Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej tjejer!

Först och främst,
    NENNE: Åh, vad ledsen jag blev när jag läste om ditt minus!!! det som lät så positivt! Kan det ha varit ett tidigt mf? Hur mycket gick du över tiden? Men stort grattis till huset! Helt rätt att köpa hus innan barn för då har man fortfarande lite tid att fixa och inreda och renovera. Jag tycker ju inte ens att sånt är särskilt kul, men vi har en hel del vi vill göra i huset. Inget som är nödvändigt mer än för trivselns skull, men den är ju också viktig!

Och när jag nu kom in på temat: Finns det några bra sajter att spana in möbler på? För inspiration eller till och med för att köpa? Nån som vet var man kan köpa ett soffbord liknande detta fast i oljad ek?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60103793 Helt ny Värld för mig som sagt...

Tinga, Kul att det går så bra för er! Är avis på era föräldrar också som verkar vara sådana som verkligen ställer upp. Hoppas ni inte tar det för givet. Mina var här i helgen och jag såg inte direkt fram emot det. Men det gick bra. Men det är klart att det är lite irriterande när man ber om hjälp att kolla Prinsen i 2 min för att man måste gå på toa och sen när man kommer har alla (utom Prinsen) lämnat köket och han har hävt ur all mat ur sin skål...

Helt OT nu: Izzie: Vilken sajt köpte du Decleor-prudukterna på? Där frakten inte funkade så bra? Jag har just upptäckt att detta märke inte säljs i Karlskrona alls och har kollat på Hudoteket och Donna Beauty på nätet och funderar på att köpa hos någon av de. Maken undrade om jag inte kan byta märke men NÄPP, det kan jag inte!!!

Cicci, Tänkte på dig idag. Hur mår du? Skit med bilen (alltså inbrottet)!! Hade förresten tur i helgen. Glömde ena bildörren öppen (tog ur Prinsen som sov och la honom i vagnen, så jag kunde inte stänga just då). När jag kom tillbaka hade någon snäll människa lagt in dörren intill bilen (ej stängt helt pga larmet) och lämnat en lapp! Såå snällt! Ska skicka in Dagens ros till tidningen. Kommer du till Blekinge denna eller nästa vecka? Spännande med dagis för Victor! Prinsen stormtrivs på sitt! Han är så duktig. I helgen när vi skulle visa dagiset gick han hela vägen dit själv och mer därtill. Plockade ekollon längs vägen.

Mycket att kommentera när man inte varit inne på ett tag, så jag får helt enkelt skicka en KRAM till alla andra! Håller tummarna stenhårt för Frejans äggplock, att akupunktur-sessionerna går väl och att en och annan smygläsare kan tänka sig att donera ägg!!!

• Vännerfan

Vinkar förbi lite fort...
    Cicci,
    Tack för erbjudandet om shopppingen. Jag kan beställa på nätet om du inte kommer iväg till nån av affärerna!! Du har ju en liten stackars V att ta hand om! (Om det ytterligare är ett litet Pyre du har att övervaka avvaktar jag med att kommentera tills CB sagt sitt... Just in case...)

TACK för alla möbler-sajter!! Har sparat ner de nu och ska in och kolla! Lär återkomma i ämnet och snappade upp att iaf Muggles och AM blir glada då Ni som inte gillar det (tillhörde ju er förut) får scrolla...

Piggan,
    Jo mina föräldrar tänker. På sig själva. Men men. Life goes on och det gick faktiskt bra, för jag vet ju ung vad jag har att förvänta mig...

Frejis,
    GRATTIS till fint resultat idag!!!! Nu jädrar!!

Usch, hade en hemsk dag på jobbet idag. Trivs verkligen och har jätteroligt, men (varför finns detta ord??)det finns en kollega där som har grava samarbetsproblem med de allra flesta och idag fick jag en kniv i ryggen av henne (igen). Vi är 90% killar, varför ska då en tanta vara problemet??? *SUCKAR* Jag blev så ledsen och upprörd så jag gick in till hennes chef (en annan än min egen). För jag visste inte vad annars jag skulle göra. Det var sent och alla andra hade gått hem. Men han kunde inte göra mycket, mer än att tala om att läget är så att hon har dessa problem och att jag är så omtyckt av alla och inte ska ta det personligt. Hjälper ju föga. Hon kommer ju vara på jobbet imorgon likt förbannat och göra livet surt för mig. Och chefen hennes sa (liksom andra har sagt förut) att hon känner sig hotad av mig. Och jag som aldrig nånsin konkurrerat med nån och har en extremt ödmjuk inställning på jobbet!!! Vilket han också märkt tydligen. Alltså satan, jag gick till och med in och kollade hennes ålder. Tänkte om jag kunde hoppas på en pensionering av henne inom kort, men icke.

