Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Oms, jag förstår inte riktigt vad du säger, jag svarade bara på att det var någon som frågade Cicci om varför hon vill ha ett helsyskon och att det sen diskuterades att halvsyskon inte var mindre värda eller sämre än helsyskon.

• Telemarkgrrl

Cicci, du verkar ju ha bra koll på din situation så jag säger inte mer än att jag håller på dig, du är fantastisk och värd det bästa! Kom ihåg det och kom ihåg att vi finns här när du behöver stöd!

Frejis, välkommen hem!

Nenne, sjulingar... OMG.

Själv har jag precis kommit hem efter att ha ätit och druckit sagolikt gott på Fredsgatan 12. Inte riktigt lika bra som på Edsbacka men snäppet under. Magen står i fyra hörn och en snibb som min kära morfar brukade säga. Drack också ett underbart vin som jag redan har glömt namnet på, jag blir galen på min vinafasi, jag kan aldig komma ihåg nammen på goda viner!

• Telemarkgrrl

Snibben är kanske till för desserten? Det var iallafall en alldeles underbar dessert med persika, jasmin och torkade hallon. Mumma!

Haha, ja du får passa dig där med pergon och boragon. Du som alltid snackar om ett tevepucklag - be careful what you wish for.

• Telemarkgrrl

Skyll på mig nenne! Så fort jag satte på tv:n idag så var det nån jädrans svensk som kom sist i nån final.

• Telemarkgrrl

Och i tennisen vann svenskarna ett enda set och det var när jag var ute och fixade lunch.

• Telemarkgrrl

Nej, ta inte min fjärris! Det kanske räcker med att jag sitter på balkongen och kollar på tv:n genom vardagsrumsfönstret?

• Telemarkgrrl

Och jag ska ut på balkongen och titta på månförmörkelsen och hångla med maken.

Sov så gott, nenne, och kramar!

• Telemarkgrrl

Jag har stängt av tv:n, nenne!

• Telemarkgrrl

Zozo, kära nån, jag kan tycka att det är jobbigt att ha gäster en helg utan att ha ett nyfött barn. Det låter helt klart som en bättre ide att åka dit!

September, barn nummer två kommer ju aldrig att få ha er helt för sig själv, så varför ska barn nummer ett få det?

• Telemarkgrrl

Eftersom nästan alla andra IVF:are har svarat så gör jag det med.

Jag har mått över förväntan faktiskt av hormonsprejen. Jag har haft lite obehagliga svettningar på nätterna men i övrigt har det varit lugnt. Humörsvängningar har jag redan utan sprejen så det har inte förändrat något.

Däremot har jag fått ganska rejält ont under sprutperioden när äggblåsorna vuxit till sig. Men jag brukar ju ha väldigt ont under vanliga ägglossningar också så det är kanske inte så konstigt?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen