil, åker man däremot kommunalt och ska passa ihop buss och tåg så kan man ju bli rejält mycket senare istället och det gäller ju att passa dagistiderna nu.

Sedan är jag lite nervös över hur det ska gå för maken och Iris, jag tycker att han är lite slarvig med att passa henne och hon gör illa sig mer när han har henne har jag en känsla av. Han är dålig på att trösta henne när hon är ledsen också, typ det fungerar ju inte att hålla henne så då sätter han ner henne på golvet och skiter i henne. Jag gillar inte sånt.

• BrudSommar2006

Koko, jag vet, jag har ju inte slutat att amma helt än, även om jag nu ammar högst en gång per dag och bara en kort slurk som mys om hon är trött och ledsen. Därför har jag inte kommit igång med någon bantning under året jag varit hemma, har känt en blandning av att jag hinner nog tids nog och det är mysigt för Iris att få snutta lite och att jag borde sätta igång bums...

Jag gör något radikalt den här gången och håller inga tummar alls så får vi se om det hjälper!!!

Torsdag och fredag går Iris på dagis till tre! Känner att jag borde passa på och göra något riktigt trevligt, som att åka och äta lunch någon trevlig stans men jag kan bara inte bestämma mig för vad jag ska hitta på!

• BrudSommar2006

Cicci, vad kul det var att få se LILLE Victor traska runt! Sist vi sågs gick han ju inte själv. Tänk att han busade iväg själv genom grindarna så att vi fick leta efter honom!!! Iris var ju på väg ut flera gånger också, det är lite knepigt att hålla full koll med så mycket barn. Fast roligt hade hon! I alla fall tills hon fastnade under bordet i lekstugan och inte kom ihåg hur hon krupit in där!

Tänkte på det där att ÄL-stickor visar böj när man är gravid så att du undrade om du hade ÄL flera gånger, det kanske är billigare än grav-tester, man får ju i alla fall sju stickor med!

• BrudSommar2006

Mrs B, vilket skräp! Maken har ju inte heller varit hemma något men han har ju tillbringat hela dagar med Iris även om han inte varit själv med henne på helger och på semestern så han vet ju hur jobbigt det är med henne. Han undrar lite själv hur han ska orka vara själv med henne hela dagar nu framöver!

• BrudSommar2006

Nu är Iris hemma från dagis, vi har ätit lunch och hon har somnat. Det här kan man ju lätt vänja sig vid!!! I eftermiddag ska vi ut till mina föräldrar och fika så förhoppningsvis kommer eftermiddagen att gå lite lättare än gårdagen.

Mrs B, är det bara att gå ner så där?

Lapinette, tycker absolut att ni ska ta tag i det där med papperen, det verkar ju vara så krångligt så det är lika bra att ha det gjort...

Frejis, men vad synd att ni tänkt om gällande adoption, visserligen verkar det vara krångligt med allt pappersarbete men de jag träffat på som adopterat verkar så nöjda allihop. För er kanske det dessutom skulle gått lite fortare?

• BrudSommar2006

Åh är det ingen som vill ha Iris också?!!

Status:

Gnällig, tvärilsk och/eller hysterisk.
    Lyckas kissa utanför blöjan varje gång hon blir vansinnig och pimplar välling som en alkis.

Någon???

Nej, nu ska jag gå och se vad jag kan göra åt mitt finger med nageln hon lyckades slita av när jag försökte sprätta loss henne från golvet och dumpa henne i spjälsängen nyss. Att somna efter fem känns ju inte hellyckat men det gick ju bara inte längre trots att hon sov nästan två timmar efter lunch idag.

Nu ska jag se vad vi kan hitta på till middag.

• BrudSommar2006

MSW, finns det anledning att tro att illamåendet kan ha med dina övriga problem att göra? Annars kommer du ju definitivt att sluta kräkas efter förlossningen!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen