• Izzie

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejis - När är det dags för BIM?

Lappis - Vad kul att dina värden förbättrats! När skulle du köra nästa ivf?

Cicci - Det var rackans var fertil du verkar va! Vad kul att du plussat igen! Känns allt bra?

Nenne - Antar att du är hos Sweet fortfarande, men GRATTIS till huset! Vad skoj! Är det samma hus du la en länk till här för ett tag sedan? När är inflyttning?

• Izzie

BS - Nä, precis min reaktion när jag först hörde om det. Jag kräks (och jag menar verkligen kräks) av alla pulver, typ nutrilette och liknande. Jag tror heller inte på konceptet med att äta pulver och gå ner och för att sen gå upp allt igen (och kanske lite till) när man får börja äta mat. Jag har varit väldigt skeptisk till hela metoden. Men efter att ha läst om deras koncept, läst på om ketoner och liknande, så känner jag mig nu redo att ändå testa. (Blev inspirerad av en jobbarkompis som kör och det går som tåget för henne. Passade på att ställa alla mina skeptiska frågor till henne och det verkar ok.) Jag har dessutom smakat en av dryckerna och tro det eller ej, den var helt ok. Jag fick ner den och den smakade som varm choklad gjord på vatten. Mao inte supergott men drickbart. Jag måste nämligen göra något drastiskt åt mina kilon NU. Jag har aldrig varit så här stor förut och jag vantrivs. Har testat både viktklubb och GI, men jag får inte mycket resultat av viklklubb och jag orkar bara inte sitta och fylla i varenda liten ingrediens jag haft i maten. Det tar evigheter. GI är ok, men det är svårt att hålla sig ifrån kolhydrater. Med Xtravaganza käkar man oxå GI-betonat efter kickfasen och då har man förhoppningsvis blivit av med sötsuget. Ja, vi får se om det funkar.

Lappis - Förstår att det är tufft att vänta, men å andra sidan kanske dina värden hinner förbättrats ytterligare och chansen att det ska funka vara ännu större!

• Izzie

Hej hej

Har ägnat en bra stund åt att läsa ikapp de senaste dagarna. Här hemma är det fullt upp annars. Min lillasyster är här och hälsar på (bor i Nynäs annars) och jagar kurser och framtidsplaner för våren. SOm den storasyrra jag är coachar jag min velpotta till syster

Tack för alla "välkommen hem"-meddelanden! Ni är så söta!
    Som sagt, resan var toppen! Jag var i Atlanta där makens syster bor (tror det var du som undrade Piggelin?). Oftast brukar vi passa på att se någon annan del av USA oxå när vi åker över, men den här gången blev det bara Atlanta. Men det var kul det med, fick ju mer tid till att umgås med svägerskan den här gången.

Vänner - Jag handlar via strawberrynet.com
    Åh det är så roligt med make up och krämer. Köpte en massa fina Bobbi Brown-produkter i USA...

Vad var det mer jag skulle svara på? *funderar frenetiskt* Nä, helt still... Skriv om frågan om jag missat nåt!

Telis - Vad härligt att ni har en donator! Det gör mig varm i hjärtat. Hoppas så för er skull!

Frejis - Det var då djävul att den satans tanten kom. Skit skit skit. Hoppas på era FET-försök framöver!

Saffranin - Grattis! Vad kul! När kommer underverket?

Nenne din tokmaja - Vad kul med huset. Förstår att du nästan längtar ihjäl dig! Ja, visst är NY fantastiskt! Jag minns oxå att vi gick så mycket att min gamla ryggskada som jag fått genom att lyfta en för tung bänkskiva på jobbet, bara försvann

Det var ju massor mer som jag ville kommentera, men nu har jag glömt... Typiskt!

• Izzie

Apropå goda kakor....

Jag ÄLSKAR de amerikanska stora chokladkakorna... De med massor av lager och krämig frosting. Det är det bästa jag vet. Åt några fantastiska bitar när jag var över, och bestämde mig för att köpa med mig kakmixar så jag kunde göra sådana hemma. Så i förrgår tog jag fram paketet med kakmix och började ställa fram alla grejer jag skulle behöva och började översätta att-göra-texten på baksidan... Ser min STORA bevikelse att själva frostingen skulle köpas separat. Förbannadejävlaskit. Chokladkaka kan jag väl fixa, det var ju frostingen jag ville åt!

Köpte två olika mixer och det var samma grej med båda. En hette "Devil's food" och en "Chocolate fudge brownie". Fasen, jag blir sugen bara jag skriver det.

Men min svärmor ska åka över i november så gissa att hon kommer ha inköpslista med chocolate frosting med sig...

• Izzie

Hittade dock ett svenskt recept på chocolate layer cake som jag ska testa nån dag... Någon av er som har bra recept på frosting? Helst inte med philadelphia-ost för jag vill inte ha någon syrlig smak på chokladkrämen...

• Izzie

Hej hej

Vad gulliga ni är som engagerat er i mitt "frosting-problem" (snacka om i-landsproblem!)! Alla tips har mottagits tacksamt och problemet är nog snart löst

Ang diskussionen med ÄD, insemination, adoption osv, så är jag nog positivt inställt till allt. Fantastiskt egentligen att det går att få så mycket hjälp ändå. Tänk vad många som kan bli föräldrar idag jämfört med förr. Tycker det är suveränt. Sen känns det tungt att veta att många som skulle vara superlämpliga som föräldrar ändå inte får det att funka. Men utvecklingen går ju framåt och i framtiden hoppas jag metoderna ska bli fler och ännu mer lyckosamma.

BS - Matilda reagerar precis så när hon ätit något hon inte tål. Får sådant bajs och tillhörande blöjeksem av persika, jordgubb och passionsfrukt. Det kan inte vara att Iris ätit något hon inte tål???
    Det är superjobbigt för det brukar hålla i sig i minst en vecka med eksemet och diarrén upp till 3 veckor. Behöver jag tillägga att jag är väldigt försiktig med att låta henne testa "nya" frukter?

• Izzie

Page - Du är för rolig!

Lappis - Förbannat! Hur är förkylningen? *kramar om*

MSW - Det låter inte alls bra med dina blodplättar... Skickar kram!

Telis - Har full förståelse för att du behöver en liten paus. Men vi saknar dig allt när du är borta!

BS - Skönt att Iris är bättre! Ja, de där utslagen är inte att leka med. Vad kul det lät att Iris böjde på benen. Kan se det framför mig

Frullan - Håller en tumme iaf tills du vet säkert! Kan kanske vara bra att ta en liten paus från försöken och ladda upp lite om du behöver det. Vi härinne vet ju precis hur mycket försöken sliter mentalt...

Vickan - Har oxå problem med tjocka vader, och senast såg jag skokejan scorett ha stövelskaft i XL. Den kedjan kanske finns hos dig om inte crispin gör det?

Liten - Grattis i efterskott!!! Blev det någon kappa?

• Izzie

Åh, jag är så jäkla hungrig... Första dagen med Xtravaganza idag och således bara shakes och soppor som föda. Är tom sugen på havregrynsgröt just nu. Men men, det är väl bara att invänta ketonfasen o hoppas att hungerkänslorna ger med sig...

Ett tips ang sommar/vintertid är att tänka på utemöblerna. På våren ställer vi FRAM utemöblerna (och ställer fram klockan en timme) och på hösten ställer vi TILLBAKA dem (klockan tillbaka en timme). Lätt att komma ihåg!

Ang Design Simon & Tomas så skulle jag nog inte våga släppa in dem i mitt hem. Det är sällan jag gillar resultatet. Själva programmet har ju visst underhållningsvärde, det håller jag med om, men jag föredrar ändå de program som mer gör grejer i min stil. Tex Roomservice och i synnerhet med inredaren Frida Wanselius.

Hoppas det går bra med vägningen imorgon Tinga!

Liten - Tycker du är duktig som ändå fokuserat på din jobbsituation, med seminarier och utvärderingar och allt du har hållt på med. Var sak har sin tid och så småningom kommer du säkert hitta motivation till att söka nya jobb igen. När är det tänkt att du ska tillbaka till ditt gamla jobb?

Vänner - Ni får kanske kolla upp vad han har i sina gömmor innan ni får gäster nästa gång...

Cicci - Har glömt att gratta ditt lyckade vul! Så grattis! Vad kul att du är "igång" igen. Hoppas den har graviditeten flyter lika bra som den förra.

• Izzie

Page - Åh vad tråkigt med din man! Håller tummarna för att piggnar till snart. Stor kram till er båda!

Frejis - Vad härligt med ett så optimistiskt och hoppfullt inlägg! Klart du ska köra ett tag till

BS - Ja du, svårt beslut. Nu är ju detta inga garantier, men jag tycker det är sällan man hör om familjer som har flera "jobbiga" barn. Oftast är det ett barn per familj som brukar vara lite mer krävande, åtminstone om jag tittar i min omgivning. Jag älskar verkligen mina syskon och är så glad att jag har dem. Om det är möjligt vill jag gärna ge Matilda detsamma. För min del hade det nog varit viktigare att köra tidigare för att på så sätt öka chanserna att det blir syskon, men jag har full förståelse för att det är ett tufft beslut och att inget beslut är "rätt" beslut. Kram!

Nenne - Om inte hårstråna har anfallt i flock ännu, så skulle jag nog ha is i magen och rycka de enstaka med pincett. Njut av din hårfärg, och den dag de vita tar över - köp toning!

• Izzie

Lappis - vad säger akun om dina värden nu då?

• Izzie

MSW - Njut för sjutton!

Liten - Ha, din beskrivning av Mindre på babysim kan jag kopiera och bara byta ut namnet... Ska dit nu om en timma, och förra gången kan nog klassas som ett träningspass - för mig. Matilda är dessutom rädd för vatten, så det är inte helt kul att vara ensam och försöka gå upp och ner i poolen, duscha henne (illskrik) och sen försöka duscha själv (medan hon antingen illskriker el kryper iväg och rensar avlopp...)

Lappis - Låter ju perfekt med fönstertvätt. Skulle jag verkligen behöva ta tag i här hemma...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen