• FruCicci

Ännu en tur med barnkarusellen

Jag kan ju inte svara för Cicci men nog skulle man hellre ha två barn som är helsyskon än två som är halvsyskon om man får välja? Det skulle då jag iallafall, inte för att halvsyskon är mindre syskon på något sätt men för att det är lättare att jämka ihop barnuppfostran, ledig tid, och en massa annat än bara en pappa än med två.

Det var detta jag skulle inleda med.... kom sist... knäppt värre...

Min kompis berättade igår att hennes terapeuft, hur stavas det? psykotanten hon snackar med iallafall, hade fågat henne vad hon prioriterade högs, att leva med en man eller få barn, hon svarade bums Barn.
    Så psyktanten hade sagt att man behöver ju faktiskt inte ha en man för att vara lycklig och man kan få barn iaf. Hon är inte mkt för förhållande min 35 åriga väninna, hon kan inte tänka sig att bo med ngn, men barn vill hon ha o hennes klocka tickar som fan.... appropå vad det har diskuterats lite innan i veckan

• FruCicci

Varför jag inte drar?
    Ganska enkelt, jag älskar människan!
    Sen är han inte alkolist i den bemärkelsen, han sitter inte och hinkar varje dag, men när han gör så gör han det med besked och han blir inte glad och rolig som jag blir när jag druckit.
    Min make dricker till vinflaskan är tom, sen blir han jätte elak och aggressiv mot mig....
    I morse var det skrik och bråk, han vaknade på soffan och vet nog ej varför han var där... han fick ett ryck i natt.... men jag var så besiken och man kan inte prata med en människa som är som min make med en gång för de går in i försvarställning c pajkastningen är i full gång inom en minut.

I kväll har vi haft trevligt, orkar inte bråka, vi har ätit kräftor och han badar nu Victor och han har inte druckit vin...

Nåväl, han är en trevlig och social prick som jag älskar väldigt mycket på något vänster, men jag har lärt mig att acceptera hans 'problem' o hans känslokalla sätt, jag kommer aldrig kunna ändra honom och få en a'la Nenneman eller Lappisman. Skulle vara trevligt dock.

Jag sa till honom härrom kvällen att han var en kall skitkorv o i går när han kom hem fick jag en puss på munnen!!!
    Det var månader sedan sist!

ja ja, det finns mycket att säga och inget....
    Vi lämnar detta nu och ni behöver inte kommentera mer...

Ha en trevlig helg allihopa!

• FruCicci

MrsB,
    Självklart har jag läst den och mycket annat....
    Jag kände inte igen min situation i den boken bara, för det är inte så "farligt" som katarina hade det...
    Min make är världens underbaraste mest hela tiden, han har stötta mig i vårat beslut kring aborten på ett fanastiskt sätt och han ställer upp på en hel del.
    Problemet är att han har dåligt ölsinne och det är svårt att förklara. Sen tror jag aldrig att de har sagt till varandra i hans familj, när han var barn, hur mycket de älskar ngn eller annat fint, för han har svårt att ge av sig själv o ge till mig (som behöver extra mkt).
    Han har aldrig velat hålla handen på stan, pussas offentlig etc etc, han är pryd helt enkelt och det har nog sina rötter i hans barndom, tror jag... han visar inte kärlek och gör inte ngt extra direkt....
    Jag är inte världens bästa och diplomatiska jag heller, alla har vi våra fel och brister...

• FruCicci

Freijs,
    låter ju väldigt plussitivt, trots neg gravtest. Nästäppa!!!! et är det första jag fått varje gång jag varit gravid (3 ggr). Yr först i vecka 6-7...En av mina bästa kompisar testade positivt på 3 gravtestet, så vänta lite till....

Piggis, Telis mfl som skrivit kloka ord - TACK.
    Jag har kolla på min situation, men ibland så känner man sig lite extra uppgiven och ledsen och kanske förstärket lite (eller inte)... hur som, jag ska inte älta detta negativa mer utan tänka positivt, det finns så många människor som verkligen har det jobbigt så kommer jag med mitt futtiga...

MrsB, skönt att du vet och varit lite med om samma förrästen...

NENNE, ja du , innan du skrev det så tänkte jag, shit nenne äter ju pergotime, skulle inte förvåna mig om hon blir gravid med i af 3 stycken, ha ha ha.... MEN 7! Hjälp!

I dag ska det regna hela dagen, det blir väl galonbyxor på i parken för Victor, om vi inte hittar på ngt som involverar inomhusaktiviteter...

Tjing

• FruCicci

Mugglan, kommer jätte gärna ner till Götet o träffar er... och bor gärna hos er med om det rör sig om en natt bara... kullavik ligger ju en bit bort liksom....
    Ska kolla på det till september...
    Ska ev träffa Vänner och prinsen i veckan igen, vi sågs förra fredagen i södra Sverige o nu ska jag neråt igen, så denna gången kanske jag får se huset...

• FruCicci

ZOZO, jag hade nästäppa från 3e veckan (då visste jag inte att jag var gravid) och hela jä-la graviditeten. Det släppte i samband med förlossnigen!
    Den sista graviditeten som inte fick fortsätta, var det igen det första tecknet, skrämmande!

Frejis.... jag vet allt det du skriver, liksom 8 år nu....
    Orkar inte babbla om det mer!
    Låter som + för dig ju!!!!!!!!!! Shit!

• FruCicci

Förrästen ska jag se till att vi kommer till en familjerådgivare nu. Det är jätte många av mina vänner som gör det o det har räddat mycket.
    Sen en annan sak, min man vet och fattar att han har ett problem, men jag tror inte att han vill inse vidden av det. Han dricker inte starksprit längre till exempel, för han vet att han har gjort bort sig så många gånger i samband med det. Så det är ju starkt jobbat.
    Men han vill liksom inte inse att han har problem med vin oxå, men det kanske kommer så småningom.
    Ag tömma hela flaskan, så har jag sagt till honom såååå många gånger: Måste du dricka upp allt jämt måste du det eller det eller det? Sen har jag (som man gör när man lever i situationer som denna) gått och kollat flaskor dagen efter och så där. Detta har resulterat i att han lätt kan lämna en deciliter kvar i flaskan, för syns skull, så skrattretande! Typ, kolla jag har inte hällt i mig allt...
    Så nu ska vi verkligen inte diskutera detta mera!

• FruCicci

fasen vad spännande Frejis!!!!!!!!!!!!!
    men är det ivf, insemination eller är det vanligt PÖK denna gången??
    Vickan, skönt att det inte är Donau som rinner i brallan... på't igen bara tjejen!

• FruCicci

made in Italy.... ha ha ha
    Om det är en tjej måste hon få heta FLORENS

• FruCicci

fast jag gillar Venice med! fint namn

nenne när har du BIM nästa gång?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen