Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag undrade först vilket "pucko" ( ) som startat ännu en septembertråd när vi redan har en så underbar tråd .

• Fröken förväntan
    Cachou skrev 2008-08-04 16:30:32 följande:
    Bah, får inte tag på en vigselförrättare! Det här stressar livet ur mig! 6 veckor kvar bara!
    Jag antar att du har fått en lista från Länsstyrelsen på vigselförättare i er närhet? Annars är det det enda tipset jag kan komma på... har inte heller så stor koll på borgerlig vigsel. Hoppas det löser sig på bästa sätt!
  • Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-04 17:15:44 följande:

ngn som har tips på lite softa lugna låtar som man kan ha spelandes under middagen?.. dem får inte vara för smöriga, utan mer så man kan digga lite, fast det får inte vara för mycket åt partyhållet heller
    Lite gammal soul kanskske a'la AL GREEN till exempel, eller är det kanske för smörigt? Fler spontana idéer:
    Norah Jones
    Koop (Koop Islands, perfekt soft skiva)
    Bo Kaspers Orkester
    Stevie Wonder
    Van Morrison

Sedan finns det ju genren Lounge-musik, men jag kan inte så mycket om den mer än att det brukar vara skön bakgrundsmusik.

Äh,vet inte om jag var till nån hjälp?
  • Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-04 17:50:41 följande:

norah jones är inte en sån jättefavorit, heller inte bo kaspers. stevie wonder och morrison har vi några låtar med, håller just nu på att ladda ner al green och koop, ska lyssnaFröken förväntan skrev 2008-08-04 17:34:08 följande:
    Hmmm, ja det är svårt med musiksmak. Vad gillar du/ni annars? Kankse lättare att ge tips då .
  • Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-04 19:13:26 följande:

byter ämne och undrar om ngn här skall göra sina naglar själv till den stora dagen? eller ska majoriteten gå till salong? jag tänkte spara en slant och ge mig på att göra dem själv. Nu har dem hållit sig lång och fin hela sommaren, och jag gillar normalt ganska starka färger på naglarna, gärna knallrött, dock passar det sig inte riktigt på dagen, ser för porrigt ut, så jag ska ge mig på att göra egen fransk manikyr för första gången, har nyss "tränat lite, och det blev hyffsat för att vara första gången, jag har ju några fler dagar på mig att träna
    Har lejt min syster för att fixa fransk manikyr... blir på mina egna naglar. De är inte världslånga men lite lagom sådär. Har kört med förstärkningslack hela sommaren . Hursom valde jag att spara in lite på den posten.
  • Fröken förväntan
    Cachou skrev 2008-08-04 19:06:22 följande:
    åh, sambon kom hem och tittar frågande på mig när jag hysteriar om vigselförrättare. Han hade ju hittat en under dagen men inte ringt om det till mig! Woho!
    Skönt! Grattis
  • Fröken förväntan
    Kanelisen skrev 2008-08-04 19:18:54 följande:
    Det är mycket kött i era menyer, hihi! Min m2b, min bästis och min m2b´s bästis är vegetarianer så vi kör på helvegetarisk meny till alla, mums! Det blir till förrätt: skummig soppa på gröna ärtor med bondbönor, ätbara blommor och timjangrädde som smälter i soppan. Till det nybakt bröd.Varmrätt: kronärtskocka med nyskördade borlottibönor, karamelliserade svartrötter inlindade i spetskål, grillade cocktailtomater, karl-johanssvamp och en potatis- och schalottenlökspuré. Till efterrätt blir det bröllopstårtan: choklad- och hallonmousse (fanns tyvärr inte så jättemånga smaker att välja på...) Men jag blev grymt sugen på choklad efter att ha provsmakat för- och varmrätt så jag tror det blir toppen!
    Men guuud vad gott!!! Jag blir alldeles galen av alla läckra menyer. Och här försöker man starta sitt nya nyttiga liv för att bli av med semester-kilona
  • Fröken förväntan

Ojoj, nu har jag varit bortrest i fyra dagar...åkte precis när nya tråden startat och nu har ni skrivit 25 sidor!!!!!

• Fröken förväntan

Snart Fru Wennerström... jag kom på ett musiktips till bakgrundsmusik. Kolla upp Jack Johnson om ni inte redan gjort det. Han har ju många softa men ändå trallvänliga låtar

• Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-08-09 16:01:17 följande:
    Nu har vi jagat hela jävla Linköping runt efter en VIT skjorta. Hur svårt kan det liksom vara att hitta en vit fin skjorta i storlek M!? Satans svårt tydligen. Hoppas butikslagren fylls på innan fredag när vi ska försöka igen.
    Hur mycket får den kosta? Vi beställde en till min sambo på Eric´s där vi köpte hans kostym. Den kom på några dagar bara ! Men den var ganska dyr...typ en tusenlapp (men det betalade hans mamma )
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!