Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci
    hmmm ok, kanske 20 gånger då (jag sa även att jag tappat räkningen). Vi började i september 2006 (det är 25 månader sen). Vi gjorde ett uppehåll från januari 2007 t o m april eftersom vi skulle till Frankrike i september. Ok, då har det inte gått så lång tid då. Men likförbannat 25 x mens, pergotime, spolning, akupunktur, hopp och förtvivlan. Förlåt att jag överdrev, det var inte med flit.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    hmm, fast jag tycker det är bätte att handla för det vi ska ha, då finns det inget som till slut är för gammalt. Även om det är basvaror, så köps det inte förrän vi verkligen ska använda det. jag är också så där att jag gör en planerad slinga i huvet (hahaha, som en busslinje!) för enklast avbockning på att-göra-listan, så man slipper åka i onödan.

• nennesjuttioåtta

Cicci

Det där med 4e som fastnar sa min aku också (hon är barnmorska med), och hon tyckte vi skulle börja långt före ÄL just för att makens soldatrer skulle hinna fram. Fast ändå kan jag känna att någon jävel borde ju ha kommit ända in oavsett om vi försökt tajma eller inte. Men vår tur kommer nog (och då ska jag banne mig köpa en trisslott!)

Piggelin
    Hmm, det var bara såna som var sålda och din gata fanns inte med. Har du ingen granne som sålt i år?

• nennesjuttioåtta

Jag tycker vi har bra fördelning. Och även om jag stör mig på att han aldrig kommer till skott med vissa saker, så tar jag inte upp det för han gör så mycket saker som jag inte vill ta i med tång. Och skulle jag säga nåt kanske jag riskerar att få det tillbaka - jamen då kan ju DU göra de här grejerna istället för det är inte heller så kul. Hua!

Ps farmor är väldigt gammeldags när det gäller arbetssysslor och vad man som fru ska göra. Hon har ingen koll på oss och nu är hon lite skruttig och snurrig men förr kunde hon se uppenbart oroad ut över att jag skulle vara borta, för vem skulle då laga mat! Hans föräldrar bor ju på samma gård som henne och efter att en bondes fru blev sjuk så undrade hon mest över hur det nu skulle gå för (vi kan kalla honom) Göran. Men då sa Ps mamma ifrån: "Är det verkligen ett handikapp att vara karl?". Iofs så när Ps mamma åkte till Grekland så hade hon lagat matlådor och lagt in i frysen, skrivet på med tusch vilken dag det skulle ätas för annars hade Ps pappa ringt till hotellet och frågat. Tur att min pappa var hemma med oss så att man vet att de kan om de måste.

• nennesjuttioåtta

jaha, hahahah nu är vi på nytt ämne. ÅÅåååh vad jag hoppas att er väntan snart är över (och min med)!!!!!!!!!!!

Kanske dags att ta en dusch och cykla ned på stan då?

• nennesjuttioåtta

heyyy
    Å shit, efterrättsprat före lunch! *Blir svag i knäna*
    P är asbra på kladdkaka, annars är det jag som är efterrättsansvarig. Händer iofs inte så ofta för P tycker att vi ska leva nyttigt (booooriiiiing) och nu var det väääldigt länge sen vi bjöd någon på middag. Men till nyår är det dags!

Omsan
    Välkommen i klubben, fast du hade bättr lycka med avgångsvederlag och uppsägningstid- jag fick en månad på mig. Men ändå trist och pest! Det är ju väldigt mycket varsel nu och det känns inte så uppmuntrande för det betyder att det är fler att konkurrera med och färre jobb öht. Bajs!

Ny tråd - åååh jag har drömt våta drömmar om att få göra det! Får jag?! Får jag?!? När är det dags? lördag, eller?

Sterling
    har aldrig åkt men tyckte ändå att det var skönt att man inte var strandad på en flygplats någonstans, eller precis var på väg iväg.

MSW
    Woohoooo vilket hus!! Potential! Borde vara en spännande planlösning!

Igår var vi och lämnade lite kartonger och den astunga bäddsoffan i nya huset. Skönt att få lämna lite pö om pö eftersom det annars blir så satans trångt med kartongberg och skräp här i lägenheten annars.

Väntar på att fertdoktorn ska ringa upp och meddela när och hur jag ska börja med sprutorna. Missade telefontiden igår med 40 minuter för jag hoppades ju in i det sista men sen kom tsunamin rrrätt ner i trosorna så då var det bara att abdikera. Lite nervös men P har redan prestationsångest och då är vi ändå ensamma och ska inte använda satsen till nåt. Men till slut löste det sig, så vi kommer ligga i hårdträning och tuffa psyktest tills det är skarpt läge.

• nennesjuttioåtta

Vilken dag! (nu pratar jag väder här)

• nennesjuttioåtta

after eight kladdkaka... *dregglar*

• nennesjuttioåtta

GINO funkar ju också jämt! Brukar variera med att ha blåbär och hallon istället.

Den där fondanten kanske blir till nyår då...

omsan
    sorry, vad pessimistiskt jag skrev, det var INTE meningen. Självklart kommer det att lösa sig! *kram*

• nennesjuttioåtta

heheh Omsan, de söker en men det är ju här i min stad...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen