Inlägg från: Kanelisen |Visa alla inlägg
  • Kanelisen

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Det är mycket kött i era menyer, hihi! Min m2b, min bästis och min m2b´s bästis är vegetarianer så vi kör på helvegetarisk meny till alla, mums!

Det blir till förrätt: skummig soppa på gröna ärtor med bondbönor, ätbara blommor och timjangrädde som smälter i soppan. Till det nybakt bröd.

Varmrätt: kronärtskocka med nyskördade borlottibönor, karamelliserade svartrötter inlindade i spetskål, grillade cocktailtomater, karl-johanssvamp och en potatis- och schalottenlökspuré.

Till efterrätt blir det bröllopstårtan: choklad- och hallonmousse (fanns tyvärr inte så jättemånga smaker att välja på...) Men jag blev grymt sugen på choklad efter att ha provsmakat för- och varmrätt så jag tror det blir toppen!

• Kanelisen

Åh, tröttsamt, hela mitt nyskrivna inlägg åkte ut från denna skitsite...blä. >-) Here we go again:
    är det någon som vet var det säljs fejkmurgröna? Spelar ingen roll om det är lösa blad eller en hel murgröna, bara bladen är rätt så stora och gröna. Hittar inget på tradera eller blocket och de företag jag hittat på nätet tar absurda fraktpriser eller expedierar inte om man inte beställer för flera hundra...

• Kanelisen

Avil: skönt att höra att nån mer är som jag. Jag har till och med försökt tvinga mig att bli mer shoppingsugen, men det går bara inte, det är ju sååå trist! Än så länge har inte vi heller köpt saker vi inte behöver, jag har ju inte ens köpt de saker jag behöver ännu, hihi...

• Kanelisen

Fy f*n vilket pyssel det är med festprogrammen! Men lite skoj såklart...
    Snart fru Wennerström: vad har du för nåt överflödigt? Skriv en lista vettja! Så kan vi andra se om det är nåt för oss, hihi.

• Kanelisen
    sandybee skrev 2008-08-06 17:00:25 följande:
    Någon som har tips på vilka man placerar vid "honnörsbordet" om man inte vill ha föräldrarna där?
    Varför inte tärnor/marskalker, bästa vännerna eller kanske toastmaster med sällskap? Finns ju stor frihet att välja vilka man vill om man nu inte ska ha föräldrarna...
  • Kanelisen

Är det någon här som ska ha bordsbingo i sina festhäften? Vi vill ha det men har helt tomt i huvudet på idéer om vad man kan skriva i rutorna....hjälp mottages tacksamt!

• Kanelisen

Vad ska era m2b ha för skor på sig? Min sambo var och tittade på lackskor idag, ett par "riktiga" på bröllopsbutiken, och de var fina men kostar 1400 kr! Känns liiite onödigt med tanke på att han kommer använda dem kanske max en gång per år. Så jag tänker att det vore bättre att köpa ett par finskor i skinn på typ Din Sko, de går ju på en femhundring ungefär. Men dem kan han ju även ha till kostym sen...tror ni det ser dumt ut med sådana till frack?

• Kanelisen
    äckling skrev 2008-08-11 21:23:08 följande:
    Min blivande ska ha lackskor och han har frockcoat. Vi köpte på nätet.www.blacktie.se/shop/index.php
    Oooh, de var ju jättefina! Hur var det med storlekarna, är det sant som det står att man ska beställa storleken mindre?
  • Kanelisen

Snart fru W: de var snygga, det är väl nåt sånt vi tänker oss om det inte blir lackisar!

• Kanelisen

Har precis varit o köpt vinster till bingon och tipsrundan. Blev fina korgar som fylls med godis och snacks i portionsförpackningar, allt delbart med två så att folk kan dela om de spelar i lag, hihi! Det är skoj att pyssla!
    Annars går jag konstant runt med en känsla av att det är något vi glömmer i planeringen, men jag kan inte komma på vad...bröllopsnerver?

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!