Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-18 14:44:43 följande:

ja dem kanske inte vill stå hela kvällen, utan även sitta och prata Fröken förväntan skrev 2008-08-18 13:30:00 följande:
    Ok, du tänker så . Vi ska bryta borden för dans efter middagen och sedan ställa lite bord och stolar utmed väggarna så jag har nog tänkt att bordsplaceringen försvinner då och att man kan sätta sig var man vil/där det finns plats. Hmmm, men om ni ska ha kvar borden skulle jag nog bara sätta dit ett extra (eller fler), som inte är dukat (men dekorerat) och struntat i att ha bordsplacering på det. Även om ni tänker att de med barn ska åka hem så finns ju chansen att någon stannar kvar och då finns det ändå inte tillräckligt med platser för de som kommer senare. Svårt, men så skulle jag nog göra.
  • Fröken förväntan
    Anemia skrev 2008-08-18 16:02:01 följande:
    fundera på om vi kan ha en låt när våra gäster sitter och vänta på oss när vi går in.. någon skönsjungande allsång kommer det inte bli...
    Det lät som en bra idé. Musik och bröllop hör ihop tycker jag, oavsett hur det går till. Det är ju så mycket känslor i musik... och i bröllop
  • Fröken förväntan

Vi ska träffa vår präst på lördag. Är det något speciellt man ska fråga?

• Fröken förväntan
    Ankan80 skrev 2008-08-19 11:15:06 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-08-19 11:01:34 följande:Vi gick igenom vilken musik vi ville ha, så det kan man ju förbereda.Sen kan man fråga när man har tillträde till kyrkan om man vill dekorera. Man kan fråga hur det är med fotografering. Vi skall ha en egen under vigseln som smyger runt.Om man får kasta ris.mm
    Perfekt, tack! Det var några saker jag inte tänkt på.
  • Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-08-19 12:17:57 följande:

ojoj jag har verkligen blivit värdelös på att hänga med här. Så ni får ta att jag bara häver ur mig inlägg lite då och då. Tror jag har drabbats av en lite mättnadskänsla inför bröllopet. Det räcker med planering just nu. Jag vill bara gifta mig NU!!!Skall ni andra dansa vals? Vi håller på och försöker få till en annan överraskningsdans. Är så skoj.Men oj vad min sambo överraskade mig igår. Jag sa att hörru vi måste nog öva lite på vals i alla fall så att vi kan grundstegen ialla fall. Men vad skulle vi öva på?? Han kunde ju! Det var jag inte beredd på.
    Jag har också drabbats lite av mättnadskänsla. Pratade med min sambos faster häromdagen för hon ska hjälpa oss med att göra snittar till champagnen. Jättegulligt men hon bara sprudlade med idéer och frågor om det skulle serveras på brickor eller bord, hur bordet i så fall skulle dekoreras, påfyllning av dricka, tider o.s.v. Jag kände bara... åh, det löser sig väl jag orkar INTE ta fler beslut nu. Vill bara GIFTA mig . Ska bli skönt att träffa prästen i helgen och få fokusera på det viktigaste en stund.

Vad kul med en dansant man... vi MÅSTE öva!!!
  • Fröken förväntan
    Ankan80 skrev 2008-08-19 13:08:16 följande:
    Instämmer med föregående talare.Nu får dagen D komma!!!
    Ja, det ska ju bli jättekul när den här tråden börjar fyllas med bilder och berättelser om allas bröllop !
  • Fröken förväntan
    Charmeuse skrev 2008-08-19 13:41:17 följande:
    Ska också gifta mig 13:e september, men just nu skiter sig allt vi ska ordna så det känns inte så kul
    Hoppas det löser sig, vad det än är... det brukar det göra! Skickar lite uppmuntran iaf.
  • Fröken förväntan
    Anemia skrev 2008-08-19 14:17:31 följande:
    jag fick papper om att förnya mitt körkort idag.. känns lite onödigt.. men men.. kostar ju bara 120 kr
    Ska du byta namn sen? Jag skulle nog ha struntat i det, och om jag nu blev stoppad av polisen så borde de ju kunna ha lite överseende om det handlar om ett par veckor?
  • Fröken förväntan
    Sanfor skrev 2008-08-19 14:34:13 följande:
    Tjoho! Halsbandet som valpen ska ha på vårt bröllop kom med posten nu. Såååååååååå fint :)
    Det var gulligt
  • Fröken förväntan
    Kanelisen skrev 2008-08-19 18:55:25 följande:
    Gaaah! Någon annan än vi som ska ha lite kluriga gästpresentationer i sitt festhäfte?! Vi har fixat alla utom EN och nu är det brain-freeze...hjälp?! Killen i fråga är civilingenjör, jobbar med skapande av prototyper, bor i (och kommer från) Malmö men ska nu jobba i Tyskland, är sambo med en tjej som jobbar i Tyskland nu men snart flyttar till England. Tänkte man kunde spinna på nåt där men det står helt stilla....
    Kan du inte ge ett exempel på några andra ni gjort så man ser uppbyggnaden av dem... t.ex. om de är jättelånga/korta,innehåller namn, relation till er o.s.v.
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!