• miss u

Västeråsbrudar 2009

Vad kul att ni har hittat klänningar moongirl, mysan och norpans mamma! Det måste verkligen vara skönt att få den stora biten klar.

Moongirl: Jag vill gärna se vad det blev för klänning du valde till sist. Kan du maila mig bilder till samma adress som Thottska villan-bilderna? Har ni föresten bestämt er för nåt ställe att spendera bröllopsnatten på?

Mysan: Har du sett mitt mail i din inbox här på bt? Vill gärna se bilden du tog på mig i nån klänning.

Om 48 timmar sitter jag på en buss på väg till Arlanda och vidare till New York. Helt sjukt! Jag var bara tvungen att skriva det för att jag ska inse det själv

• miss u

Det var en jätteläcker klänning! Gillade den jättemycket, allra helst "vecken" och bandet som gick snett över. Den kommer bli kanon! Prova inte fler nu så du får alternativ.

Vi har inte bestämt var vi ska sova, eftersom vi fortfarande inte har fått klart med festlokal (!). Hade varit kul att få besked innan jag åker, men ska inte ha alltför stora förhoppningar på det. Ska vara som en igel så fort jag är i Sverige igen. Börjar bli lite panik, fast ändå inte. I värsta fall får vi vara i sambons föräldrars trädgård. Sista utvägen.

MoonGirl skrev 2008-10-07 09:06:29 följande:
    miss u skrev 2008-10-07 07:50:04 följande:
    Hej, hej! Nu har jag mailat till dig, Ulrika! (Till den e-post som jag mailade Thottska villan-bilderna). Vad tror du om den här klänningen? Den är i färgen ivory. Härligt att du snart åker iväg till USA! ha det så bra där borta!
  • miss u

mysan: Hittade du nå räfflade band till inbjudningskorten på Furulunds i lördags? Jag är ute efter svart sånt nämligen.

• miss u

mysan, igen: Hittade på ett rim på kuvertavgift i en annan tråd. Tyckte den var helt okej.

I våra hyllor klirrar glas,
    byrån pryds av mormors vas.
    Skåpen fylls av vitt porslin,
    bordet täcks av duk av lin

Hitta gåva blir ej lätt,
    tänkte till och fann ett sätt.
    Det vi skulle gilla mest,
    vore bidrag till vår fest.

Vi skulle bli riktigt gla´,
    om alla en slant till middan la´.
    Det vore föredömligt,
    så att allt blir oförglömligt.

• miss u

Men jösses vad ni skriver! Jag hade typ 6-7 sidor att ta igen och då var jag inne och titta under hela dagen, fram tills jag gick hem från jobbet. Men ni verkar ju vara kvällsråttor allihopa. Desto mer för mig att läsa på morgonen innan jag kan sätta igång och jobba.

ia o puh: Vad trist att höra att du mått dåligt! Kan ju ha varit köttet som var lite väl rött kanske. Läskigt sånt där. Själv lyckades jag få chili i ögat igår. INTE att rekommendera! Jösses vad det brände. Var bara att sitta med is på i över en halvtimme innan det kändes okej.

Grattis till klänningen, eller vad man säger. Vilka snälla föräldrar du har som ser till att du får det bästa. Jag har börjat skissa på en egen klänning som jag ska sy upp i Thailand. Har hämtat inspiration från den v-ringade klänningen. Ska prova några fler v-ringade klänningar också innan vi åker också.

Jag tänkte ringa till Hamncafét idag faktiskt. Känner inte att jag vill åka till New York utan att ha kollat en extra gång hur det ligger till. Nu har det gått "den första tiden" dom den gamla ägaren sa när jag ringde. Han sa väl 3-4 veckor då, och nu har det gått 3. Får hoppas att jag får tag i dom.

Nä, nu måste jag jobba eftersom jag åker i morgon! Ha det så bra allihopa om vi inte hinner höras nåt mer.

• miss u

Hallå brudar!

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Känns fortfarande som man är i ett töcken. Kanske beror på att jag sovit max 2 timmar de senaste 27 timmarna(!).

Jag har haft det riktigt bra, runt 23-24 grader och sol varje dag. Hann med en del shopping mellan konferenserna. Detta resulterade i bröllopsväg att jag nu har införskaffat skor (för 10 dollar = ca 70 kr!), svarta kuvert till inbjudan och smink (id mineral som dom använder på Unik). Sen blev det lite andra grejer också, så jag är nöjd. Borta bra, men skönt att komma hem till älsklingen igen.

Såg att ni pratade om fika på Bredbar i morgon. Jag är på! Micke är så snäll och tar hand om tvätten den här veckan (egentligen min lott) så jag hinner fika med er. Gulligt va? Jag ska försöka komma ihåg trycksakerna till dig Moongirl. Jag ska också ringa till Hamncafét i morgon. Börjar kännas som sista chansen nu. Lutar åt Borbylokalen annars. Inte vid vatten, men i närheten av kyrkan.

Tessisen: Tråkigt att höra att du har halsfluss. Jag fick det i somras, så jag vet exakt hur det är. Tur att pencilinet sätter fart på en gång. Det gjorde det iaf på mig.

• miss u

Jag ska föresten försöka hinna till kl 16, annars kommer jag lite senare. Senast halv 5. Men det är bara att ni går in så dyker jag upp så småningom.

• miss u

Jag fick bilderna. Tack! Hade inte bättre hållning på dom bilderna än dom Tessisen tog.

mysan31 skrev 2008-10-14 20:17:42 följande:
    miss u: har du fått bilderna somjag skickade till dig...
  • miss u

Tro det eller ej, men jag lyckades få med mig trycksakerna trots att jag var väääldigt trött igår när jag skulle packa min jobbväska igen. Nu är man på plats igen och allt är sig likt. Känns knappt att man varit borta. Har inte kännt av så mycket jetlag ändå. Peppar peppar...

Ses i eftermiddag allihopa!

MoonGirl skrev 2008-10-14 23:20:30 följande:
    miss u skrev 2008-10-14 15:19:17 följande:
    Välkommen hem miss u!! Vad kul att du har handlat lite till bröllopet . Ja, ta med dig trycksakerna imorgon, hoppas du kommer ihåg dem . Hoppas det går bra imorgon när du ska ringa till hamncafét!!
  • miss u

Sambon var i väg och hälsade på sin mammas släkt i Vänersborg nu när jag var borta... vilket resulterade i att han vill bjuda 10 st till! Vi har iofs tänkt ha buffé, vilken mina föräldrar ska bjuda på, så det ska nog inte vara några problem. Desto fler inbjudningskort, vigselprogram och festprogram att göra, men det tycker jag bara är kul. Det viktigaste är att både han och jag kan bjuda dom som vi vill ha där. Sen kan ju inte han hjälpa att han har stor släkt som umgås och jag liten. Hur har ni andra med uppdelningen? Har ni lika många från varje sida?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009