Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Lappis, det där med adoptionstiden tror jag att jag har fått från Adoptionscentrum? Jag har för mig att det stod att det tog ett par år från det man anmälde sig tills man skickade sina papper till det valda landet och att det sen tog två-tre år till innan man hunnit fram i kön i landet. Den tiden skiljer sig ju förstås från land till land men jag tittade på Kina och Vietnam tror jag.

En sak som känns jädrigt orättvis när det gäller adoptioner (var det Frejis som berättade det eller har jag hört det någon annanstans?) är att länder som USA ger stora bidragspengar till tex Kina i utbyte mot att dom får adoptera kinesiska barn medan Sverige vägrar att gå med på något sånt, vilket gör att adoptionerna till USA bara ökar medan dom bara minskar till Sverige.

• Telemarkgrrl

Nenne, jag vet inte hur det funkar hos er men här i stan kan man fixa det lilla provet hemma och sen ta med sig till labbet.

• Telemarkgrrl

nenne, han får väl köpa hem ett par tidningar om inte du kan bistå med en lajvföreställning.

• Telemarkgrrl

Lappis, nja män som springer omkring i tajta byxor och som badar varmt blir nog inte det.

• Telemarkgrrl

Jo, fast gravida blir dom nog inte oavsett.

• Telemarkgrrl

Ja, den dagen till och med karlar blir gravida före mig, då blir jag riktigt sned.

Det verkar ha lossnat för Gordon Ramsey iallafall, han verkar ju ha en halv skolklass där hemma.

• Telemarkgrrl

Min och Lappis läkare sa faktiskt att det bara var en skröna det där med varma bad och datorn i knäet. Man blir ju gaaaaaaaalen på alla olika bud man får jämt! Rant 6

• Telemarkgrrl

Rent ekonomiskt är det väl bättre att ha ett lägre bolån? Fast å andra sidan så var det gudomligt skönt att bli av med CSN. Så jag vet inte riktigt vad jag skulle ge som råd.

Jag betalade också av mitt CSN-lån i förväg och jag hade förväntat mig att jag skulle få ett grattisbrev från CSN men icke.

• Telemarkgrrl

Stort GRATTIS Frullan!!! Så fantastiskt roligt! Fast det där med att du skulle ha svårt att bli gravid vet jag inte var du har fått ifrån.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen