Inlägg från: Lillsnufflan |Visa alla inlägg
  • Lillsnufflan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-08 20:56:23 följande:

det har jag redan gjort.. dessutom en top coat(oriflame) som man stryker över ovanpå den vanliga mascaran som gör den extra vattenfast.. lär behövas
    Oh, vad bra. En sån måste jag försöka få tag på. Så slipper jag kanske pandalooken.
  • Lillsnufflan

Jag gifter mig den 20/9 och har inte blivit hippad fast jag är rätt säker på att jag kommer att bli. Min syster och en barndomsvännina är tärnor och jag har mycket svårt att tro att de inte kommer att fixa århundradets hippa om jag känner dem rätt...

• Lillsnufflan

Jag har köpt min m2b en slipsnål och ett hänge med en bild på mig och min son ingraverad. Hoppas han blir glad.

• Lillsnufflan

Fröken förväntan skrev 2008-08-11 09:35:34 följande:

För min kompis är den beräknad till 2 september men hennes mamma har tydligen alltid gått över tiden typ 2 v... går sådant i arv? Hoppas inte! Jag har sagt att jag ska åka upp och gå superlånga promenader med henne veckan innan så att bebisen fattar att det är dags .
    Det gör det nog inte. Min mamma gick två v över tiden med mig och min syster är född tre v för tidigt. Och jag har flera vänner som gått över med ett barn och fått ett annat för tidigt. Jag tror det har mer med slumpen och barnmorskans beräkning att göra. Och den är inte alltid exakt.

När jag skulle ha min son var jag inte 100% säker på vem som var pappa till honom, min m2b eller mitt ex, så de gjorde ett utlraljud redan i andra månaden för att kunna fastställa när han kommit till med så stor sannolikhet som möjligt. Fast till och med då sa de att de inte kunde säga helt säkert, utan att det mycket väl kunde skilja ett par veckor hit eller dit.

Om de räknade rätt på min syster som fick barn förra året måste hon ha haft graviditetsillamående från dag ett! Så det var nog något fel på den beräkningen. Och mycket riktigt, min systerson föddes en månad för tidigt men vägde nästan 4 kilo och var uppenbarligen "färdigbakad".
  • Lillsnufflan

avil skrev 2008-08-11 14:52:44 följande:

kan ju tillägga att jag ska ha en ivory färgad asperaklänning...Så svarta skor blir INTE kul till .MÅSTE hinna till stan o hoppas innerligt de har NÅT ljust kvar i alla fall.......
    Men om de har kvar är de säkert på rea och i så fall kan du ju göra ett riktigt kap!
  • Lillsnufflan

Visst är det kanske snyggast med lackskor till frack, men ett par lätta eleganta skinnskor går säkert att komma undan med. Jag tror inte att någon av gästerna kommer att titta på din m2b's skor och tänka "usch och fy, hur KAN han ha skinnskor till frack!" Det verkar mycket otroligt att någon alls kommer att lägga märke till det.

Min m2b har kostym och köpte ett par snygga skinnskor, Björn Borg, för 650:- på Scorett outlet i Vingåker. Outlets är bra...

• Lillsnufflan

kexxet:

Det låter som en kanondag. Och dina vänner verkar ju verkligen ansträngt sig, vad kul!

• Lillsnufflan

kexxet skrev 2008-08-13 13:42:41 följande:

Nu börjar det verkligen närma sig =).. Har ni mycket kvar ni andra?
    Allt!! Nej då, inte riktigt. Inbjudningsrna är utskickade. Kyrka, festlokal och solist är bokade. Jag har skor och underkläder, min m2b och vår son (näbb) har kläder (dock inga slipsar, det måste vi hitta). Men det är allt.

Jag har inte ens någon klänning...
  • Lillsnufflan

avil skrev 2008-08-13 13:53:44 följande:

börjar mest fundera på packning nu...VAd tusan ska vi ha med oss ?? o vad ska vi ha för pyssel till barnen på planet? börjar gruva..Dessutom är jag så klart rädd att nån är sjuk,jag är ju det nu.O av 5 pers o 3 barn så är ju alltid NÅN sjuk......bara vi inte har magsjuka.
    Jag brukar handla lite nya småsaker till min son när vi reser någonstans. Så har jag en påse att plocka fram när han börjar gnälla (och det gjorde han i alla fall när han var mindre förr eller senare). Nya saker verkar ha en förmåga att roa längre.

Pyssel är bra, lego kanske kan roa 4åringen. Nya, gärna lite längre, sagor. Pussel, kanske. Fast 2,5 är en svår ålder att hitta på leksaker att ta med, de är ju så aktiva.

Men tack och lov är det ju ett stort äventyr bara att få resa bort. Speciellt flygplan brukar ju roa barn enormt, i synnerhet om det är vackert väder och man kan titta ut.
  • Lillsnufflan

Jag hittade min drömklänning idag! Jag tänkte verkligen sy en men min mormors bror sa till mormor att hon faktiskt hade råd att köpa mig en. Så hon gjorde det.

Jag har hela tiden haft en blid av en enkel, rak klänning med ärm.

Men så provade jag en Alfred Angelo på Brud o fest i Katrineholm. Och blev så kär... Den var axelbandslös, har vid kjol, släp och massa pärlor över bysten. Allt jag INTE hade tänkt. Men den sitter underbart. Och kostade 2995kr. Jag kunde inte vara lyckligare!

Ibland blir allt inte som man tänkt. Bild finns i galleriet.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!