Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Hmmm... jag är nog tråkig av mig.
    För mig (och liksom för mamma) så heter det mens och inget annat. Underlivet skulle jag nog kalla för just underliv eller det beror sig ju på vad man pratar om... tror jag...
    och sex heter för mig sex och inte att mysa.
    Så tråkig är jag.

• lanovia 08

sosse, men om man har bokat sin bröllopsresa och sedan blir gravid, då vill man nog inte hoppa över resan om man inte behöver.

Vad gäller resa i tidiga skedet så har jag också fattat som det är helt ofarligt. Förr trodde de att man kunda få missfall av tryckförändringarna i tidigt graviditet, men idag har de inte hittat något som tyder på att tryckförändringarna skulle leda till missfall.

Blivande fru L, vad spännande med bröllop (och ÄL oxå såklart!) Lycka till och ha en superbra dag. Se till att njuta av den ordentligt och håll dig närvarande hela tiden. Dagen går fort som tusan.
    Klart ni hinner med lite romantik om ni vill. Vi hade gett oss tusan på att orka så då gjorde vi det också.

• lanovia 08

Precis, annars förstår jag helt klart din poäng i det hela.

• lanovia 08

Jag har upptäckt mindre trevligt symptom vid ÄL och mens, illamående. Mådde inte så innan jag började med ppiller, men nu när jag slutat mår jag verkligen illa. Slår till några gånger per dag (och får mig att tro att jag är gravid varje gång )

• lanovia 08

Godisråttan det är bara att hålla tummarna.

jag tycker tiden mellan ÄL och mens känns evighetslång, vill bara få veta, NU!

• lanovia 08

Vad tråkigt!!! Stor kram

FruLjungberg skrev 2008-11-06 17:08:45 följande:
    tyvärr var det ett mf. mitt sjätte :(
  • lanovia 08

Gravtest kan göras tidigast 3 dagar före beräknade mens. alla test klarar nog inte 3 dar innan, men köper du clearblue så skall de fungera.
    Men sedan kan även clearblue visa negativt 3 dar innan även om du är gravid. Ju längre du väntar (vilket är skitjobbigt) desto större chans att få rätt resultat.

Om jag inte missminner mig så skall du precis som jag inte ha mens förrän om ca 1 vecka, så än får du hålla dig til tåls ett tag till....

Godisråttan skrev 2008-11-07 07:45:23 följande:
    När kan jag göra gravtest? När jag ska ha min mens eller?
  • lanovia 08

Sedan kan väl ÄL variera från person till person och mellan olika månader. Visst kan det väl hända att vissa ibland får sin ÄL 7 dar innan mens? Eller har jag bara missuppfattat?

• lanovia 08

här är det bara lång väntan nu. ÄL borde verkligen vara förbi nu. Mens beräknar jag inom en vecka. Så nu är det bara att vänta och se.
    Jag håller med er andra om test. Har varit helt tokig de tidigare månaderna, testat på BIM eller några dar innan, testat när mensen tagis slut " för den var ju så kort o konstig".
    Men inte förra månaden, köpte inte ens ett test!!! *stolt*

• lanovia 08

Jag hade mens 22/10 ÄL någon gång mellan 4/11 och 9/11. Nästa mens beräknar jag någon gång nästa vecka typ 17-20.

Godisråttan verkar som du räknat mer eller mindre rätt. Exakt vilken dag du har ÄL är ju svårt för oss att svara på, men ca 14 dagar innan nästa mens tror jag är det man räknar med.

• lanovia 08

Ja vilken trevlig julklapp det skulle vara. Men jag hoppas först och främst på att få en trevlig födelsedagspresent den här månaden. Men som sagt försöker lägga ner det där med hoppet. Händer det så händer det...

Jag skulle nog berätta för familjerna om vi blev tvugna pga av mat och dryck som kan ställa till det. Vi har avslöjat brorsan och hans sambo båda gånger genom att serva gravad lax. Annars skulle jag nog försöka hålla så tyst som möjligt, förutom till ev en av mina bästa vänner. Inte av anledningen att jag inte skulle kunna berätta om ev missfall i efterhand utan för att IFALL det skulle bli missfall så vill jag nog slippa förklara för alla som undrar direkt när det har hänt.

Skulle kännas hemskt om man föreställer sig t.ex "oh hej hur mår du, går det bra med magen eller mår du mycket illa?" "Öhhh, nej det blev inget fick MF häromdan"...
    Detta kan så klart hända senare i graviditet också. Men så långt vill inte jag tänka just nu.

• lanovia 08

hehe, ajdå. Jag vågar inte ens gå in på FL, livrädd för att fastna o bli mer fanatisk än jag redan är.

Just nu går jag och "väntar" på mens. Skall komma någon gång mellan idag och torsdag. Har inget som talar varken för eller emot. Bara jäkligt ömma bröst men det har jag ju haft några gånger nu, tycker bara det är värre denna månaden....

Godisråttan skrev 2008-11-17 07:49:29 följande:
    Haft en trevlig helg tjejjer?Jag har blivit beroende av FL..Katastrof!!!!
  • lanovia 08

Nej, ser ingen anledning att testa ännu på några dar. Kommer nog göra det tidigast på fredag.

• lanovia 08

Men det ger ju inget att testa sig redan nu. Kommer jag få negativt kommer jag ju ändå inte kunna lita på resultatet.

Godisråttan skrev 2008-11-17 09:42:34 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-11-17 09:40:30 följande:
    Oj att du kan hålla dig?????Jag har redan testat 3ggr!!!!!
  • lanovia 08

Ninnispinnis Grattis!

Godisråttan det har vi tror jag. Jag har ju min nu i dagarna och det har väl du med? Det jag ville säga var bara att jag kommit fram till att det är menlöst (för mig!) att testa innan BIM har passerat. Får jag neg resultat kan jag ändå inte lita på det utan blir nojjig och vill testa igen så snart det bara går. Skulle jag vara gravid kan jag leva med att vänta några dar till innan jag får det svart på vitt. Annars kastar jag bara ut 100 kr på ett test där jag ändå inte tror på resultatet om det blir neg. Därför väntar jag tills fredag tror jag. Har jag inte fått mens då så testar jag nog.

Just nu är jag bara less på mina ömma bröst. Gör ju ont bara jag sitter här helt still.

• lanovia 08

Nu i dagarna, min mens brukar diffa på några dagar. Men från igår och fram tills på torsdag räknar jag med den.

jag tycker det här är jobbigt. För varje gång jag går på toan och mensen inte kommit igång så stiger hoppet. Bara för att vid ett senare tillfälle krossas totalt.

Godisråttan skrev 2008-11-17 15:45:56 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-11-17 12:27:29 följande:
    Vilken dag skulle du haft mens? Jag tror min ska komma idag men eftersom det är 31 dagar på okt så är den 1 dag sen men den kommer nog imorgon. Känns så...
  • lanovia 08

Inget plus, tror vi är på 6e försöket nu.

salkert skrev 2008-11-17 15:59:36 följande:
    Ingen som fått plus än?Hur länge har ni försökt?
  • lanovia 08

Usch vad jobbigt med förvirringen. Det finns ju som sagt fall där det tar lång tid innan hormonhalten är tillräckligt hög för att visa Gravid. Men sedan kan ju mensen tyvärr bara vara sen också. Jag håller tummarna för att det är det första.

Själv kan jag lägga ner hoppet. Vi hade sex i går vilket resulterade i att mensen visade sig. Kom blod direkt efteråt. Nu kommer inget men jag är tämligen säker på att det kommer komma igång idag eller imorgon. Så det är bara på´t nästa månad igen.

• lanovia 08

Jag tror tyvärr inte det. Har haft så de sista månaderna att mensen inte kommer igång riktigt. Den börjar pyttelite sedan tar den ett avbrott på några dar innan den kommer igång på riktigt.

Jag har också börjat få finnar. Klarade mig jätte bra första halvåret efter jag slutade med ppiller men senaste veckorna har de ploppat upp hej vilt.

Godisråttan skrev 2008-11-19 10:50:16 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-11-19 08:19:14 följande:
    Kan det inte vara en nidblödning?
  • lanovia 08

Men Ankan80!

Som sagt här sket det sig även denna månad. Men det är ju bara på´t igen. Om ca 2v får vi nästa chans.

Idag är sista dan för den här tråden kanske dags att starta en ny...

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3