Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

äckling; vi har tänkt låta dukarna hänga ner efter varje bord, och inte låta dem gå omlott, tror det blir snyggast, men vi får se hur vi tycker när vi dukar, men just nu såhär i min fanatsi tror jag det blir bäst. Vi ska ju ändå ha löpare mittpå och sedan kommer ju alla tallrikar å så, så jag tror inte man kommer tänka så mycket på "skarvarna" som blir när borden möts då. det gör man kanske inte heller även om man låter dem gå omlott, det går nog jämt ut det där

• Snart fru Wennerström

lanovia;
    jag förstår hur du tänker, min m2b tänker nog precis samma om mina föräldrar(pappa mest, dem är skilda och mamma är sjukpensionär), nu har ju inte vi fått ngt ekonomiskt bidrag av hans päron men om vi skulle fått det skulle han nog tänkt som dig. Min pappa gör aldrig ngt som han inte tjänar på själv, men än så säger jag inte, men det har gjort att vi också har den relationen vi har idag, vilket inte är så bra tyvärr:-/
    m2b's föräldrar är raka motsatsen, går inte att hitta generösare föräldrar, så som sagt, det skulle inte förvåna mig när vi står i kassan och skall betala all mat och dem drar sitt kort!

• Snart fru Wennerström

ja tiden kommer gå fort nu, helgerna framöver är fullspäckade!
    -nu i helgen är det ggatufest är i stan (cityfesten), inte för att man dras till det så väldans, samma sak, varje år!.. men men alltid kul å titta lite, och några vänner besöker oss ev
    - nästa fredag åker jag och svärmor på "mamma mia" i stlhm, slaggar på vandrarhem, har en heldag i sthlm på lördagen, sedan går vi på Vikling line båten och partar resten av kvällen .. och kommer inte hem förräns på söndag kväll. Ska tilläggas att just den helgen blir också m2b svensaxad.. haha svensexad, finns det ngt ord som heter så ?
    - helgen därpå åker vi uppåt, för då har jag tid för konsultaion hon tjejjen som skall fixa hår/make. så då försvinner även denna helg snabbt.
    helgen efter det kommer vara mest praktiskt här hemma, med att iordningställa allt och checka av så att allt kommer med upp osv. Den veckan ska jag även hämta min klänning!! (tyvärr blev jag tvungen att sy in små kilar på sidorna av klänningen, men det tror jag är inget folk kommer tänka på, då det knappt kommer synas under armarna, dock funderar vi, jag och sömmerskan på om att sy dit lite pärlor som går igen i midjebroderiet så att det ser ut som att det är gjort så från början, men det visar sig )

å herregud va jag pladdrar!

• Snart fru Wennerström

matildaochniklas;
    hade ni tänkt åka i ngt spec som inte går att ordna?

• Snart fru Wennerström

ok, va tråkigt ang dem ni redan hade på G, men allt löser sig Ni kan ju kanske ta en traktor .. haha nä skämt å sido, lr din m2b har inget mc-kort? isåf skulle de vara kul om ni båda åkte mc, om ni kanske kunde låna ngn sån av ngn i er närhet(?)

• Snart fru Wennerström

kärlek08;
    You´ve got mail

• Snart fru Wennerström

vi kommer åka i bilen som finns i mitt galleri. hittade han via en bilklubb i hälsingland de e ett tips, kolla bilklubar, många ägare där har fina bilar som brukar kunna ställa upp för en obetydlig summa

matildaochniklas skrev 2008-08-06 10:22:55 följande:
    Nä, det har han inte jag har kollat lite på bmf.se där finns ju lite bilar att hyra, vi får se hur vi gör.. känns inte som prio 1 för oss ändå så. Hur gör ni med transport?Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 10:15:47 följande:
  • Snart fru Wennerström

1500:- men då ska tilläggas att i det priset ingår inte bara att han skjutsar oss mellan fotografering-kyrka-festlokal, utan att han också behöver åka sammanlagt runt 10mil för att vara oss tillgänglig den dagen, så då tycker inte vi att det var så farligt .. enligt bfm verkar ju priserna vara betydligt högre för den standarden på en bil.

matildaochniklas skrev 2008-08-06 10:46:33 följande:
    oh va fin! va får ni betala?Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 10:45:01 följande:
  • Snart fru Wennerström

ja gör det! gräv i alla hörn och vrån, alltid är det ngn som kan ställa upp

matildaochniklas skrev 2008-08-06 11:02:13 följande:
    Det var ju jättebra pris! Mm, det var ju lite dyrare.. Jag ska höra med min syster, hennes kille är biltokig så han kanske känner någon.
  • Snart fru Wennerström

ankan: hur har du/ni tänkte gjort pysslet ?.. hehe jag älskar att pyssla och blev såklart nyfiken .

Vi kommer ha en ganska traditionell bordsplacering.
    tärna(syster)-mamma-pappa-brud-brudgum-m2b's mamma-m2bs pappa- bestman (bror till m2b)

så ser den ut, vi tror det blir ganska bra, har gjort om lite jämfört med den traditionella, och satte min pappa bredvid mig istället för bredvid m2b's mamma, dom har jämfört med alla andra lite grann emot av att sitta bredvid varann .. därför fick det bli såhär. jag tycker allas placeringar verkar bra, huvudsaken vi kommer ha trevligt

matildaochniklas: hääärligt å höra! skönt när andra kan boka av saker från listan, spec när det kommer lite som en överraskning, det blir lite roligare då

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!