• Page

Ännu en tur med barnkarusellen

AM, det låter som ett mycket trevligt program! Fast blä för tjejens dåligt bytta blöjor! Jag antar att man får gå lääänge med samma blöja för att bajset ska torka in! Det låter som den inte bara jag som kommer att skälla i veckan.

Förbereder du dig för kejsarsnitt? Är Livia född med kejsarsnitt?

Det är otroligt bra att en anhörig får vara på rummet (med all service) med gratis. Så länge patienten är isolerad får man vara där utan extrakostnad! Det är inte heller så att vårdpersonalen får mindre jobb med sin patient när en anhörig är där eftersom en anhörig får inte göra något, tex hämta en dricka. Det är speciella smittskyddsregler i Uppsala, så all porslin och mat förvaras på ett speciellt ställe.

• Page

Piggelin, Själpmedelcentralen, är det som Arbetsförnedringen?
    Vi fick reda på i går att det kostar pengar för det behandlade sjukhuset när de tar hjälp av ett annat sjukhus. Så det är säkert därför kommunikationen är så dålig. Det känns ännu surare då, när man vet att det handlar om pengar.

• Page

Konstig egentligen att det inte finns en samlad medicinjournal över människor. Som alla läkare har tillgång till. Allt från de första vaccinationerna till hur många gånger man har haft halsfluss.

• Page

Hahaha, boken verkar rolig Piggelin!

Det är bra att sekretess finns! Men det känns som om man skulle kunna lösa problemet med sjukhistorik på ett vettigt sätt i alla fall. Allt sådant som rör en persons hälsa nedtecknas någonstans, men man skulle kunna kanske ha en samlingscentral, och då få tillgång till den mappen med patientens medgivande.

Hahaha, å andra sidan kan en patients historik göra att en läkare har förutfattad mening om en patient. För några år sen ramlade J ned från en hög höjd och skadade knäet. Läkaren vägrade skicka J på röntgen eftersom hans problem med knäet, påstod läkaren, var relaterade till cancern och behandlingarna som J hade genomgått. Och det är mycket möjligt att hans benstomme/senor hade blivit försvagade av allt det, men han hade ju fortfarande ramlat.

Det slutade med att J blev så arg att läkaren inte lyssnade på honom, så han bara gick därifrån och vägrade betala för besöket.

• Page

BS, det är ju en bra fråga om makens betalning! Måste fråga honom om det!

• Page

Oms, fy vad läskigt med jobbet!!!!!!! Så mycket av ens egna "värde" hänger på det man gör för pengar. Hoppas att du inte blir en av dem som blir av med jobbet!

BS, maken kom inte ihåg hur han gjorde för att slippa betala! Han trodde dock att han lyckades att tjata till sig att få pengarna tillbaka. Jag tycker att det verkar dock lite osannolikt, eftersom jag vet att han i vanliga fall inte orkar ta några strider.

Du kan alltid försöka att få tillbaka avgiften genom att säga att du inte har fått adekvat hjälp. Bomba de med tjat tills de tröttnar. Fast vem har tid och ork med det? De flesta är ju inte såna soffvärmare som jag. Jag kan kanske skriva ett surt brev från dig? Hehehe, så där av bara farten...

• Page

MrsB, jag har mejlat dig också! Bli inte rädd av längden på mejlet, jag har som sagt ganska tråkigt för tillfället och du råkade bli den som fick ta smällen för min sysslolöshet!

MSW, huset ser spännande ut. Ett sånt hus som jag inbillar mig ska ha några hemliga rum! Det ser dessutom gigantiskt ut!

• Page

Mrs B, bara trevligt!

Suck, det är dag två utan nikotin här. Jobbigt, men mindre jobbigt än vad jag trodde. Har inga, vad jag har märkt, fysiska abstinensbesvär, men tänker på snus hela tiden. 6 år med cigaretter och 11 år med snus....usch, det är verkligen hög tid att sluta med snuskigheterna.

J kommer nog hem i morgon. Jag är fortfarande snorig (inne på vecka 4) men jag hoppas att det inte smittar. Vi får nog sova i olika sängar tills jag är helt frisk.

• Page

Lycka till Mrs B!!

AM, jag är imponerad av dig! Sy en egen maskeraddräkt??

• Page

AM, herrejösses, du har ju oanade kunskaper! Fast det är väl så med er konstnärstyper...

Nenne och Msw, tack!

J kommer hem i dag! Måste sanera lägenheten för allt jag eventuellt har nyst ut. Och fram med handspriten!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen