Ännu en tur med barnkarusellen
nennelainen - ser att du fortfarande är påloggad så jag passar på att fråga. När är det dags för nästa BIM och vilken taktik kör ni denna omgång?
nennelainen - ser att du fortfarande är påloggad så jag passar på att fråga. När är det dags för nästa BIM och vilken taktik kör ni denna omgång?
Vickan - kram till dig och förstår att det är jobbigt och att du bara vill vara hemma.
Nenne - vi har provat ALLT! Sex varje dag, 3 ggr om dagen, varannan dag ... kanske ska prova celibat och se om det hjälper . Har alltid (förutom något enstaka undantag) prickat in rätt dagar och vad FN hjälper det??!! Har denna gång tagit 1 Borago om dagen men glömde att ta ett par dagar på semestern dvs runt ÄL. Vilket fall som helst inväntar inga mirakel utan hoppas bara att mensen ska komma lite senare denna gång ... allt för att skjuta upp cykeln och syndaflod på vår Andalusien semester. För efter en IVF är det verkligen syndaflod och skitotrevligt... säger då som Vickan, då vill man bara vara hemma.
Jag testar ju i princip aldrig (bara en gång pga av tvång från min läkare) så det där har jag inget problem med men att sluta tänka på skiten är rent omöjligt. Spelar ingen roll att jag säger att man har gett upp och självfallet är jag mycket coolare nu än för typ ett år sedan MEN det finns en liten tanke, känsla som ligger där i bakhuvudet och pyr. Är jag inte lite yr? Brösten hmmm... de känns verkligen större och ömmare ... men vad fasen det gör de ju varje månad precis innan mens! Att man aldrig lär sig??!!!
nenne - har aldrig noterat att simmarna helst vill simma UT iställer för IN vid ÄL. Du kanske ska testa om ditt sekret är sk mördarsekret? Jag menar vem skulle vilja simma mot döden?
Ahhhh... nu förstår även en liten trögtänkt kanin. Då stämmer nog allt... alla kvinnor har mördarsekret ända fram till ÄL då sekretet blir supermjukt och vänligt för alla små simmare. Så de vänder m a o när det INTE är dags. Super! Så varför händer inget??!!
nennelainen - hur länge har ni nu försökt aktivt? Själva passerade vi 2 år i juni ... SUCK! Tänkte lite på adoption i morse mest för att jag började tänka på alla resor jag planerat in för 2009. Nästa sommar har vi stått i adoptionskön i 1 år....shit troligen 3 år kvar!!! Jag hinner ju planera hur mycket resor som helst innan dess. Galet!
nenne - önskar jag kunde svara på den frågan! Önskar det så mycket då vi själva också står här och famlar i blindo. Inget fel på någon av oss, inget alls ... ofrivilligt barnlös utan något enda litet fel. Vi tillhör den där lilla minoritetsgruppen på 10 % av alla som gör IVF som det inte är något fel på MEN inte blir vi gravida för det!!
nenne - jag ser det lite som dig, det är med min man jag vill ha barn och ingen annan. Hade jag velat ha barn i första hand så kunde jag ha skaffat det tidigare i livet men för mig har det varit viktigare att finna den man som jag förhoppningsvis ska leva mitt liv med. Han är prio ett och jag vet och han säger det lite då och då att han tycker likadant. Vi har det så oförskämt bra tillsammans att vi faktiskt är nöjda med det, även om det bara blir vi två i framtiden.
Ha, ha ... enkelt om man har en ek utanför dörren värre för oss som bor inne stan . Jag är också orolig ibland hur det kommer att bli den dagen när man har ett barn som tar all ens energi men hej! den dagen vet vi ju inte ens om den kommer så varför oroa sig i onödan?
nenne - vet att ni inte ligger lika långt framme som oss och inte har gjort inseminationer, IVF'er etc man har ni nämnt adoption någonting och hur ställer ni er till det ... dvs OM det en dag skulle bli aktuellt?