septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
Kantor och kyrkovigsel ska vara gratis enl svenska kyrkan. Men kantorn kan ta betalt för "extrajobb" som att till exempel sjunga en sång eller så.
Kantor och kyrkovigsel ska vara gratis enl svenska kyrkan. Men kantorn kan ta betalt för "extrajobb" som att till exempel sjunga en sång eller så.
Jisses! Tur att man är lite kontrollfreak och vill dubbelkolla allting...jag beställde brudbuketten redan i våras, och allt var frid och fröjd. Nu har blomaffären helt plötsligt bytt ägare och det är ingen som har meddelat mig! De hade ingen koll på min beställning alls, sån jäkla tur att jag fick för mig att ringa då!! Nu är allt frid och fröjd igen, puh...
Haha, usch, ja det är nog nu på upploppet som alla problem dyker upp, när man tror att man har koll på allt. Vad skönt att det ordnade sig för dig Snart fru W!
Jag kom precis hem från en underbar långpromenad med hunden, vi gick en mil i Skånes vackra bokskogar. Jag har en ledig dag idag och har bestämt mig för att inte göra något mer bröllopsinriktat idag (förutom det där med blommorna då), man måste pausa lite annars blir man nog knäpp...
Jag är inte heller ett dugg nervös, har ju i och för sig nästan tre veckor kvar men ändå! Jag brukar alltid vara nojjig så nu börjar jag bli nervös för att jag inte är nervös, haha! Nånting ska man ju oroa sig för.
Freckles: jag tror faktiskt att de flesta INTE har brudpar på tårtan, jag har aldrig sett det. Vi hade inte haft det om jag inte råkat "trilla" över ett brudpar som bara var helt rätt...
Fröken förväntan jag hittar inte heller några 10-dygnare, varken på SMHI eller yr.no. Hjälp?!
Inte för att jag tror att det ger så mycket att kolla på de prognoserna, det brukar vara väldigt osäkert fram till typ dan innan, hihi...
Fröken förväntan skrev 2008-09-10 09:36:15 följande:
Var precis hos guldsmeden och lämnade in ringarna för gravyr och putsning. Det visade sig att han gör det GRATIS eftersom vi köpte vigselringen där. Det kallar jag service-minded! Härligt att nåt kan bli billigare att man tänkt sig nån gång, hihi...
Lycka till i morgon alla 13:e sept brudar! Nu är det bara 8 dagar kvar för oss den 20:e och jag har idag officiellt inlett min semester, wiiiiiii!
Haha, igår blev min m2b kidnappad av sina vänner på stan. Han hade en toppendag: körde go-cart och spelade laserdome, åt mat och drack sprit och gick ut på ett favvoställe. Det bästa av allt var att han verkligen inte hade misstänkt något, han trodde ju inte ens han skulle få nån svensexa. Jag är så glad för hans skull, kunde inte sluta fnissa igår när han blev hämtad!
Ugla: nu vet ju inte jag exakt var i Småland du ska gifta dig men prognosen för Kalmar säger växlande molnighet, uppehåll och 10-15 grader varmt med en svag vind. Inte helt fel va?
Vi ska få ca 15 grader och sol med stackmoln i Vadstena, jag hoppas den prognosen håller sig!!
Ja det pirrar till nu så fort vi pratar om det eller tänker på det. Vi har valt den "korta" versionen av löftena så prästen kommer ju inte läsa före. Därför går vi omkring hemma och övar på löftena och då pirrar det verkligen till, hihi!
Idag blev festhäftena klara, nåde den som ringer och ger återbud nu!!
Ååååh, nu är jag FRU!! Vilken fantastisk dag det var igår!! Tårar och skratt i en salig blandning hela dagen. När taxin kom för att ta oss till vårat hotell kl 01 ville jag inte alls att det skulle ta slut, festen var såå lyckad, långt över våra höga förväntningar, hihi...
Nu kom vi precis hem och är helt slut av känslostormar och för lite sömn, men det är det självklart värt!
I morgon bär det av på vårat livs resa till Madagaskar, ska bli toppen.
Hoppas ni andra hade det lika härligt som vi, och lycka till ni som gifter er på lördag!