Så. Nu vet ni det och det känns faktiskt redan bättre iom att jag skrev om det.

• Vännerfan

Tack Cicci! Hoppas V blir frisk snart!

Har kollat på soffborden Moa och Victor på Mio nu!

Ska krypa ner hos maken nu. Hoppas jag inte blir väckt inatt så jag ligger och ältar. Dumma kärring (och nu är det inte tanten jag menar ).

• Vännerfan

Halloj!

Alla som kommenterat kärringen på jobbet,
    TACK! Det hjälpte mig! Denna tråden är verkligen en guldkant på tillvaron på så många sätt!!
    Killarna på jobbet blev arga när de hört vad som hänt. En stegade till och med in på hennes chefs kontor. Men han var inte inne då. Efter att jag gått för dagen (för att slita Prinsen från dagiset, vilket han inte alls uppskattade så då fick jag inse att jag hämtar honom tidigt för min skull, inte för hans ) så var han dock inne och de hade haft ett långt samtal och tantens chef är nu jättearg på tanten och sa "Jävla Xxx" typ 10 ggr enligt min kollega. Han var också jätteorolig för hur det var med mig och undrade om jag var kvar på jobbet. Så jag lär få sitta i möte med honom på måndag. Han kommer fråga om jag vill att han snackar med tanten och efter allt jag hört om henne nu (lyssnade inte på allt skitsnack innan, men nu har jag bildat mig en egen uppfattning), så är jag redan rökt. Hon kommer inte hälsa på mig på månader, så jag kan lika gärna gå in i fajten och låta honom snacka med henne känns det som. Det är sååå många som mått dåligt månder i taget pga henne (så till slut insåg jag att det inte var personligt mot mig, tom den jag ser som hennes enda riktiga vän hade hon inte ens hälsat på under 2-3 mån vid nåt tillfälle), så jag gör det i så fall mer för den sakens skull. Alltså hur kan man bara acceptera att en människa visar noll respekt för sina arbetskamrater!?

BS, Hur har det gått med dagis de här dagarna?
    Vårt har också Luciafirandet ute- föga överraskande dock !

Nenne,
    Trevlig resa!

AM, Muggles, Tinga, Vickan, Lappis och alla andra inredningsintresserade:

Om man har en 42 tums-tv är det snyggast och bäst att sätta upp den på väggen då eller att ha den på en (ännu ej inköpt) tv-bänk? Och om man sätter upp den på väggen, har man tv-bänk under iaf då??? Det kostar tydligen 700kr extra för väggfäste och jag tycker spontant att det verkar coolare att ha den på väggen, men what do I know??? Kanske är extremt jobbigt att stå och borra mega-stora hål för det också??

Sen undrar jag en sak till. Om man vill ha en garderob med skjutdörrar som går från golv till tak och vägg till vägg, är det då inte fult att hänga upp stänger, hyllor m.m. direkt på väggen? Är det inte snyggare att ha riktiga stommar? Problemet är att det inte är standardmått, så någonstans kommer det då bli en glipa. Typ: garderob, lådor, garderob, ahhh: ett hål på 23 cm! Maken säger att det utåt (när garderoben är stängd) blir snyggare utan stommar för då går dörrarna verkligen hela väggen upp och ner? Och så säger han att det inte ens går att ha stommar, då det inte är standardmått på väggen. Gud, vad jag krånglar till det, ni fattar kanske inte ens vad jag menar!? Jag vill ha stommarna, men måtten stämmer ju inte, så ska vi krångla med det, eller bara slänga upp allt på väggarna och dölja med skjutdörrarna?

Kraaam så länge!

• Vännerfan

MEN... vad tyst det var här inne idag!! Jag missade er andra när ni var inne.

Håller på och dammsuger lite... Fy, vad trist. Så trist att jag faktiskt just mailade en städfirma för en konsultation om vad det skulle kosta att de städade vårt hus varannan vecka. Ni pratade ju om detta här nyligen såg jag. Hoppas det kostar oss under 1500kr, annars kommer det inte kännas försvarbart... Hoppas, hoppas för det känns så fel att ta av den bästa tiden man har på helgen för att städa. Prinsen växer ju upp så fort och rätt vad det är har vi väl en ny regering också och då kommer ju dylika förmåner ryka fortare än man hinner säga "microfiberduk".

Vinkar till Cicci! Bara drygt 6 timmar kvar tills det är söndag!

• Vännerfan

Hoppsan! Där var ju du Koko! Såg dig inte!

Aha, 1-0 till maken då. Men att stommar stjäl plats var ju faktiskt ett riktigt bra argument! Jag har sett foto på några som bara hade hängt sakerna på väggen och det såg inte så snyggt ut, men det kanske var för att de inte hade lagt in så mycket kläder där!

Och detta med sladdarna till tv:n har jag inte tänkt på alls! Ser ju så klart framför mig en tv utan sladdar alls, men har inte tänkt på var de ska ta vägen!

• Vännerfan

Vilken färg eller träslag har ni på dörrarna? Har ni nån spegel?

• Vännerfan

Alltså, det är som jag säger till maken: "Jag frågar på BT! Där vet de allt! Om allt!"

• Vännerfan

Cicci, Nej, vad trist att ni bråkat! Man blir ju extra känslig när man är gravid också. Förlåt om jag tjatar men hur gick det med rådgivningen ni skulle på? Blev det nåt?

Zozo, Låter jättejobbigt. Jag kan också bli tokig på sånt. Hur länge skulle de stanna?

Och nu blir det mer OT...

Mugglan, det blir nog tv:n på väggen. Och sladdlist precis som du föreslog, för vi får inte plats med sladdarna i väggen.

Och inga stommar bakom skjutdörrarna. Susade iväg diekt efter att jag fått Kokos svar igår och kollade på Elfas dörrar och det fanns ju hur många snygga varianter som helst. Men vet inte hur det blir bäst att kombinera. Kan tänka mig vitt, ek (men tror jag i så fall bara vill ha listerna i det, inte hela dörren) och ev. nån spegel. Detta med spegeln pga att garderoben är det första man ser när man kommer in genom dörren till sovrummet och då är det ju snyggt om man även ser sängen i spegeln. Men det fanns ju massor av olika vita- halvtransparanta, glansiga och vanligt vitt... Usch, detta känns så ytligt att skriva om när man tänker på alla verkliga problem där ute. Det är nog det som gör att inredning inte riktigt ligger för mig. Men visst, möbler måste man ha, så är det väl... Och det är ju mycket som är ytligt som ändå är roligt.

Så, scrolla ni som vill, annars tar jag nytt djupt andetag och fortsätter fråga er som vet eller som vill tycka till:

Blir det "over-kill" att ha TVÅ Lamino-fotöljer? Vi har en soffa (Ikeas 3,5-sits-soffa Stockholm) och ska ha ett soffbord och sen två fotöljer mitt emot det. Och vill ha några lite nättare. Och sköna- och det är ju Laminosar. Men de kanske blir felplacerade där? (Kommer inte ha fotpallar i så fall.) Jag tänker mig att man sitter i en sån fotölj när man typ ska läsa en bok eller ev. kolla på tv. Kanske inte när man sitter mitt emot några och pratar? Alltså, läsa kommer man ju kunna göra där också iofs. Förstår ni hur jag/vi tänker?

Har en fråga till, men väntar med den för jag vil inte döda tråden med inredningssnack...

Hittade för övrigt inte Nennes lägenhet! Bor de inte i F???

• Vännerfan

Telis,

Nej, vad tråkiga nyheter Och du är en sån himla go´ tjej och skriver inte ens in ledsna gubbar i ditt inlägg, så jag blir ännu mer berörd! Vet inte vad jag ska skriva, men jag blir verkligen LEDSEN för din/er skull!!

Cicci,

Grattis!! Så då är du gravid när vi ses! Vad sa mannen din? Jag pratade lite med din kompis T idag (som har en dotter på S), när vi kollade på möbler idag.

Tack alla som skickar länkar på sina fina möbler, spännande att se vad folk har hemma. Och tack ni som tipsar! Jag får berätta hur det går sen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen