Ännu en tur med barnkarusellen
Tack!
Tack!
Nu säger fru AM godnatt och går och gräver ner sig i kudden (och i en bok en liten stund). Ses imorgon!
BS: nej men det tyckte jag var en dålig viktcoach (aftonbladet alltså)! Får man fråga hur mycket det kostar?
Hur många kilo är det som du vill gå ner? Min svägerska har rasat massor i vikt (25kg) med hjälp av itrim ( www.itrim.se ) (både kosthjälp och träning) och fortsätter faktiskt gå ner även efter att den mest intensiva kostrestriktionsperioden är över.
Idag har jag (och maken) varit på inskrivning på Mama Mia. Min barnmorska visade sig vara en gammal bekant (dagisförälder när sonen gick på dagis för 6 år sedan). Hur mysig som helst. Så nu är ultraljud i v 18 inbokat (strax före jul). Ska "bara" klara oss igenom fler veckor - och fostervattenprov först ... Hu.
Åh Telis vad jag hoppas för er skull!!!!
BS: itrim som jag skrev om ägnar sig åt ett fasteprogram på 10 veckor (då man bara äter näringsshaker och speciell soppa) samtidigt som man tränar och blir coachad hos dem. Efter fastan är det total kostomläggning med mycket grönsaker, lite protein, lite kolhydrater som gäller.
Kanske inte att itrim passar dig nu när du inte får träna. Men äta nyttigar kan man ju alltid föröska göra! Cathrine Schück har bl a skrvit två kokböcker som användes flitigt av svägerskan (och oss) i somras, riktigt god, nyttig mat: HELT NATURLIGT och MER NATURLIGT. (Bl a en tomatsås jag skrivit om på bloggen)
Grattis Cicci!!! Vad kul och vilken bra utveckling om man betänker sommarens sorger! Kul också för Victor att bli storebror - och för mig som får någon att promenera med ...?!
Eftersom jag är bombsäker på att jag föder mina barn på BF + 9 dagar så kommer denna komma 16 maj, kan du tajma det tror du?
Angående diskussion om nejsägande till barn ... Vet inte vad Knattetimmen säger om det, Mugglan Man kanske ska maila och fråga? Jag tror dock att alla barn (och vuxna) mår bra att veta var gränsen går - men i vissa utvecklingsstadier får man kanske vara lite vidsynt ... Bra som Cicci säger, säga AJA, NEJ eller vad man nu valt för ord när det är FARA å färde. I övrigt tycker jag rimliga regler och vettiga gränser är bra. Typ: Äter gör man sittande stilla, man tackar för maten, man hoppar inte i sängen eller soffan, man säger till om man råkat ha sönder något ... Vi har säkert fler regler hemma med detta är de viktigaste. Till och med Livia är noga med att tacka för maten
Cicci - glömde att göra VÅGEN till ditt plus ära!:
Måste också berätta detta: Vi hade middag i helgen för två par och jag drack ju bara alkoholfritt hela kvällen medan de andra pimplade cosmopolitans, champagne och rödvin. Vi måste ha EXTREMT finkänsliga vänner för ingen ifrågasatte varför jag plötsligt hade vit kväll ... Så de fick inget veta.
Cicci: Blomsterbud lät bra! Eller varför inte skriva på din mage - spegelvänt - HEJ PAPPA!
Eller snabbinskaffa en t-shirt till victor som det står STOREBROR på ...
MrsB: Har skissat på ert "problemrum" nu. Ska bara få scannern att samsas med min nya dator så skickar jag det sen.
Cicci: BM räknar ju alltid från mensens första dag (inte ÄL). Sen så blir datumet ju korrigerat efter UL.
MrsB: får inte scannern att samsas med datorn just nu. Ägnar en stund åt att föra över skissen till någon typ av öppningsbar fil. Kanske bättre då kan jag nog få med länkar också!
Håll ut!