Inlägg från: GladaEmma |Visa alla inlägg
  • GladaEmma

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

det finns en massa matnyttigt om tärnor och sånt här på BT tror jag... kolla i vänsterkanten...

• GladaEmma

Låter härligt =)

Jag gillade Palmdesign i Malmö - i övrigt har jag inte många tips vad gäller klänning...

Lillkotten skrev 2008-09-11 22:08:22 följande:
    Hej på er igen. Har inte skrivit nåt sen i juni tror jag men jag hoppas det är ok att jag hoppar in nu igen. Kollade lite bakåt och såg att ni har hållt bra liv i tråden, jättekul! Nu är vi igång med planeringen på allvar, blivande och jag. Vi har valt att köra det lite dyrare alternativet med lite hjälp från föräldrarna, det blir Örenäs slott den 25 april 2009. Känns jätteskönt att ha det bokat. Vi har också bokat fotograf och gjort gästlista och börjat spåna på lite annat, typ meny, trycksaker, musik mm. Kyrkor ska vi titta i på söndag men är det nån som känner till nån fin i Landskrona-trakten får ni gärna hojta till. Ni verkar vara långt framme vad gäller klänningar också, nåt bra tips där?
  • GladaEmma

Jag ska göra våra inbjudningskort...ser verkligen fram emot det. Ska köpa papper nu i oktober och börja pyssla =)

• GladaEmma

Om ni vill ha något i Malmötrakten kan jag rekommendera Hemvärnsgården i Kyrkheddinge - där ska vi vara =)

Silla69 skrev 2008-10-14 20:23:27 följande:
    tackar ska kollaHelen och Johan skrev 2008-10-05 22:26:51 följande:
  • GladaEmma

Lillkotten
    Hade ni det bra? Vi hade det alldeles underbart! Vilken stad!!! Bara måste tillbaka!!!

Vi var inne i Lund - tyckte det kändes lite rörigt att inte ha allt på samma ställe måste jag säga. Gillade Slagthuset betydligt mer. Jag gick mest dit för att träffa Karin på Palmdesign för jag vill köpa min klänning av henne och hon delade ju ut rabattkuponger =)

I morgon har jag tagit ledigt från jobb och ska köra upp till Atelé MB i Vinslöv och prova klänningar. Det är tydligen Sveriges största butik! Håll tummarna!

• GladaEmma

Jag gillar Nyströms Gastronomi...

T RO skrev 2008-10-23 08:48:33 följande:

Hej alla bruda!Jag gifter mig 4/4 i Lund, men hoppar in här för att få lite råd!Vi testade catering från Lillans i Malmö igår, och jag var jätteförväntansfull, för jag hade fått så himla bra intryck, men maten var inte als som jag trodde och nu letar jag lite smådesperat efter andra ställen med bra priser. Vi ska bara catera varmrätten...Någon med tips? Jag har lite panik, för jag vet inte vilken ände jag ska börja i, jag hade hoppats så mycket på denna maten, och såg fram emot att få stryka en tung punkt på att göra listan...
  • GladaEmma

Även Micke på Restaurang Hamn & Peppar är super!

• GladaEmma

Hamn&Peppar är billiga. Restaurangen ligger nere i Frihamnen och har jättebra luncher. Vi har även haft kick-off med jobb där. Dessutom är Micke supertrevlig!

• GladaEmma

Lillkotten
    Vinslöv var helt okej. Provade ca 10 klänningar och fastnade för två stycken. Jag har dock lite ångest när det gäller beställandet. Jag går på Viktväktarna och det går bra än så länge. Fortsätter jag i denna takt så kommer jag nog minska iaf en, kanske två storlekar. Så ja - jag vill gärna vänta så länge som möjligt med att beställa klänningen så att den inte blir förstor, men vissa säger att man ska beställa den 6 månader innan... Suck - svårt.

Det är ganska stort, men jag trodde ändå det skulle vara ännu större av någon anledning. Jag bokade tid, men under den dryga timme jag var där var det inte en endaste som kom dit. Nu var jag ju iofs där en fredag kl 11, men ändå...

Lycka till på fredag!

• GladaEmma

Vi fick en av Palm när vi var i Lund...20% på klänning om man beställer under november. Tyckte inte heller mässan gav något direkt, Slagthuset var bättre arrangerad.

27juni2009 skrev 2008-10-27 12:07:42 följande:
    hej hej!Får man vara med här? trots att man inte kommer gifta sig i malmö trakten, men bor här?Ang atelje mb så är det så att de kräver bokning därva att där inte kom någon annan under din timme I så fall skall det vara fler som bokat exact sammatid o så ska två expediter jobba.Ang bröllopsmässan så var vi både på grand i lnd o på örenäs slott utanför landskrona, kände inte direkt att de gav något extremt, mest myset m planering o egen tid m sambon, barnen var utlånade Vadå lämnade palm design ut rabattcheckar? tilla lla som pratade med dem eller till vem? Pratade med dem som stod i örenäs o jag fick iallafall ingen men jag fick på atelje mb när vi var i lund o sen vann min blivande 4e priset i tickets tävling
  • GladaEmma

Priserna för H&P ligger på hemsidan. Bra bufféer för runt 150 p - det tycker jag är bra i alla fall. Det är gott om mat pp oxå!

T RO skrev 2008-10-27 12:12:55 följande:

Har inte fått svar av Hamn&Peppar, men Nyströms gick tyvärr VÄLDIGT myckert över vår budget T RO skrev 2008-10-24 09:56:37 följande:
  • GladaEmma

Nädå de har "vanlig" mat oxå. =)

T RO skrev 2008-10-27 16:08:26 följande:

Jaha, har de bara buffé? Vi vill gärna ha en "riktig" varmrätt?Nåja, jag får se om de svarar mig på min förfrågan.
  • GladaEmma

Hejsan tjejer

Hur går det för er?

Är det någon av er som varit hos Tekla i Malmö? Jag tänkte ta mig dit så snart som möjligt. Hur är priserna?

Jag tycker det är himla svårt att hitta klänning =( Jag trodde det skulle bli skitkul att leta klänning och att det skulle vara svårt att bestämma sig för vilken jag vill ha, men det är ju precis tvärtom. Jag vill ha en väldigt enkel klänning med en nederdel som inte "står ut" så mycket - hellre en tung nederdel som så att säga veckar sig. Det finns ju inte någonstans! Någon som sett en sådan? Tipsa gärna i så fall =)

Kram på er

• GladaEmma

Grattis Lillkotten. Gu så skönt det måste vara.

Med tung nederdel menar jag att man har ett tyg typ charmouse som så att säga veckar sig och slingrar sig runt benen så att den inte "står ut"...haha! Svårt att förklara!

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3