Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

ska till dotorn imorgon, får hoppas att jag får något besked om insemination då.

Det var lite svårt att slappna av, P hade precis kommit tillbaka från sin intervju (han ska ju börja på sitt gamla jobb igen, inte dåligt att höja sin lön på ett år med 6500:- ) och vi var lite hissiga. Så vi småpratade lite hela tiden men jag blev ju lite dåsig och blundade.

På torsdag ska jag dit igen. Ser verkligen fram emot det!

Dock tror jag att det redan är kört för den här omgången. Har nog äL imorgon men har vi tur så orkar de hänga kvar därinne till dess men det har ju inte hänt förr...

• nennesjuttioåtta

jo, absolut, jag tänkte mer på sexa i kombination med ÄL.

• nennesjuttioåtta

akupunkturen tar jag både som en balansgörare men också som något annat att fokusera på och som avslappning. SAMT ha någon att prata med. Maken är bra, men han är inte barnmorska.

• nennesjuttioåtta

och jag mår ju redan sju resor bättre än före, så bara första besöket gjorde ju susen!

• nennesjuttioåtta

oh ja, samma här. *kikar försiktigt ut över kanten* Det är verkligen avgrundsdjupt och jätteläskigt, men nu hänger jag inte längre i ena handen från den där trädgrenen som växer ut från stupet.

• nennesjuttioåtta

Så det känns som att man KAN ta sig härifrån! Fasen vad härligt det skulle vara när vi lyckas! (såg du? jag skrev när, inte om... )

• nennesjuttioåtta

hahahaha, låter som mig!

Just det här med att "vi skiter i det här och fortsätter som vi alltid gjort" borde jag/vi bli bättre på. Inte att vi ska strunta i att försöka få barn, utan att fortsätta leva som vanligt och inte tänka på det så mycket (vilket är omöjligt). Jag hatar att det här tar upp så mycket tid och energi, för sån panik har vi egentligen inte. Jag vill ju bara veta att det funkar och självklart vill jag ha barn men det är inte det kittet som vi behöver, om ni förstår hur jag menar. Vi är en liten familj ändå. Och det har alltid varit vi. Bara han och jag. Så om någon kunde ge mig ett piller som gjorde att jag inte tänkte på det mer, inte ens "händer det så händer det" utan som när man åt p-piller - att det inte ens finns på kartan och då bli jäkligt överraskad. Det vore ju fint.

• nennesjuttioåtta

helt OT, det där med att tömma menskoppen kan ju bli något roligt ni kan se fram emot att läsa.

• nennesjuttioåtta

hej Nalle Puh! Har sett dig i en annan tråd. Välkommen!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Det är bra gjort! Alltså, vissa dagar/veckor funkar bättre än andra. Vi har ju inte gjort så mycket tester än men så fort man slappnar av så blir någon annan än jag gravid. Fick reda på två till förra veckan, varav den ena var med på festen i lördags. *suckar* Kul för dem men om jag slappnar av så ska ju JAG bli gravid, ellerrrrr?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen