Inlägg från: sandybee |Visa alla inlägg
  • sandybee

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag har beställt min och tärnornas buketter därifrån. Inte billigt, men kanonbra! Ägarinnan gav superkonsultation!

Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 19:48:07 följande:

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:43:41 följande:
    Jag har märkt det.Så jag tänkte att jag skulle prata med dem igen i morgon och se vad de kan tänka sig att göra och vad jag villa ha för blommor.Föresten jag har hittat en bra sida där de vissar många olika buketter så man kan få tips på vad man vill ha.bernzonsblommor.se
  • sandybee

Ang buketter, min kommer gå på 2200 kr :( ... typiskt stockholmspriser, allt ska vara så förbaskat dyrt. Och då tillkommer 3x500 kr för tärnornas buketter. *snyft* ... men de kommer bli kanonfina.

Jag kommer ha en liten droppformad bukett med vendela och rubyröda rosor, och tärnorna kommer ha små runda buketter med vendela rosor och 3 st rubyröda i varje.

• sandybee

Har precis varit hos sömmerskan och lämnat in klänningen, ska hämta den tisdagen innan bröllopet. Känns bra!

Men det som känns mindre bra är att jag inte hittar underkläder som jag gillar - i varje fall inte i rätt storlek - samt att skorna känns för trånga när jag nu går in dem :(

• sandybee

Är urusel på bestämmande av material, det är iaf inte skinn utan någon form av textil. Bra husmorsknep men tror att det bara funkar på skinn/läder.

Mina fötter går tyvärr upp en storlek under sommarn, får hoppas att de snart går ned en storlek igen.

Fröken förväntan skrev 2008-08-15 16:23:59 följande:

Vad är det för material i skorna? Ett gammalt husmorsknep är ju att ta på sig en blöt strumpa när man går ut skorna. Inte så skönt men funkar iaf på skinnskor. Vet inte med andra skor?!
  • sandybee

Den kommer, och då kommer du säkert bli överraskad! :)

matildaochniklas skrev 2008-08-15 16:37:07 följande:
    Det blir ingen hippa för mig den här helgen heller, fast jagvar så säker. Haha, jag är ju helt nojjig Kul att det inte blev nu iaf, för det hade inte blivit en överraskning.
  • sandybee

Ska bli spännande att höra om någon blir hippad i helgen!

Jag tror m2b kommer bli det. De har inte pratat med mig men misstänker att de pratat med hans chef och att det därför kommer ske denna helg då han har jour.

Själv försöker jag få ihop en träff med alla tärnor samtidigt, verkar hopplöst att hitta en tid som passar alla.

Vårat toastmasterpar satt och planerade igår, de ringde flera gånger med massa frågor. Verkar som vi kommer få det kalaskul :D

Å så känns det så otroligt bra med min klänning, är såå nöjd med den kunde jag konstatera när jag var hos sömmerskan. Känns så bra att veta att man träffat rätt. Men kom på att jag nog vill ha lite mer uppsatt hår än vad min frisör tänkt sig. Måste konsultera henne nästa vecka.... och kolla om hon kan boka om en kund hon har innan mig på dagen D eftersom vi skulle vilja fotas innan vigseln istället för efter som ursprungligen tänkt.

Hur gör ni andra med fotografering, innan eller efter?

• sandybee

Fyffy och Moonlightshadow: Vad kul med möhippa!

• sandybee

Undrar om det inte kan vara en hippa på gång ändå .... fick misstänksamt sms precis av tm som vill boka upp mig helgen innan, brukar inte bli uppbokad så långt i förväg för en joggingtur.

Men det är nog jag som gått och blivit misstänksam.

• sandybee

Jajamensan, du är inte ensam!

Kärlek08 skrev 2008-08-17 23:35:47 följande:
    åhhh vad jag blir avundsjuk på er som blivit hippade, ni verkar ha haft så himla kul!!! Man blir så rörd när folk engagerar sig...och japp bågen och glittret till bröllopsväskan är köpt på panduroEn helt annan fråga, är det ngn annan som är så anal som jag och har sparat vartenda litet kvitto för att räkna ihop allt när det är klart och se vad kalaset gick på, på riktigt? tänkte sedan sälja av lite prylat och dra av det från totalsumman. Är jag helknäpp?
  • sandybee

Anemia: Välkommen in hit! Hoppas allt går som det ska så det blir ett riktigt fint septemberbröllop! Och vad spännande med mage som växer!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!