• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Rött visste jag att ni hade som återkommande tema, Telis. JAg tycker det låter snyggt jag!

Nobelpristagaren hade jag aldrig hört talas om. Det där priset är bara för ryggkliande inbördes beundrargänget. JAg tillhör inte dem som tycker Astrid Lindgren borde ha fått det, men det vore mer intressant om något mer allmänt kända författare blev belönade (fast det finns ju andra priser förstås).

• fru AM

Lappis: Köpte ni lägenheten på Ringvägen? Den är såld nu.
    Vi bjöd på ett sommarhus igår - tio minuter senare var det sålt fast inte till oss. Och då hade det ändå varit ute på marknaden sedan i våras. Oflyt. (Eller för lågt bud när det gällde oss )

• fru AM

Så skönt Lappis, då behöver jag inte lida med dig att ni inte fick lägenheten om ni nu hade velat ha den!

Däremot kan ni få tycka lite synd om mig (oss) som inte fick något sommarhus. (Fast jag har spanat in ett nytt objekt nu)

• fru AM

Får vi inte tag på något sommarhus nu så kommer vi hyra nästa sommar. Det blir ingen utomlandsresa då med tanke på tillökningen ... Min mans familjs land kommer inte funka att vara på så mycket mer - eftersom vi är mer som inneboende där och inte får bestämma någonting och inte kan bjuda dit vänner.

Nu ska jag läsa på om pristagaren!

• fru AM

Söder kan vara jättecharmigt - men det är också litelite läskigt i vissa områden (halva söder kallas ju för kniv-Söder och andra halvan för sprut-Söder)

Men jag är nog säkert snobbig också ...

• fru AM

Lappis, mina svärföräldrar åker ingenstans. De parkerar sig på landet i maj och lämnar först i september ... så där är vi aldrig ensamma.

• fru AM

Telis, du rör dig förmodligen bara på Fin-Söder! (en liten exklusiv del)

• fru AM

Jag tycker att det alltid hoppar omkring påtända a-lagare i leopardbyxor och spretigt hår när jag kommer upp ut tunnelbanan på Medborgarplatsen ... Fast det kanske inte är läskiga knarkare utan trendiga musiker ... vad vet jag?

• fru AM

Jag tycker att det alltid hoppar omkring påtända a-lagare i leopardbyxor och spretigt hår när jag kommer upp ut tunnelbanan på Medborgarplatsen ... Fast det kanske inte är läskiga knarkare utan trendiga musiker ... vad vet jag?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen