Inlägg från: Lillsnufflan |Visa alla inlägg
  • Lillsnufflan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Tutik och Prasart skrev 2008-08-05 21:29:39 följande:

Lite nyffiken men vart ska ni alla åka på bröllopsresa?Vi tänkte ta en sissa minuten men det går inte så mycket flygg här i från denna småländska skog. *suck*
    Vi åker inte på vår "riktiga" bröllopsresa förän till våren. Exakt vart har vi inte bestämt än, men antagligen till Krakow (där vi var på vår första, alldeles för korta, semester tillsammans) eller till Barcelona som vi båda gärna vill besöka. Direkt efter bröllopet blir det en hotellhelg där vi mest planerar att ligga på rummet
  • Lillsnufflan

matildaochniklas skrev 2008-08-05 22:41:20 följande:

Får ni bidrag av era föräldrar?
    Vi hade tänkt klara oss själva. Jag ville känna att vi rådde om allt själva och slippa känna att vi behövde anpassa oss efter våra föräldrars önskemål eftersom "de betalar".

Min m2bs föräldrar ville nog egentligen bidra ändå. Jag tror att min svärmor nästan kände sig lite stött för att vi inte bad om hjälp. Så vi får bröllopsresan av dem samt tydligen en massa pengar "att roa oss för" eftersom de tyckte att vi ville ha för billig resa.

Och när vi åkte på en oväntad ekonomiskt smäll i sommras erbjöd mina föräldrar sig att betala för maten och då tyckte vi inte att vi hade råd att säga nej.
  • Lillsnufflan

Tutik och Prasart: Massa grattis! Vilken bröllopspresent!

Appro på solbränna: jag är jordens blekaste person, jag blir aldrig brun, men å andra sidan aldrig röd heller. Jag är bara...vit. Normalt sett. Av någon underlig anledning har jag blivit brun som en pepparkaka i år. Min m2b blev helt chockad när jag kom hem från semestern med mamma, syrran och barnen.

Jag är faktiskt nästan lika brun som honom, och hans pappa är adopterad från sydeuropa. Ibland har man tur. Får försöka hålla i brännan en månad till.

• Lillsnufflan
    Ankan80 skrev 2008-08-06 13:06:17 följande:
    Jag skall ha ett halsband av kristaller (finns i galleriet)Frisören ville att jag skulle ha pärlor innan, men skall jag byta till kristaller även i håret då?Tänkte även ha en tiara, men det kan nog bli lite för mycket även för mig (gillar smycken)
    Det finns ju fina ganska enkla och smala tiaror, nästan bara som diadem.
  • Lillsnufflan

Ankan80 skrev 2008-08-06 15:55:45 följande:

åhh...nu när allting börjar falla på plats har jag fått lust att börja pyssla med bordsdekorationer o dyl. Innan så ville jag inte ens tänka på det. Tsss...roligt
    [/citat]

Jag har också precis börjat tänka på det, det är faktiskt riktigt kul. Jag skickade min mamma till IKEA idag för att köpa lila värmeljus och lite annat smått och gott.
    avil skrev 2008-08-06 16:58:48 följande:
    [citat]
    OJ,kom just på att jag ska nog fara på nån tygaffär o se om de har nåt fint band jag kan sätta runt blomstjälkarna!! Finns såna där nålar med pärlor på med tror ni??Tänkte ju bara gå i cypern o köpa några långstjälkade blommor ihopsatta redan,men kan ju sno dit ett band själv?Eller?Tänkte så bara för att om jag säjer att det är en brudbukett kanske det blir svindyrt?va tror ni?
    Klart du kan, det blir säkert jättefint.
  • Lillsnufflan
    Kärlek08 skrev 2008-08-06 21:09:01 följande:
    Men hör och häpna... INGEN har tackat nej till vårt bröllop!!!! Visserligen är det tre som inte osa:t men de har talat om när vi setts att de kommer...
    Hjälp! Jag hoppas verkligen att några kommer att tacka nej till vårt! Vi har nämligen bjudit fler än vi har råd med (72 personer) eftersom vi kallt räknat med att folk kommer att tacka nej.
  • Lillsnufflan

Upps! Det blev lite knäppt i mitt förrförra inlägg. Min egen kommentar hamnade som citat, det var inte meningen...

• Lillsnufflan

Hmm, jag är också lite känslosam men inte i positiv bemärkelse. Är jag den enda som har fullkomlig PANIK över att det närmar sig och det fortfarande är hur mycket som helst kvar att göra (varav det mesta förmodligen är rena onödigheter).

Jag börjar nästan (men bara nästan) ångra mig...

• Lillsnufflan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-07 17:16:54 följande:

lillsnufflan och ankan80; vad har ni kvar att göra?.. jag är ju den som har legat lååångt före i planeringen, de vet nog alla i denna tråden.. kanske kan jag hjälpa till med ngt?.. lr iaf komma med tips som kan underlätta att återstående saker kvar att fixa inte känns lika jobbigt. Ankan.. om du försöker visa din karl att du har allt under kontroll så tror jag att allt kommer gå bra. det är nog bara bröllopsnerver som du säger, just för att ni kanske fortf har mycket kvar att fixa.. och han stressar upp sig och blir nervös!
    Det är nog lättare att tala om vad jag har gjort... Jag har inte ens fått ut alla inbjudningar än (de närmast sörjande har fått vänta, de har ändå bokat in det, och jag vet redan att de kommer, men nu börjar det bli dags).

Vi HAR bokat kyrka, lokal och solist, men jag har ingen klänning, måste sy en...

M2b och vår son har kostymer men vi letar med ljus och lykta efter matchande lila slipsar, verkar inte finnas någonstans.

Vi vet fortfarande inte hur vi ska göra med maten, catering eller laga själv? Och vi ska inte tala om musik till dansen...
  • Lillsnufflan

Snart fru Wennerström: söt cape. Jag blev lite avis.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!