• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Har inte läst allt men bara en liten kommentar till vänner. Mer praktiskt och snyggare att ha den på väggen. Tänk bara på att inte sätta den för högt upp (vilket många gör). Det ska vara bekvämt att sitta i soffan och titta på den.

• Lapinette

Telis - det vore supergulligt om du kan skicka mig ett sms. Jag kommer onekligen att tänka på dig och undra hur det gått.

Koko - håller tummarna att det funkar naturlig väg denna gång.

Cissi - är det imorgon du ska testa? Fast i princip så är du ju redan gravid för nu har det gått så många dagar.

nenne - antar att du redan åkt annars tänkte jag önska dig en superhärlig resa. Måste också in och leta upp din lägenhet. Hur hittade ni andra den? Finns det så få lägenheter till salu i hålan?!

• Lapinette

Ja, just det ... så var det. Ska in och kika. Själv hittade jag en superfin villa häromdagen men vi ska inte flytta nu! Jag kan bara inte låta bli och titta och utgångspriset var mycket bra och villan var helt i min smak och i rätt område. Nåja, drömma kan man alltid göra.

Trist med Hasselbacken. Var resten gott?

Själva har vi beställt tapeter till kontoret/gästrummet. Jag har städat lägenheten och tagit hand om blommor medan maken har rivit tapeter. Väntar nu på at tklockan ska bli 19:00 och vår tur att tvätta. Inte så glamourös lördag men vad fn. nästa helg kommer att bli desto bättre .

• Lapinette

Telis - varit inne och kikat på Champoluc. Vet att jag tittade på det som alternativ i fjol men minns inte varför den valdes bort. Hade som vanligt ett superbra Excelark med alla alternativ men har slängt den då vi valde Canazei.

• Lapinette

Jag får varje torsdag ett utskick från Erik Olsson, något som ligger kvar sedan vi letade lägenhet, och då tittar jag alltid och drömmer mig bort. Hade vår familjesitutation varit annorlunda så hade jag absolut släpat med maken på husvisningar.

Efter att ha drömt om fondvägg och ditt och datt blev det en väldigt enkel beige/brun tapet på samtliga väggar. Vill ha något neutralt som man lätt kan ändra till något roligare vid behov . Sen ska jag måla skänken vi har där inne vit eller hitta ett bra alternativ till den. Den slukar negativ/foton, brev, guideböcker, kartor, vandringsleder ... massor av smått och gott.

Jag kan absolut åka tillbaka till ställen jag varit på. Tidigare var det otänktbart men numera är jag inte så knusslig. När vi kommer till Frankrike så har jag nästan varit i varje håla utom Chamonix och Alp d'Huez så varför inte åka tillbaka. Italien däremot var nytt för mig (förutom dagsutflykter till Limone). Det blir absolut Italien igen!

• Lapinette

Trist att flytta åt andra och man förutsätter ju att de har packat sakerna innan man kommer.

Ska nog börja fixa lite mat (tvätten är på). Sen får vi se om vi orkar gå ned på Storstad och möta upp några kompisar till mig. Rättare sagt, vi får först se om de hör av sig annars kryper vi djupare ned i soffan och tittar på en dvd.

• Lapinette

Absolut!! Blir det i mars som vanligt ni drar iväg och en eller två veckor?

Skulle jag få mail från Hemnet varje dag skulle jag inte få något gjort på jobbet .

• Lapinette

Nu hittade jag nennes lägenhet. Jag/vi funderar också på svart i hallen... fast då bara väggen där vi hänger jackor/ställer skor. Så jäkla opraktiskt att ha vitt där.

• Lapinette

Förresten tjejer, ni har väl ätit kanelbullar idag?! Här blev det ett par vid fikat på eftermiddagen. Hembakade av en väninna som var här på middag för ett par veckor sedan och i stressen med ett litet barn som slagit sig inte hann köpa blommor på vägen utan hon tog med sig en stor påse med nybakta bullar istället. Så trevligt!!!

• Lapinette

Jag fick en ny cykel av maken i fjol... har användt den aldeles för lite *dåligt samvete*. Trodde i min enfald att vi skulle cykla sååååå mycket nu när vi bor i stan. Helt klart enklare att promenera.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen