• Izzie

Ännu en tur med barnkarusellen

BS - Kan inte låta bli att fnissa lite åt "tandborstskavet"! Det känns som snäppet värre än vanligt tandborstsex, men det kanske är vad det går över till efter tillräckligt många dagar i rad...

Junilejon - Tycker radhuset såg jättemysigt ut! Visst finns det lite att göra, men man vill ju ändå sätta sin egen prägel på sitt hem. Det är skoj att fixa! Själv har jag precis målat pappas gamla skrivbord (som han själv snickrat ihop i tonåren)vitt och ikväll har maken och jag flyttat in det på "kontoret" och möblerat om. Det blev jättebra!

Cicci - Grattis till böjen!! Det var ju på tiden

Nenne - Jajamensan - 7 okt 2006 är det magiska datumet! Ja, jag hängde i oktobertråden med er, men jag höll hyfsat låg profil. Vi kommer ju oxå vara i USA när vi firar vår bröllopsdag, så det blir nog inte mycket presenter, men något pappers-aktigt ska jag väl kunna trolla fram. Om inte annat får jag väl skriva ett gammalt hederligt kärleksbrev (Skulle jag själv bli glad för)...

Tinga - Vad skönt att flyter så bra med killarna nu. Så synd att inte galleriet funkar, för jag hade gärna sett ett nytt foto på dem. Men du kanske ha det i ditt galleri? Måste in och titta efter...

• Izzie

Muggles - Haha... Jag läste lite slarvigt och såg inte första meningen på inlägget du skrev... Hann läsa ett par stycken innan jag stannade upp för att läsa om dem igen bara för att se om jag läst rätt??? Vad sjutton är det med Muggles??? Men efter lite noggrannare läsning trillade poletten ner.

Folk är inte kloka...

• Izzie

Hej!

Cicci - Usch vad jobbigt med falsk krupp! Jag och min lillebror hade det själva när vi var små, och det var inte speciellt kul kan jag tala om. Så jäkla otäckt att inte kunna andas. Då blev man rädd och började gråta vilket försvårade andningen ytterligare... Både jag och lillebrorsan låg inlagda i omgångar för detta. Men vi växte ifrån det så småningom. Mamma och pappa lärde sig att hantera våra "krupp-utbrott" efter ett tag, men jag tan tänka mig att de, liksom du, tyckte det var läskigt i början.

Hoppas det tagit sig nu efter allt sexande! Kram på dig!

September - Matilda är ju nio mån nu, och jag skulle nog kunnat tänka mig att ta med henne. Mikro är ju suveränt, eftersom det mest är välling, gröt och barnmatsburkar som hon äter. Men med vattenkokare och en flask-barnmatsvärmare kommer man långt. Är det tanken att ni ska flyga ner? Om inte, kan man kanske ta med sig en mikro modell mindre, fast annars kanske man kan hyra? Jag tror det kommer att gå bra hursomhelst.
    Matilda kryper ju och ställer sig upp och går utmed möbler och så. Alla miljöer är roliga att utforska och hon är väldigt medveten och intresserad av sin omvärld. Det är en kul ålder så jag tror att det kommer att gå bra!

Lappis - Spännande med akupunktörens input i frågan! Det bli intressant att se om du får ett annorlunda resultat efter att akupunktören tyckt att det är rätt läge... Hoppas det blir snart!

Telis - Visst är det kul att shoppa i USA! Jag längtar så tills nästa fredag då vi sticker! Förra gången vi var där fick vi köpa extra väskor för att få hem allt vi handlat Den här gången tänker vi packa lätt!

Gosnosen - Kram på dig!

• Izzie

Tinga - Hoppas att magsjukan är över och du kan återvända till livet... Fy f-n för magsjuka! Skickar en cyberkram till dig!

Frullan - Trist med tanten! Hur många försök har ni gjort nu? Är 7 st försök fortfarande medelvärde även när det gäller andra barnet eller är det andra siffror som gäller? Nån som vet? Kan kanske vara skönt att ha realistiska förväntningar för att undvika besvikelser. Men det vet ju vi härinne bättre än någon, det tar när det vill och inte är det rättvist heller alla gånger. På vilket försök blev Borren till?

Piggelin - Låter som en härlig utflykt! Hoppas mensvärken släpper.

Termos med varmt vatten har jag nästan alltid med mig när jag ska någonstans. Det är skönt att kunna fixa välling och gröt när man vill, även om man är på stan och skulle kunna få hjälp. Oftast tycker jag att de värmer alldeles för varmt (typ på caféer och likn) och vem kan sitta där och vänta med en hungrig bebis...

Zozo - Haaaalllåååå!! Vad händer? Är det någon liten tjej som titta ut än???

• Izzie

Spännande det här med akupunkturen... Hoppas att det ger de resultat ni önskar i slutändan!

MSW - Jobbigt att du sörjer den där första stunden med A. Jag kan absolut förstå det. Jag gjorde ju samma sak själv eftersom jag mådde så dåligt efter akut-snittet. Hamnade på uppvaket på IVA istället för att följa med maken och Matilda tillbaka till förlossningen efter operationen. Sedan dåsade jag bort en stund på uppvaket och när jag vaknade var jag helt ensam. Full med slangar och en bedövad kropp som inte gick att röra. Känslorna och tankarna rev runt i skallen och jag hade ju inte ens fått träffa den bebis som vi till slut fått efter det senaste dygnets slit. Minns att tårarna rann och jag kände mig ensamast (inget ord va? men du fattar ) i världen.

Så småningom kom ju maken med Matilda till IVA och jag fick träffa henne. Sedan hade vi fullt upp med att komma upp på BB, få amningen att funka, kunna röra sig igen efter op osv. Det fanns inte tid att tänka på det som varit i detalj.

Efter några veckor el tom månader började jag fundera kring hela förlossningsförloppet och tiden efteråt och tyckte mig blivit snuvad på hela grejen. Jag slet och slet, men ändå fick jag aldrig vara med om det där som alla talar om. Dvs få upp en liten hal slinkig bebis på bröstet och se den ta sina första andetag och välkomna den till världen.

Mycket av det handlar om de förväntningar jag hade innan, och de skilde sig från hur det sedan blev. Det sörjer jag fortfarande. Många undrar om inte jag tänker satsa på snitt direkt om M får ett syskon, men jag kommer nog att försöka satsa på en vaginal förlossning iaf om jag får chansen. För att på något sätt kompensera det som uteblev nu.

För mig har det hjälpt att prata med vänner, BM och skriva av mig här. Har du svårt att släppa det, tycker jag att du ska ta kontakt med den BM som följde dig under graviditeten och se om hon kan hjälpa dig att bearbeta det för att sedan gå vidare. De har ju kuratorer som kan hjälpa till om man behöver.

Så småningom kommer du säkert att kunna släppa tankarna på att det inte blev som du förväntat dig och bara njuta av att du faktiskt har all tid i världen att umgås din fantastiska son. Kram på dig!

• Izzie

Ang Åsa Jinder, så läste jag en artikel om henne och hennes "barn-resa" i Amelia.

Hon pratade om sin bok och beskrev i detalj sorgen över att inte ha fått barn med sin nuvarande make. Däremot kröp det ju fram i artikeln att hon faktiskt har TVÅ biologiska barn, fast med en annan man. Det kanske bara är jag, men jag tyckte iaf det var lite magstarkt att prata barnlöshet och stor sorg när man redan fått två barn.

Jag kan förstå att det känns jättetråkigt att de, hon och hennes nuvarande make, inte fått barn tillsammans, men någon barnlöshet på det stora hela, har ju hon egentligen inte upplevt i min mening. Tycker att hon kan vara tacksam för de friska barn hon faktiskt har (det är hon säkert oxå), men att ha henne som taleskvinna för barnlöshet tycker jag är sådär.

Men men, det får stå för mig.

• Izzie

Nu sticker jag till USA! Ska bli så kul! Kommer hem om två veckor igen, så då hörs vi. Skulle vara skoj att se något mer plus då...

Lycka till allihop nu med akupunkturer, ivf-processer, skavsex och annat spännande

kramisar från Izzie

o Nenne - Ha så kul i NY och hälsa Sweetan!

• Izzie

Hej hopp i tråden!

Nu är jag tillbaks efter knappt två veckor i USA. Har haft det toppen! Massor med sol, shopping och god mat. Fast det är ganska skönt att vara hemma oxå. Lite seg av tidskillnaden bara.

För er som är som undrar hur det är med långresor med flyg med bebisar så kan jag tala om att det har gått toppen med Matilda. Hon har sovit stora delar och övrig vaken tid har det gått bra. Visst, det blir ingen avkoppling precis, eftersom hon kräver ständig sysselsättning men på det hela taget har allt gått bättre än väntat. Däremot tänker jag inte vara snål nästa gång vi reser utan låta henne få eget säte. PÅ vägen dit hade vi henne i knät och det var ingen höjdare i 10h. På vägen hem var flyget inte fullt och jag, maken & Matilda fick ett eget "tre-säte". Mycket skönare!!!

Nog om det. Vad har hänt här? Inser att jag inte har möjlighet att läsa ikapp två veckor... Någon som orkar uppdatera mig?

Ser att Telis har fått tråkiga besked... Det var då f-n, Telis. Det gör mig både förbannad och ledsen för din skull. Hoppas liksom de andra att ni avancerar snabbt i ÄD-kön... *Kramar om*

• Izzie

Åh vad fint det va! Gillar framförallt partiet med glasmosaik och det söta badkaret! Önskar så att jag hade badkar...

• Izzie

Tack Mugglan för summeringen!

Telis - Om jag shoppat något? Hmm ja... Massor! Du vet ju hur det är. Man blir galen!!! Fast jag har dragit på mig så många överviktskilon så just nu är det inte jättekul att handla kläder, men jag har inte kunnat låta bli ändå. Har handlat lite i mindre storlekar med för nu jäklar ska jag ner i vikt. Har anmält mig till Xtravaganza och kör igång med det nästa vecka. Hoppas på bra resultat då så jag kan använda det jag handlat Köpte du mycket?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen