• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Lägenheten på söder som jag precis tittade på kommer här:
    www2.bjurfors.se/beskrivning.aspx&OBJTYPE=CMBoLgh

och huset:
    www2.skandiamaklarna.se/beskrivning.aspx&typ=CMVilla

Ska tillägga att jag inte drömmer när jag letar lägenhet/hus utan är förnuftig dvs inga höga priser och inga jättestora utrymmen. Har insett att vi max kommer att bli 3 i denna familj.

• Lapinette

Telis - hur känns det? Mår du skit så gå hem, sjukskriv dig och tyck synd om dig själv. Gå sen ut och ät en supergod middag på stan ... när du kommit upp ur träsket. Skit säger jag bara, skit, skit, skit!

• Lapinette

Skönt att du är hemma. Sjunk ned i soffan med en gråtfilm och en stort block mörk choklad, te ... eller något annat som kan kännas skönt en sådan här mörk dag.

• Lapinette

Telis - du får leta äggdonator!!! så väntetiden inte blir så lång. Ingen här inne som kan ställa upp??! (jag får inte ... samt varför ta mina ägg som ändå inte vill stanna?)

• Lapinette

Så är det ju ofta ... att det inte är allt som tilltalar en. Håller med om kaklet i badrummet men i övrigt fräsch, ligger bra till (min mormor bodde inte långt ifrån så jag är uppvuxen i dessa kvarter)och är smart utbyggd (de där husen är annars jäkligt små). Sen är ju priset lägre än för vår lägenhet vilket alltid är "nice" men, men vi får se budgivningen i nästa vecka.

• Lapinette

Telis - Gällande lägenheten så tyckte jag den låg bra till, precis vid Zinkensdamms t-bana och Skinnarviksberget som är så mysigt. Ska nu in och titta på "din".

• Lapinette

Telis - jag igen! Underbar utsikt och fin lägenhet men utbyte av kök tror jag nog skulle vara på sin plats. Sen så kollar ju vi på 4:or.

• Lapinette

BS - jag har ju inte enbart fått nålar utan slutat träna hårt samt knappt något vin. Det är nog en sammanslagning av detta.

• Lapinette

Telis - så det är utsikten ni är ute efter! För mig är det nog främst att den har rätt antal rum, balkong, klädkammare (helst garage) och så en bra planlösning. Sen är det en fördel om den ligger överst och har hiss. Så bor vi idag ! Vi ska inte flytta ... he, he säger jag som ständigt tittar på nya objekt.

• Lapinette

muggles - det var en kort och koncist summering!

Telis - vet inte vad man säger om bad efter ÄP men det kanske finns en infektionsrisk de första dagarna? Har du kollat på FL?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen