Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Hmmm v 12?? jag har snarare hört att det är de 2 första veckorna som fostret inte får någon näring från mamman. Så fort jag vet att jag är gravid kommer jag sluta dricka alkohol. Känner inte att det på något vis är värt att riskera barnets välmående för att jag skall få ett glas vin.

Men nu medans vi försöker lever jag som vanligt. Herregud det kanske tar många månader till innan det klaffar. Första månaderna när jag trodde jag var gravid hela tiden då hoppade jag över alkholen så gott jag kunde utan att avslöja för mycket för närstående. Men jag skulle inte orka hålla på och leva så i flera månader, kanske 1 år. Alltså jag lever som vanligt tills jag plusar eller anser mig vara väldigt säker på en graviditet.

• lanovia 08

Ikväll skall vi träffa svärisarna. Skall försöka förklara för dem varför vi inte tycker att det är en bra idé att segla hela familjen i Grekland nästa sommar. Alla är jättepå och tycker det skall bli helt underbart. Utom vi två, vi hoppas ju som sagt på att jag är gravid vid det laget.
    Och för mig som iof aldrig har seglat (kan tillägga att det har ingen annan i den familjen heller) känns det som ett big NO NO att segla gravid. Fy fasiken att bli illamående eller få foglossningar på båten.
    Är det bara jag som är mesig tror ni?

är i allafall lite nervös över att berätta. Vill egentligen inte att de skall veta innan det har blivit något, men nu måste vi ju då det är de som skall betala för resan.

• lanovia 08

se där, då var jag felunderrättad vad gäller 2 veckor.

Ankan80 vad jobbigt, men vad gäller festen. Du kanske kan dricka lite i alla fall. Enligt vad som står här så är det ju lugnt fram till v 10. Ingen jag kommer leva efter, men så här i början och innan du vet är det förmodligen helt lugnt.

• lanovia 08

Igår tog jag ett stort beslut Skall inte inhandla ett gravtest denna månaden. Nu får mens betyda icke gravid till 100%. De andra månaderna har jag velat och sagt men tänk om jag är gravid ändå, mensen har ju faktiskt varit konstig (vilket den iof har varit).

• lanovia 08

Ankan80, hur går det något plus eller mens ännu?

Själv har jag nästan (OBS bara nästan) börjat sakna mina ppiller. Fy vilken humör jag varit på den sista veckan, känns som jag burit runt på en tickande bomb som bara väntat på explodera. Sån blir jag när jag har mens och knaprar piller. Men vill man ha barn får väl lida pin.

• lanovia 08

Nej man får väl inte välja. Och som sagt hellre höggravid under sommaren än inte alls.
    Skulle det inte klaffa den här månaden är det dock ingen katastrof. Vi vill ju med makens familj och segla i Grekland i juli och det blir ju svårt om jag är höggravid/skall föda samma månad. Men får jag välja mellan segling och gravid är valet hur lätt som helst....
    ÄL närmar sig, tror det är dags till helgen så vi får la se om det är bättre lycka denna gång.

• lanovia 08

Ankan80 glömde skriva förut att vad tråkigt att inte blev något. Men som sagt det är bara att ta nya tag. Någon gång klaffar det.

• lanovia 08

Ja vi verkar väldigt synkade här.

MulleNuh skrev 2008-10-28 11:50:18 följande:
    alla här verkar ha samma mensdagar typ!
  • lanovia 08

Fru Ljungberg låt oss hoppas på inte ett nytt MF ialla fall.

• lanovia 08

Nu kanske jag är helt ute o cyklar, men varför måste det vara MF bara för att strecket är svagt? Har för mig att det står att oavsett hur svagt strecket är så är man gravid om det blir ett. Kanske bara är så att det inte hunnits bilda tillräckligt med hormoner?? Vad händer om du köper ett Clearblue digital istället? Borde ju visa Gravid också, men jag menar där är ju inte tal om svaga eller starka streck utan står bara Gravid eller Inte gravid

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3