• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Skonie

Hoppas alla ni 6/9-brudpar fick en underbar dag, trots vädret (iaf i sthlm)

Igår fick jag, kors i taket, en liten hippa. Väldigt oväntat och väldigt kul.

• Moonlightshadow

Vi hade ett underbart bröllop och en kanonkul bröllopsfest. Nu är det Maldiverna som gäller... imorgon bär det av!

• Ankan80

Nu var man fru!
    Vi hade en helt perfekt bröllopsdag, underbart väder, got mat och dryck, helt underbara gäster med mera.
    Är lite trött så får skriva mer när vi kommer tillbaka från Parga nästa vecka.

Supercoolt att gifta sig! Vilken känsla!
    Ni har verkligen något att se framemot brides to be!

• sandybee

Fick en helt underbart fantastisk dag, trots vädret och ett par akut sjuka vänner som föll ifrån. Är så nöjd och glad! Vi var med och stängde dansgolvet

Ska berätta mer senare, nu bär det av till landet några dagar.

Var det någon mer här som fotades vid Stadshuset ca kl 14.20-15.30 ? Vi var där och var långt från enda brudparet, funderade på om det var någon av er som var där.

• janedoe

Wow! Jag är stum av förundran, lycka och glädje. Vår dag var helt fantastisk igår, HELT FANTASTISK!

Min frisyr precis som jag ville ha den, kläderna underbara, vigselplatsen och musiken perfekt (regnet passade faktiskt in i vigselmusiken och allt runtom så det blev, istället för en tråkig grej, pricken över i!), maten supergod, gästerna jätteglada och oerhört nöjda med precis ALLT. Ringarna så vackra... barnen underbara... Johan perfekt! Hehe... jag är varm i hela kroppen, nöjd, avslappnad och gråtkär!

Jag berättar mer i samband med bilderna när vi får dem...

Ouff.. wow. Häftigt!

• Lillsnufflan

Jag hade så rätt! Min syster hoppade på mig bakifrån på tåget i Södertälje. Jag höll på att dö av hjärtinfarkt.

Mina älskade vänner körde sedan iväg mig till Sydpoolen där vi hängde och raggade när vi var små. De gav mig en flaska skumpa (som jag mest sprutade ner dem med, det var inte så mycket kvar i flaskan när jag var klar) och jordgubbar. Sen gick vi in och badade, jag i hysteriskt mönstrade 80-tals tajts (exakt likadana som jag på fullt allvar hade då...), guldfärgade bikinitrosor och badmössa med en stor tygblomma på. (Jag fick i alla fall ha min egen bikini-topp.) Där inne väntade en av mina närmaste vänner när jag var yngre som jag inte träffat på sju år! Fantastiskt kul.

När vi åkt vattenruchbana tills vi var skrynkliga åkte vi till Taxinge slott och åt lunch. Bestående av tårta, bakelser och kakor! Jag var stormförtjust, fast blev så mätt att jag trodde jag skulle spy...

Sedan åkte vi till Stockholm, hem till min bästa vännina, där jag blev tilldelad en roll att spela under kvällen. Jag skulle vara en nerknarkad, paranoid, rockbasist med tvångstankar. Och så fick jag en IKEA-kasse med kläder att botanisera bland. Med lite svart smink, tajta svarta byxor, tigermönstrad topp och skinnjacka blev jag jättesnygg

Efter det åkte vi till gamla stan där vi gick en guidad tur med Stockholm Ghost Walks och efterföljande middag i Von der Lindeska valvet. På vägen dit läste min syster upp en massa hälsningar från gamla vänner som de kontaktat och så fick jag gissa vem de var ifrån. En del vänner jag inte träffat på 15 år! Guiden var helt fantastisk (och rätt snygg ). Under middagen spelade vi ett rollspel om ett rockband vars sångare blivit mördad och uppgiften var att lyckas lista ut vem mördaren var. Fast det var bara en av oss som lyckades med det. Men vi hade jättekul.

Sen åkte vi tillbaka hem till min vännina och spelade TP med frågor om varandra. Vi kunde nog konstatera att vi kände varandra väldigt väl!

Jag hade en fantastisk dag och jag blev aldeles rörd över hur mycket mina underbara vänner ansträngt sig! Hoppas ni andra har haft/kommer att få lika trevliga hippor som jag.

• Lillsnufflan

Grattis alla ni som gift er i helgen! Vi får väl se bilderna snart?

• Cattapulten

Grattis till alla er som gifte sig igår!!!

Nästa helg är det min tur att stå brud!
    Har precis skrivit klart alla placeringsstenar (äntligen!), nu sitter jag med vigselprogrammet....
    Imorgon ska jag hämta klänningen hos skräddaren och på onsdag får vi våra ringar. Nu börjar det bli pirrigt!

Tänk att jag om en vecka har en man & nytt efternamn, kommer kännas konstigt att säga det nya namnet! Men jag antar att man vänjer sig ganska fort.

• Skonie

Klippt från smhi:

I slutet av veckan stabiliseras vädret även i söder
    *håller tummarna* Någon som sett en 10 dygnsprognos?
  • Cattapulten

kolla på yr.no
    enligt deras prognos ska iaf vi få uppehåll!!! hoppas den prognosen håller!!

Skonie skrev 2008-09-07 19:20:17 följande:
    Klippt från smhi:
    *håller tummarna* Någon som sett en 10 dygnsprognos?
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!