Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Gooooosnosen

• nennesjuttioåtta

jo, det är ju också sant. Men det känns som en piss i havet på bolånet men ett stotr ok som faller om det där lånet försvinner. Iofs, jag bryr mig egentligen inte eftersom han betalra det med sina pengar och jag har inget CSN-lån själv, men ändå.

• nennesjuttioåtta

Frullan
    Grattis!!! Vad härligt med både make och Borre som längtat så (han förstår nog tids nog vad som menas med storebror, hehehe)

Men MÅSTE bara kommentera... HALLÅÅ tror du inte att vi knullar tillräckligt, eller? Jag kan lova att vi testat alla kombinationer på dessa 25 försök, så det är knappast det som är problemet (men däremot en förutsättning att man får ligga öht om det ska bli barn, men det tror jag vi alla här inne är medvetna om även om några av oss måste para ägg och spermier på annat sätt). Å nej, du har inte svårt att bli gravid. Försök 5 och därefter på försök 2 kvalificerar inte till den gruppen. Fattar inte att du ens tänker så.
    Sorry, sitter här med begynnande mens, har gråtit hela morgonen och måste hämta ut sprutorna idag. Inte bästa humöret för att tackla allt.
    Men är verkligen glad för din skull, så klart!

• nennesjuttioåtta

Page
    Min man är 31 men han har inte pluggat så länge, och på det en bra lön så därför minskar det fort. Han har funderat klart så jag tror att vi ska ha allt från lgh till huset (det som blir över efter skatt, lagfart, arvode jadajadajada) och så kanske, kanske han pyntar av en del på sitt CSN med sparade pengar bara för att det känns bra. Just nu känns det fattigt eftersom jag inte får något jobb (som om det inte räckte med motgångar) så vi vågar inte ta allt för mycket av besparingarna redan nu.

• nennesjuttioåtta

Page
    igen. Hur är det med J?

Frullan
    Oj, vad hårt det där lät, förlåt! *kram*

Telis
    god morgon!

• nennesjuttioåtta

jaja, sånt är livet. Ups and downs. Men vi vill ju bara ha UPS! Inte budfirman nu utan bara glada besked!

Åååhhh fan vad jag också hade velat NÅGONGÅNG få skriva att jag fått +, jag har så många idéer hur jag skulle göra det. Och snart är det väl lika bra att berätta alla sätt för internet kanske inte ens finns längre när det är min tur att få jubla.

Idag ska vi köra lite soffor och kartonger till nya huset (försöker rensa så gott det går så att flytten går snabbt sen)!

Page
    Snedlugg, kan det vara nåt?

Jag har haft alla möjliga frisyrer (utom lockigt, förutom några bröllop jag försökt vara tjusig på men det raknar efter 4 timmar). Igår när jag kollade igenom våra fotoalbum insåg jag att när jag var riktigt korthårig så såg det rätt coolt ut, men å andra sidan även +10 år mot vad jag är nu och det var 6 år sen. HahahhaNu har jag gett upp och bara låter det växa som ogräs.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    Tack...

Jaaa, jag är så glad att vi fick de där stolarna, de funkar överallt! Nu drar försäljningen igång - håller tummarna! Om du inboxar mig kan jag kolla på min plustjänst...

• nennesjuttioåtta

telis
    på dig med!
    Jamenvafaaaaan... P och jag har pratat en hel del om det där och det känns verkligen som att ju längre vi försöker desto längre från målet kommer vi. I stället för tvärtom. Det är som att navigera fel i öknen och tro man ska få bada i havet...jag lovar att vi kommer att träffa ett jävla kvicksandshål på vägen också.

• nennesjuttioåtta

BS
    I know! Det där jäkla håret...! Tur att det är mössäsong, säger jag bara...

Fasen vilken tur jag har som har en make som gillar att laga mat. hur skulle de överleva utan er (eller skulle de åka hem och äta hos mamsen då eller bara hämtmat?)?!?!

Jag är nog den i sammanhanget som är latast, slänger strumpor och byxor omkring mig (gillar att dressa om till mysbyxor lite varstans), kollar på högen med tvätt och tror på allvar att arga leken med den gör att det blir rent och manglat av sig själv. Ibland funkar det faktiskt, men det beror på att P gjort det. Fast jag vet inte hur han bllivit sån för hans mamma är hemmafru och har packat deras gympapåsar tills de gick i gymnasiet. Vill inte ta åt mig äran för ni som drar det stora lasset själva gör inget fel men jag har verkligen gjort klart för honom att jag inte är och kommer aldrig att bli någon husa.

För jag tror att de kan också, de är inga idioter.
    Vem blir inte lat om man har all inclusive där man bor?
    I vissa fall kan det t o m vara så att han kanske vill hjälpa till men får bara höra att han ska göra si eller så istället, och vem tröttnar inte då?

P är ju systemvetare. inte till yrket, men han har systäääääm. För allt! Hur knivarna ska sitta på magnetlisten och liknande. I början när vi bodde ihop å hade jag ingen koll och brydde mig inte nämnvärt (för det funkar ju ändå, oftast har det mer en estetisk funktion för honom). Men upptäckte att när jag hade plockat undan disken, så gick han efter och rättade till. Men utan att säga hur han ville ha det eller varför. OK, jag erkänner. Jag drev en hel del med honom då bara för att se honom sitta och studsa på stolen innan han tassade upp för att rätta till vaddetnuvar, hihihi så söt! Så jag frågade hur han ville ha det. Gör det någon skilllnad om vi gör på ett annat sätt? om nej, låt det vara. om ja, ok jag ska försöka. Nu är jag indoktrinerad och tänker inte på att jag gör hans systäääm av vana 8har ju kommit på att det inte är så dumt alla gånger, t ex att tvätten är vikt och sorterad efter kategorier, hahaha). Förutom när jag hör honom knorra ett hhmmöeehhhh med sprattlande armar. Men då får han rätta till det själv...

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    vafan jag hittar inte länken längre... Kollar vidare men jag måste fasen ha blivit blind.

Projektledarroll inge. Tror också att det blir annat när man har barn. Men jag tänker så här - om nu barnledigt betyder att man har som jobba tt ta hand om barnet(n), så är det väl som vilket jobb som helst. Å när du är på ditt "riktiga" jobb så kan du ju inte åka hem vid 10 för att slänga in en tvätt så varför försöka hinna med sånt när du är hemma med barn? Det är klart, har man en lucka så visst - fine, tvätta, diska eller plocka undan. Men då blir det ju också en signal till den som jobbar att du sköter markservicen på dagtid så då kan den luta sig tillbaka på kvällen och det som man annars gjorde på kvällar och helger hamnar på den som är hemma om dagarna. Jag som är arbetslös har ju all tid i världen men vi kör ändå varanna veckas matlagning, även om jag skämmer bort honom på min vecka att maten är klar direkt när han kommer från jobbet. Oftast . Men jag är ju inte direkt slutkörd för jag får ju sova om nätterna och surfa på dagarna.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen