Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

koko, har börjat på boken nu och tycker att den är kanon! Igår blev jag alldeles tårögd när jag kände igen mig så mycket och insåg att jag inte är ensam. (Kanske har lite biverkningar ändå? ). Känner mig riktigt motiverad nu så tack för tipset!!

• Telemarkgrrl

AM, på tisdag smäller det! Gu nåde er om ni får några fler vattenläckor!

• Telemarkgrrl

BS, prata inte om Gustavsberg. Vi beställde en toalettstol från dom i april. Den kom inte och sen kom den inte och sen sa dom efter sommaren och nu säger dom att dom inte börjat tillverka den än och dom vet inte när dom ska börja heller. Gah!

Nåja, vi har hittat en annan nu så det är ingen kris. Toalettstolen är ju annars något som man hemskt gärna vill ha i ett badrum.

• Telemarkgrrl

MSW, hihi, ja jag känner mig lite gnällig idag.

Det blev aldrig något kris eftersom killen som ska göra badrummet blev försenad också och inte kunde börja i maj som först planerat. Så inget ont som inte har något gott med sig.

• Telemarkgrrl

Nä, nu vill jag inte höra mer negativt om Gustavsberg för det blev en sån. Det blev en precis likadan som den som vi beställde i april fast med en annan sorts lås - den fanns nämligen hemma så den fick vi på två dagar. Det hade man kanske tyckt att dom kunde ha sagt i april redan ...

Jag är iallafall glad över att vi fick en för vi har kollat på andra märken utan att hitta någon som snygg. (Om man nu kan kalla toalettstolar för snygga. )

Åh, det ska bli så underbart med ett nytt badrum (peppar, peppar!). Jag ska bada badkar varenda dag dom första veckorna.

• Telemarkgrrl

Nenne, jag håller på och läser en bok om fertilitet och näringslära och det står där att undersökningar har visat att vitamin C (400mg/dag) är jättebra att ta när man tar pergo. Kan ju vara värt att prova om du nu måste ta pergo nån mer gång?

• Telemarkgrrl

AM, jag hade så gärna velat ha ett inbyggt badkar men vi har tyvärr för litet badrum så det blir ett på fötter istället. Jag har för mig att det är 1,60 m långt så det kommer att bli trångt, men mysigt, för oss två.

Boken heter Endometriosis - a key to healing and fertility through nutrition. Den är, som titeln antyder, inriktad mot endometrios men handlar väldigt mycket om fertilitet och om hur fortplantningsorganen fungerar och påverkas av kosten. Tyvärr så innehåller den detaljerade illustrationer och rubriker som "SPERM QUALITY" som gör den svår att läsa på bussen.

• Telemarkgrrl

Lappis, det är inte på längden det spelar någon roll utan på bredden. Vårt badrum är kort på alla hållen så hade vi byggt in badkaret så hade det blivit trängre mellen handfatet och toalettstolen och där är det redan lite väl trångt.

• Telemarkgrrl

Åh, nenne, jag blir så ledsen! Fan jävla skit! Många många kramar till dig och P!!

• Telemarkgrrl

Izzie, vad skönt att du har fått komma hem från sjukhuset och mår lite bättre igen. Det lät verkligen som en riktig pärs det där. Vårt nya badrum blir ungefär som nästan alla andra badrum här i stan, vitt kakel och mörkgrått klinkergolv. Lite röd glasmosaik blir det också och golvvärme, spottar i taket och ett badkar på fötter. Sen får det inte plats mer.

Liten, vad coolt att den där kursen funkat så bra!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen