Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

lanovia 08 skrev 2008-08-21 13:31:11 följande:

Tror bara att många blir lite för hysteriska och börja prova ALLT från första början.
    Hear hear!!! True true!!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-21 13:54:55 följande:
    Ja, kanske i 6 delar... Har förhoppningsvis ÄL under bröllopsresan, så det kanske blir en "Made in USA" lanovia 08 skrev 2008-08-21 13:31:11 följande:
    *hahahaha* skaffa en stämpel

ÄL-stickor finns på apotektet....är inte billiga tyvärr.
    Sen finns det ett husmorstips där du kolla konsistensen på slidsekretet....när man har ÄL så är det annorlunda....tyvärr så har jag glömt om det var klistrigare eller lösare....
    Någon annan som har koll?!
  • ingenjörsbruden

Jaaa visst var den!!

Bulle i ugnen!!

Det finns ju tröjor där det står "Bebis" i magen....men hallå?? Är de säkra?! Det kanske är en V-varelse??!!
    *asg*

Jag funderar på en tröja med texten:

"Rör magen på egen risk"

Eller
    "Varning, rör ej magen! Bitsk mamma!"

• ingenjörsbruden
    Bamboozle skrev 2008-08-21 16:05:30 följande:
    Sekretet ska vara elastiskt och genomskinligt när man är "mottaglig". Sen ska man mäta sin kroppstemperatur och nåt mer som jag inte minns. Allt finns lättillgänglig i den relativt tunna boken "Naturlig födelsekontroll". Lycka till!
    Tack!!!
    Perfekt...så är det....ivanliga fall så är sekretet segt=stoppar spermier så när det är ÄL så ska det vara lite "rinnigare"
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-21 16:09:05 följande:

Hehe underbart. Skulle passa mig också. För jag tror jag kommer bli galen på att alla människor kommer anse sig ha rätt att klappa mig på magen.
    Nä inte jag heller!!! O om jag själv skulle få för mig så frågar jag alltid först!

Men man får väl tänka på att det gav tur/lycka till modern o barnet att man tog på magen.....iallafall har jag fått höra det!

Zsarah: Tack för dina tips! Håller med dig om att man ska nog inte stressa!
    Kan man säga det till chefen att nä nu ska jag inte stressa för vi ska försöka bli gravida, så saker o ting blir klara när de blir... ?!

Bamboozle: Kanonbra beskrivning! Man får väl ta o analysera o fundera lite själv på konsistensen. Kan ju vara en fördel att köra med ÄL-stickor osså 1 månad så man kan relatera mellan ÄL o konsistensen för att bli riktigt säker!
  • ingenjörsbruden

*sparar länken från Zsarah i anteckningar*
    Tack!! Perfekt! Nu ska här mätas temp o ritas diagram!!

lanovia08: Ja du... ....Chefen är 3-barns mamma o när hon fick den senaste (2 år sen) så kom hon in på mitt kontor o tog ett privat snack.....hon var ledig i 2 veckor efter förlossningen sen började hon jobba 50%....hon ville bara klargöra för mig att hon INTE förväntade sig att jag skulle göra det samma som hon.....*asg*

Nä tacka tusan för det.....det finns viktigare saker i världen än att jobba!!!!

solsystem: Håller helt o hållet med dig!
    Dock börjar jag osså bli lite orolig/nervös/fundersam till om vi är redo för småbarn osv....dessutom så bor vi ju i en pyttig lgh men ska bygga eget hus så fort vi får en tomt....men det är ju så jobbigt o bygga hus o ha småbarn!!! Men det kan dröja år innan vi får tomten.....

• ingenjörsbruden
    Jonna83 skrev 2008-08-22 13:52:48 följande:
    tjaa...jag hoppar väl in här nu. Slutade med p piller för 7 veckor sen o är nu i vecka...7! Var jättenervös över att jag skulle börja må illa på bröllopet med klarade m ig ända fram till i onsdags. Idag mår jag piss, hatar att må illa!
    Nä men GRATTIS!! Va härligt!!! Tog det på första försöket?!
  • ingenjörsbruden
    Jonna83 skrev 2008-08-22 14:08:05 följande:
    Ankan80Illamående konstant ;( Förutom precis när jag ätit..oftast. Så jag äter typ..jämt.. min man tycker det hela är himla kul. Men fortsätter det så här så kommer han inte få det så roligt längre..;)IngenjörsbrudenAlltså..försök o försök. Det var inget försök egentligen. Jag slutade med piller för att vi nångång senare skulle skaffa barn, jag behövde lixom vänja mig vid tanken lite. Körde med avbrutet men missade kanske 1-2 gånger sas o tjaa.. det behövdes tydligen inte mer än så!
    Hoppas man är lika fertil som du!!!
  • ingenjörsbruden

Tutik och Prasart skrev 2008-08-24 02:22:18 följande:

åååå här är ju tråden som jag har letat efter ett bra tag nu.Har läst i de gamla trådarna men tapade bort det.Roligt att hitta det igen.Bebis efter bröllopet vore roligt....=) Före bröllopet blir lite svårt för jag gifter mig om 2 veckor. Man ska ju vara gravid i 9 månader och inte två veckor..hihih...Jag har hört att man ska ska dricka mycket the om man vill bli gravid och äta blomkål och kiwi och sådant där som heter fosfolsyra tror jag det var.Om någon ville ha ett litet tips.
    Va f-n....finns det inte snabbjäst?!

Broccoli innehåller mest folsyra....men the har jag inte hört om innan...de flesta vitaminer för kvinnor i barnafödande ålder innehåller folsyra...men man ska kolla mängderna....400mg behövs per dag.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3