Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag var i samma situation för en vecka sedan

Duschhandduk, duschgrejer
    Strumpor, kalsingar

Jag kunde inte ta en tröja han ville ha för då hade han bergis börjat undra vart den var
    Nu hände det med ett par byxor i stället. Han vände nästan upp och ner på huset och jag bara önskade att de som skulle hämta honom dök upp
    Till sist frågade han om jag kanske lämnat iväg dem.
    Jag blev knäpptyst och fick anstränga mig för att inte börja skratta

lanovia 08 skrev 2008-08-21 16:07:45 följande:

Ankan jättefin tiara och frisyr.Jag har fått i uppdrag att packa en väska åt sambon inför hans svensexa. Där i skall finnas sådant han behöver för att gå ut, de tänkte han skulle slippa pinsamma kläder på kvällen. Snällt! Men vad borde jag lägga i (bara så jag itne glömmer något). Jeans och en tröja inser jag också. Deo får jag väl slänga i precis innan de sticker så han inte börjar undra när den saknas.Sedan vad skall man ta för tröja? En som jag tycker är fin eller en som jag vet att han skulle välja? (han har en tendens till att alltid gå i samma tröjor både till vardags och fest)
  • Ankan80

Jadå, han var helt slut stackaren. Men roligt hade han

lanovia 08 skrev 2008-08-21 16:29:54 följande:

Tack! Duschgrejer hade jag inte en tanke på. Nu vet jag itne om han får den möjligheten med tycker de alla borde vilja fräscha upp sig efter dagens aktivitet.Fick din kille en bra svensexa?
  • Ankan80

Just nu känner jag som att det är ett timglas som står och läcker sand och jag börjar få lite panik. Vill ställa den upp och ner

• Ankan80

Trodde jag hade drömt om det mesta.
    Men i natt var det vigselringens tur.
    Den var fruktansvärd. Diamanterna var stora och bruna, typ 0,3 cm stora. Förlovningsringen var av samma typ, men man hade byggt på dessa diamanter ovanpå. Värsta blinget, fast utan bling.
    Det enda jag tänkte på var att skaffa nya ringar Jag var helt förstörd

• Ankan80

Jag blev också hippad i lördags!
    Helt underbart roligt trots att det regnade hela dagen

Jag hade gett upp hoppet för att det skulle bli i helgen. Misstänkte inte ett skvatt.
    Skulle precis ta en klunk kaffe när det rasslade till och in kommer mina kompisar. Jag blev helt ställd och sprang in i ett annat rum

När jag lugnat mig och ställt mig in på att det var i dag det var dags så käkade vi frukost och jag fick packa en väska med kläder. Därefter blev jag utklädd till clown och fast utan näsan. Ovanpå det en slöja med krona. Jättesnyggt...hrm.
    Därefter begav vi oss till Malmö och körde Go-cart vilket verkligen är min grej. Hehe...jag vann
    Sen blev det lunch på kallbadhuset och därefter bastu och bad. Perfekt när det regnade och var lite kallt. Verkligen uppfriskande !!!!
    Därefter blev det chokladprovning hos en känd tillverkare i Lund samt en liten föreläsning om kakaobönan och dess historia.

Sen blev det kanongod mat hos en av tjejerna. Jag fick göra en lerskulptur av min m2b lera. Under tiden skrämde de upp mig med att det skulle komma någon halv nio och att jag nog behövde dricka lite mer för att våga. Hrm, tänkte jag. Jag vill verkligen inte ha någon strippa!
    Jag fick förbundna ögon och så tog de på mig ett förkläde?!
    Dock lade jag inte händerna på en strippa utan ingredienserna till en tårta som jag skulle göra. Fick smaka på allt ( nästan) och lyckades undvika kaviaren och chilisåsen.
    Sen käkade vi den och åt av pralinerna vi fått tidigare.

Sen blev det utgång och dans natten lång

Det var precis som jag hade velat ha det! Slapp göra updrag och skämma ut mig. Efter kallbadhuset slapp jag clownutstyrseln och fick ha finkläder. Dock skulle jag ha slöjan på mig, men det hade jag gärna

• Ankan80

Hehe...ja, vilka busiga kompisar man har.

ugla skrev 2008-08-25 09:21:30 följande:
    Ankan80 låter också som en toppendag. Jag var också livrädd att de skulle hämta en strippa, de snackade om det då o då.
  • Ankan80

tack tack

De kommer när du minst anar

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-25 14:56:55 följande:

grattis till en underbar hippa!är nog bara jag kvar av oss 6 sep brudar som inte fått min hippa än .. börjar bli otålig, nu får dem komma!!!
  • Ankan80

Usch va stressande med klänningen.
    Jag oroar mig mest för min frisyr för tillfället

• Ankan80

Nu har jag fått min tiara med posten. Den var helt ny. trodde den var begagnad så jag är helnöjd

Sen var det både lite positivt o neg om gästantalet.
    Min kusin har fått sitt barn nu och kommer. Fast 1 2 veckors baby på en fest är kanske inte så nyttigt. Men det är ju upp till föräldrarna.

Sen har min andra kusin blivit dumpad och försökt göra av med sig själv...!!! Jättetrist.

• Ankan80

Ja, det är ju lite trist!

Japp, bordsplaceringen är väl den som tar mest stryk.
    Vi får väl ta en vända till med den nu.
    Festprogrammet kan man väl inte skriva ut förrän dagen innan.

Det positiva är att nu slipper vi ha ett extra bord. :-P

Tur att restaurangen inte behöver veta exakt antal förrän 1 vecka innan. Annars kunde det bli dyrt. Vi har 4 vuxna och 4 barn som hoppat av nu.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!