septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
Kokos är inte min favorit, men resten av min familj påstår att det är smaskens, och alla kan ju inte tycka om allt...
Kokos är inte min favorit, men resten av min familj påstår att det är smaskens, och alla kan ju inte tycka om allt...
Min m2b var tydligen inte ensam om att få svensexa idag... Fast han visste faktiskt om vilken dag det skulle vara för han äter medicin som han ska låta bli att ta på morgonen om han ska dricka under dagen. Och det lär han ju göra... Fast han visste ju inget om vad de ska hitta på så han var lite nervös.
Snart fru Wennerström skrev 2008-08-30 16:04:07 följande:
Det där med tider för svensexa/möhippa... Om jag någon gång ska planera en hippa åt någon ska jag nog se till att lägga den lååångt före. Det är ju så otroligt mycket som ska fixas innan ett bröllop.
Jag måste säga att jag är otroligt tacksam för att min m2bs vänner lade svensexan idag, tre veckor innan. Rätt lagom tycker jag. Jag är lite orolig för min egen möhippa... Jag kommer inte att bli hippad nästa helg för då fyller min son år. Hoppas inte det blir helgen innan, jag kommer att bli så stressad då...
janedoe skrev 2008-08-30 20:22:33 följande:
Tyvärr verkar det som om jag kommer att bli hippad helgen innan, för min m2b råkade försäga sig lite i natt (eller imorse snarare) när han kom inragglande. Men han verkade väldigt nöjd med sin svensexa i alla fall. (Han sover fortfarande och kommer säkert att ha en blixtrande huvudvärk när han vaknar, det är första gången han druckit under våra åtta år tillsammans.)
Snart fru Wennerström skrev 2008-08-31 22:25:16 följande:
Snart Fru W:
Vad kul att du fick en så rolig hippa. Hoppas jag också får lika kul Var rädd om dina fantastiska vänner!
Lycka till alla ni som gifter er i helgen! Hoppas ni får en underbar dag. Vi ser fram emot att få höra hur det gick och se alla bilderna efteråt. Passa på att njuta riktigt mycket nu! Av varenda sekund.
Sanfor skrev 2008-09-05 02:16:19 följande:
Ska precis iväg till Stockholm. Väldigt viktigt enl. vännerna. Så det är nog hippa på gång. Spännande....
Jag hade så rätt! Min syster hoppade på mig bakifrån på tåget i Södertälje. Jag höll på att dö av hjärtinfarkt.
Mina älskade vänner körde sedan iväg mig till Sydpoolen där vi hängde och raggade när vi var små. De gav mig en flaska skumpa (som jag mest sprutade ner dem med, det var inte så mycket kvar i flaskan när jag var klar) och jordgubbar. Sen gick vi in och badade, jag i hysteriskt mönstrade 80-tals tajts (exakt likadana som jag på fullt allvar hade då...), guldfärgade bikinitrosor och badmössa med en stor tygblomma på. (Jag fick i alla fall ha min egen bikini-topp.) Där inne väntade en av mina närmaste vänner när jag var yngre som jag inte träffat på sju år! Fantastiskt kul.
När vi åkt vattenruchbana tills vi var skrynkliga åkte vi till Taxinge slott och åt lunch. Bestående av tårta, bakelser och kakor! Jag var stormförtjust, fast blev så mätt att jag trodde jag skulle spy...
Sedan åkte vi till Stockholm, hem till min bästa vännina, där jag blev tilldelad en roll att spela under kvällen. Jag skulle vara en nerknarkad, paranoid, rockbasist med tvångstankar. Och så fick jag en IKEA-kasse med kläder att botanisera bland. Med lite svart smink, tajta svarta byxor, tigermönstrad topp och skinnjacka blev jag jättesnygg
Efter det åkte vi till gamla stan där vi gick en guidad tur med Stockholm Ghost Walks och efterföljande middag i Von der Lindeska valvet. På vägen dit läste min syster upp en massa hälsningar från gamla vänner som de kontaktat och så fick jag gissa vem de var ifrån. En del vänner jag inte träffat på 15 år! Guiden var helt fantastisk (och rätt snygg ). Under middagen spelade vi ett rollspel om ett rockband vars sångare blivit mördad och uppgiften var att lyckas lista ut vem mördaren var. Fast det var bara en av oss som lyckades med det. Men vi hade jättekul.
Sen åkte vi tillbaka hem till min vännina och spelade TP med frågor om varandra. Vi kunde nog konstatera att vi kände varandra väldigt väl!
Jag hade en fantastisk dag och jag blev aldeles rörd över hur mycket mina underbara vänner ansträngt sig! Hoppas ni andra har haft/kommer att få lika trevliga hippor som jag.
Grattis alla ni som gift er i helgen! Vi får väl se bilderna snart?
ugla skrev 2008-09-10 09:39:01 följande:
Lycka till alla ni som gifter er i helgen! Ser ju ut som om ni kanske får tur med vädret också...
matildaochniklas:
Vad roligt att allt blev som ni hade tänkt er! Stort grattis! Ser fram emot att få se bilderna.
Fick lite panik idag när jag insåg att jag inte kan ha kjolen jag tänkt ha när vi viger oss på onsdag. Vi ska välsignas i kyrkan den 20:e med efterföljande fest och då ska jag traditionell brudklänning, men jag ville ha något enklare vitt på själva vigseln i rådhuset också. Så jag har varit och köpt tyg, men jag vet inte vad jag ska göra av det och jag har ju bara tre dagar på mig. Hjälp!
Grattis Cattapulten och alla ni andra som gifte sig i helgen!
Själv har jag nu också blivit fru! Vi vigde oss vid en liten vacker borgerlig ceremoni i tingshuset igår. Jag lyckades hitta kläder tillslut och införskaffade t.om. en liten brudbukett! Vigselförrättaren läste Nils Ferlins dikt "I folkviseton" innan han vigde oss. Sedan blev vi fotograferade av min mamma på tingshustrappen innan vi åt bakelser på ett konditori med våra närmast anhöriga.
Natten tillbringade vi på en herrgård. Vi hade bokat ett dubbelrum men blev uppgraderade till en svit med jacuzzi eftersom vi var nygifta. Vi åt en helt fantastisk middag och gick en mysig kvällspromenad, men annars tillbringade vi större delen av eftermiddagen (och natten) på rummet och njöt av varandras sällskap. Och jag fick två (!) halsband i morgongåva.
På lördag blir det välsignelse i kyrkan och fest med släkt och vänner. Det blir säkert trevligt, men för mig hade det faktiskt räckt såhär...
Vår präst sa att hon skulle viska till oss när vi skulle kyssas, men jag sa att vi ville kyssas på kyrktrappen i stället. Vi vill ha ett traditionellt bondbröllop (även om det inte blev särskilt mycket tema kvar i slutänden) och vill därför kyssas på trappen i enlighet med gammal svensk tradition.
Är jag förresten den enda av oss som gifter oss i morgon som har en massa saker kvar att göra? Jag har inte skrivit vigselprogram än! Mest för att vi inte träffade prästen förrän idag och jag var lite osäker på upplägget samt att det är oklart hur det blir med solister eftersom både den första samt back-upen är förkylda. Och jag måste skriva placeringskort.
Det blir sent i natt... Och jag är redan supertrött, kom precis tillbaka från festlokalen där vi ordnat med dukning och dekorationer.
Snark!
Grattis allihopa! Hoppas att ni alla hade lika underbara dagar som jag hade! Och tack för allt stöd ni har gett mig i den här tråden under månaderna innan våra bröllop.