• fru AM

MrsB: HAr skrivit min mailadress i din gästbok ...

• fru AM

Du Cicci, vilket dagis blev det till Victor?

Haha - du är ju gravid, det är ju det jag säger!!!

• fru AM

Cicci: Livia går på Styrmansgatan 28 (det gula tvåvåningshuset). De delar gård m nr 30 och är ute jämt! Tror det blir bra för Victor - så länge deinte låter honom klättra i fönstren ... Då ses vi kanske på dagisgården!

zozo: Avslaget är verkligen äckligt! 4-6 veckor tror jag det är normalt att det blöder fast det avtar betydligt efter två ungefär (fast det finns väl alla varianter - efter sonen blödde jag som en gris i tre månader ... Efter Livia 4 veckor)

• fru AM

Vad mycket spännande ni har avhandlat idag! Missade hela racet eftersom jag åkte långt utanför stan och tog hand om en kompis tvilingar (7 månader) ett par timmar så kompisen fick sova. Dj-klar vad jobbigt! Och det var ändå bara ett par timmar. Tinga, och alla nadra tvillingmammor ... RESPEKT!!!

Tror inte det är riktigt min grej just nu att kånka runt på två skrikebäbisar som man måste byta bajsblöjor på - illamående som jag är hela tiden (det räcker liksom med Livias blöjor. Det är något annat med andras barns blöjor ).

Hursomhelst, kompisen fick sova lite och jag är väldigt tacksam över mina ordnade familjeförhållanden som jag idag fick se en diamentral motvikt till ...

• fru AM

Detta med klädsel vid gynbesök: Känner mig fjantig i bara strumpor så dem brukar jag ta av mig. Har alltid kjol elelr klänning när jag ska gå på undersökning - så behöver ,man bara krångla av sig strumpbyxorna och sedan nte känna sig naken på väg till och från stolen ...

• fru AM

Ang. Luciafirande på dagis: Livias dagis kör utomhus (de verkar göra allt utomhus, inkl fotograferingen förra veckan och alla mellanmål). Jag tror jag ska låta henna vara pepparkaksgumma ? Åhléns brukar ha fina dräkter ? och köpa en betydligt större storlek än vad hon eg. har så den går utanpå overallen. www.pippilotta.se har fina dräkter också (gå in under ?kläder? ? ?tomtekläder & lucianattlinnen?).

Zozo: Vilken fin liten Lea!!!

Tinga: Som sagt, beundrar verkligen er tvillingföräldrar som får det att funka!!! Min kompis har tvillingar på 7 månader och en 2,5-åring. Och är nu plötsligt helt ensam med dem. Utan släkt. Utan vänner i närheten. Fattar inte att hon överlever. Hur nattar man den stora medan de två små ligger och skriker ?? Jag var helt knäckt igår ? och jag var ändå bara där 4 timmar och då var ändå inte 2,5-åringen hemma (dagis). Jag hoppas verkligen hon kan få någon typ av hjälp av samhället ? det skulle komma någon tant igår och prata om hennes behov i alla fall.

• fru AM

Hallå i tråden! Det har varit supersegt för mig att logga in här idag - har blivit utkastad så fort jag skrivit ett inlägg och fått börja om från början hela tiden ... och då har jag inte ens skrivit något snuskigt! :-O

Frejos! Det var väl ett bra äggresultat! Så kul och spännande!

Telis: Oj vad det kommer hållas tummar och tår den närmsta tiden!

Nenne: Grattis så jättemycket till huset igen! Härligt med champagne - njut! Snart är det du som sitter där med magen i vädret och suktar efter andras skumpa. Och härligt att P kommer hem!

Till er som skrivit något om min kompis som jag beättade litet om tidigare: Problemet för mig är att jag inte alls känner mig som en bra kompis nu - eftersom jag inte klarar att hjälpa henne med det som hon verkligen skulle behöva (flytta dit och ta barnen på nätterna) - det funkar inte, varken med mitt familjeliv eller min grav.trötthet eller något. Jag har helt enkelt dåligt samvete. Och nej, hennes man är inte död. Har heller inte stuckit (av egen fri vilja). Med lite fantasi kan man nog gissa. Det är en soppa och en misär.

Muggles: Du frågade om barnsängar med förvaring ... Det finns någon variant på Ilva som vi avhandlade häromdagen. Och minst en snygg på Mio.

• fru AM

Telis - din lampa lyser grön så jag chansar på att du är inne: Kan du berätta för mig hur man gör de där roliga smajlisarna som du introducerade? Eller är det för jobbigt? Har äntligen bytt ut explorer mot mozilla nu så nu kanske det skulle funka för mig med ...?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen