Inlägg från: sandybee |Visa alla inlägg
  • sandybee

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Ankan08: Låter som du fick en helt underbar hippa! Vad skönt att du slapp uppdrag och bara fick göra sånt du tycker om!

Snart fru Wennerström: Som sagt, de kommer när du minst anar det! Min m2b ska få sin svensexa på lördag först.

• sandybee

Ullrika: Vilken trevlig hippa!

Jag börjar nästan känna mig mobbad istället för firad av mina väninnor som utsatte mig för obehagligheter istället för mysiga trevliga saker hela dagen ... ska ta upp det med dem!

• sandybee

Tjejer, vad ska ni ha för psalmer och ingångs-/utgångsmarscher? Vi måste välja snart och tycker det är så svårt.

• sandybee

A Trumpet Voluntary är så vacker! Vår präst tyckte vi skulle ha den som ingång, men jag håller nog med om att den passar bättre som utgång.

Ankan80 skrev 2008-08-27 09:18:07 följande:
    Vi skall haBrudkör ur "Lohengrin" (R Wagner) som ingångA Trumpet Voluntary (J Clarke / Purcell) som utgångPsalmerEn vänlig grönskaMåne och sol
  • sandybee

Tack tjejer för att ni delade med er av era val av psalmer och ingångs-/utgångsmusik.

Vi funderar på att ta A trumpet voluntary som ingång och Ode to joy som utgång (

) - vad tror ni om det?
    Har inte sett någon annan som haft Ode to Joy (Beethoven) tidigare, men absolut älskar den.

Andra psalmen är klar, det blir nr 84, men första har vi inte lyckats bestämma än.

• sandybee

Verkar som alla börjar bli klara. Själv har man en lång listamed grejer kvar Men nu kan vi nästan dansa vals iaf, var på privatlektion ikväll

• sandybee

Jag håller tummarna för att de gör det! Så du slipper sitta på nålar

Min m2b lurade de iväg imorse, han blev ivägskickade på jobbuppdrag men misstänkte starkt att det handlade om något annat

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-30 10:02:24 följande:

IIiiiiiiiiiiii, här sitter jag på nålar och väntar... kanske kommer dem snart
  • sandybee

Fick precis ett skvaller-sms från min tärna, hon hade gått för att köpa pizza och där står m2b med hela gänget och lär sig göra pizzor!

• sandybee

Jag känner samma sak ... även min J blev tagen idag, och när jag äntligen lyckats engagera honom i planeringen så är han alltså borta ... och kommer garanterat vara bakis idag. Så jag försöker bäst jag kan pyssla nu samtidigt som jag har 2 st hundar som dels saknar sin husse (det är normalt han som är hemma med dem hela tiden) och dels vill ha uppmärksamhet och lek. *suck*

Men men, klart han ska få njuta av sin dag. Även om det känns bittert att veta att han inte kommer vara med på banan imorgon heller ... hoppas bara jag slipper vara hans betjänt och behöva höra hans bakisgnäll

janedoe skrev 2008-08-30 18:38:20 följande:
    Och ja, idag hämtade de Johan. Jag visste det skulle bli idag, men ingen hade förberett mig på att det skulle bli redan kl 10... Jag höll på att börja gråta (och jag är en sån där som aldrig gråter). Har sådan ångest över så mkt att göra och så lite tid kvar och hade verkligen behövt hjälp av Johan idag. I synnerhet med barnen, gå ut med dem en sväng liksom.Men det är bara att bita ihop och hoppas han är någorlunda ok imorgon så jag inte behöver tänka på barnen helt själv då med. Känns galet tråkigt att behöva tänka så, men det är ett faktum. Tiden räcker inte till...Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över att vara hemma helt ensam hela dagen och inte kunna få hjälp med någonting alls. Ren och skär panik blandas med uppgivenhet. Pissig dag... Kunde de inte kolla med mig om det var ok så tidigt? De vet alla hur mycket jag håller på att sy....Jag hoppas för övrigt att han får en underbar dag och kväll, det är han väl värd!
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!