• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Himla enkelt att slänga ihop en INTE-lista. Sånt man ska undvika om man vill bli gravid men usch, gillar inte sånt.

• Lapinette

nenne - du kan hålla tal alt. sjunga så dansar jag?!

• Lapinette

hbgbrud - den behöver inte vara så avancerad utan lite om er rutt samt tips på hotell, restauranger.

• Lapinette

Mer skumpa åt folket! Japp, champagne måste vi ha. Det får bli min ranson denna vecka.

• Lapinette

nenne - sticker man ut hakan får man en släng på käften. Go girl!

• Lapinette

Nej, men uppenbart är alkohol ett känsligt ämne och den andra bruden gick igång på alla cylindrar. Jag väntade bara på att det skulle inträffa ... slår aldrig fel. Men det är som jag som blev påhoppad över att jag borde läsa Italiens historia innan jag uttalade mig angående vilken ö i Medelhavet man borde besöka.

• Lapinette

Själv sätter jag ihop lådorna som ska in i bokhylland vi köpte igår på IKEA. Usch, måste ut i regnet har akup om en timma och tomt i kylskåpet. Ser inte fram emot att behöva klä på mig och gå ut. Gå idé känns mer lockande.

gosnosen - sprutdags, förstår att det inte känns skoj. Själv har jag förträngt IVFandet länge nog men den närmar sig med stormsteg...iiiihhh om två veckor + 3 dagar börjar nog jag med mina sprutor.

• Lapinette

Tillbaka från akupuntkören och mina vanliga snarkningar till IKEA-bokhyllan som snart är klar.

Ser att ni har tjatat vidare och har även kollat alkoholtråden som verkar ha fått en lugnare ton. Själv gav jag totalt upp mot den superarga halvitalienskan i förra veckan (tror jag det var). Moderatorn hoppade in och sa oss att lägga av. Tänka sig, jag som är så lugn annars fick någon så jäkla arg.

ore - orientering, har en kollega som är aktiv. Hela hans familj springer omkring i skog och mark på helgerna. Nyttigt och frisk luft. Själv har jag alltid hållt på med en inomhusaktivitet. Kändes krasst när man skulle åka till en idrottshall när solen sken en härlig majdag.

• Lapinette

MissDevout - sex and the city...bättre komplimang kan man ju knappast få .

Frunågonting - vad tyckte du om Kungsholmen? Hoppas ni fick bättre service än oss. Själv försökte jag boka bord på Grill i onsdags men det var redan fullt så det blev Rolfs kök istället. Inte helt fel! Maken hade vinprovning (provade 3 sorters rödvin). Han är lätt desperat då det inte dricks så mycket vin här hemma längre.

Cissi - stort grattis på födelsedagen!

AM - visst är den god och så lätt att göra (verkar svårare så gästerna blir alltid så där glatt överraskade). Hallonsorbet har jag inte provat till. Det får det bli nästa gång.

• Lapinette

smygläsaren - ja, man tror ju att det bara är "vi" som skriver här inne som läser tråden men så är det ju inte. Särskilt anonym är man ju inte. Har redan sedan tidigare och inte från denna tråd träffat människor IRL som vet vem jag är inne på BT. Så var det med den anonymiteten.

Sen är jag normalt sätt också öppen som en bok så jag har inga direkta hemligheter (kan ändå inte hålla dem). Tror att våra personligheter här inne även stämmer med hur vi är privat. Vissa av oss är mer "privata" och skriver inte allt medan somliga av oss babblar på öppet, vitt och brett. ALLA i min närhet (inkl. samtliga på mitt jobb) vet att vi försöker få barn och genomgår IVFer. Sen så vet (hoppas jag) självfallet inte min chef hur mycket tid jag spenderar här .

• Lapinette

Tack fru någongång - vi gillar smicker! Men du får gärna skriva här även om det inte gällar barnalstrande. Som du märker pratar vi om mycket annat också.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen