• Page

Ännu en tur med barnkarusellen

Frullan, jag försöker inte att genomföra en kampanj för några speciella skor här (och jag känner att jag börjar tjata om det lika mycket som när jag tjatade om honung nån gång) och jag håller med att en person har ett bäst före datum när det gäller vissa skor, men jag struntar i vad som är modernt och poppis. Och när det gäller personalen på Sko Uno har jag nog aldrig träffat en bra försäljare i någon av butikerna.

• Page

Och nu sticker jag så att jag inte "överexponerar" mig på bt!

God natt!

• Page

MrsB, säg till om du vill ha hjälp med det personliga brevet, eller bara synpunkter på det du har skrivit. Jag tycker att jag är ganska bra på sånt! (haha, fast jag lyckas inte få några jobb med mina braiga ansökningar, så jag är kanske inte så bra som jag tror)

Nenne, skriv en vacker kråka nu!

BS, hehe, jag har tjatat om så mycket här att det är svårt att minnas allt!

MSW, Shit, 10-12?! Det är verkligen lågt. Förstår att du överväger att ta bort mjälten!

Nu när det precis har lugnat ned sig hos oss har J åkt in med ambulans med en trolig infektion i lungorna. Usch och blää!

• Page

Nenne, om du är en 78:a så tillhör du ynglingarna!! Upplevde något liknande när jag hittade något blankt bland mitt mörkfärgade hår. Jag ryckte ut uslingen och studerade det noga mot olika bakgrunder. Har kommit fram till att det inte alls var grått utan blont. Jojo, jag håller nog på att bli blond!

Mrs B, du kan inboxa mig så får du mitt mejl!

J ligger just nu på infektionskliniken. Han har gjort en massa odlingar, lungröntgen och får syrgas. När det gäller hans tidigare prognos så har det sett lovande ut så länge han inte får något infektion. Nu har jag ingen aning. Vi får vänta på provsvaren. Det läskiga är att många cancerpatienter dör just av "enkla" infektioner. Förhoppningsvis så är det inget allvarligt.

• Page

Eller ska kan du rycka enstaka hårstrån nenne! Det behöver inte betyda att du håller på att bli gråhårig, det kan vara en hårsäck som har fått spel. :-O

• Page

24 tusen för en utbildning som kan leda till ett roligt yrke kan vara välinvesterade pengar!

• Page

Det var visst ingen liten infektion som J har ådragit sig, utan lunginflamation!

• Page

Tack för kramar!! Jag vet inte riktigt hur illa det är, men J klagar mest på den dåliga sjukhusmaten och att syrgasslangen irriterar, och då kan det inte vara så illa!

Frejis, kul att höra att du har återhämtat dig! Och att du orkar kämpa en stund till.

Lappis, varför är köerna på adoption så fasligt långa? Jag är inte ett dugg insatt i ämnet. Är det pappersarbetet som tar så lång tid, är det för att man ska hinna fundera igenom beslutet?!

Tvätta fönster...hm, det har jag inte gjort på ett år eller så. Tidigt i höstas bajsade en fågel på ett av dem och jag har ännu inte tagit bort det. Skäms men det är så tråkigt att tvätta fönster!

Nenne, öööööh, vad sa du att din svärfar sa?!

Liten, haha skrattar gott åt din beskrivning av Mindre i badhuset!

Åh, vad det skulle vara kul att vara med på dejten på söndag. Men jag är så grymt snorig att jag måste nog hålla mig hemma. Det är på något sätt obehagligt att umgås med människor när man inte har ett luktsinne. Åt en hel rå vitlöksklyfta igår och jag kände ingen smak. Ingenting förutom att det sved lite i munnen.

MrsB, jag skickar ett mejl till dig!

• Page

Oj, en liten korrektur. Mitt SINNE för lukt har väl inte försvunnit, känner inga lukter just nu bara.

Mrs B, jag har skickat mejl till dig.

• Page

Kollade lite slött igår på ett debattprogram. Det handlade om aktiv dödshjälp. När jag pluggade retorik fick vi i uppgift att diskutera aktiv dödshjälp, och jag fick vara med på emotsidan. Det är ganska länge sen nu men jag har fortfarande inte valt sida. Självklart att jag har åsikter gällande ämnet, men jag kan inte bestämma mig om jag är för eller emot. Och så är det med ett flertal ämnen, ett exempel till är sexhjälp till handikappade. Händer det er att man helt enkelt inte kan bestämma sig vilken sida väger tyngst?

Jag tittade precis in i kylen och där hittade jag en snusdosa. EN!! Jag börjar ångra mitt beslut att sluta med snuseländet.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen