Ännu en tur med barnkarusellen
Vickan, jag kan inte heller sluta med hemnet, gärna tittar man ju då på hus man i alla fall inte har råd med...
Vi vet inte vad vi ska göra med Iris när vädret är så här, maken har redan varit ute i regnet och gått fram och tillbaka till affären bara för att ha något att göra medan jag lagade middag. Vid sex var Iris så trött att hon stod och skakade grinden till övervåningen, vilket hon gör när hon vill upp till sin säng på kvällarna. Vi kunde ju inte lägga henne redan klockan sex så nu är han ute och går med henne igen, de skulle försöka ta tåget till nästa station och sedan gå tillbaka, bara för att se hur det gick att åka tåg och för att ha något att göra. Hoppas bara att hon inte somnar i vagnen men, men, det gick ändå inte att ha henne hemma.
Hon sov ju hos mina föräldrar i natt och vi var på fest, bara det att jag har mens och då får jag sådan förbannan huvudvärk så vid elva bara ville jag hem och maken var så trött så han åkte också gärna hem. Direkt i säng och så sov vi till tio, sedan har jag varit trött hela dagen! Iris hade visst vaknat en fem gånger i natt men det gjorde inget sade mamma och Iris var välkommen tillbaka, tur!
Nästa gång blir väl i oktober när vi ska titta på den där Magnus Uggla/Johan Rehborg/Johan Ulveson grejen. Blir väl första gången jag äter middag ute sedan Iris föddes tror jag.