• miss u

Västeråsbrudar 2009

MoonGirl skrev 2008-09-19 08:49:31 följande:
    miss u skrev 2008-09-19 08:02:54 följande:
    Jag hänger gärna med och fikar någon annan onsdag, för onsdagar passar bäst för mig också . Vad bra att du fick tag på dem på hamncafét igår, men vad synd att det inte var klart med de nya ägarna. Jobbigt med ovisshet. Vad är erat alternativ nr 2? Har ni bestämt kyrka än då? Härligt med en NY-resa! Förstår att det blir många konferenser och dylikt, men jag hoppas du ska få lite tid över till att shoppa också. Det finns väl en del bröllopsbutiker där också, kan jag tänka mig .
    Vårt andra alternativ var Petterssons-Utvreta gård. Det ligger visserligen inte vid vattnet, men verkar mysigt iaf. Hade tänkt att åka o titta på det nästa helg när vi ska kika på Säby kyrka, men nu slipper vi det. Det lutar åt Kolbäcks kyrka, men ska som sagt kolla på Säby nästa helg. Mamma hade läst i tidningen att Kolbäcks kyrka skulle renoveras invändigt till sommaren, så jag måste höra när och hur omfattande det kommer vara. Inte så kul att gifta sig där om dom håller på att renovera..

Det lär nog finnas massa med bröllopsbutiker i NY. Har faktiskt inte hunnit kolla upp så mycket. Tänkte mest koncentrera mig på papper och skor.
  • miss u
    MoonGirl skrev 2008-09-19 19:14:55 följande:
    miss u skrev 2008-09-19 09:04:35 följande:
    Aha, okej! Jag har ingen aning vart Petterssons-Utvreta gård ligger och vad det är för gård. Du får berätta om hur det var och såg ut efter att ni har varit där nästa helg! Appropå kyrkor, så måste jag ta mig en titt i Kolbäcks kyrka. Har ju åkt förbi där många ggr, men har aldrig varit in där. Nej, exakt, det är inte så kul att gifta sig i en kyrka där de håller på att renovera. Ja, du får som sagt kolla upp hur pass omfattande renoveringen är/ska bli.På tal om något annat så ska jag och min m2b ner till bion snart och se på Arn 2 min bror + sambo ska sitta barnvakt till Erik. skönt med lite egen tid!Låter verkligen trevligt med en NY-resa. Är verkligen avundsjuk .
    Om nu är nyfiken på Petterssons kan du gå in på www.petterssonsmatservice.com och kika. Verkar helmysigt, men har som sagt stängt hela juli så det är inte värt att åka dit och titta närmare. Däremot ska det bli kul att äntligen få se inuti Säby kyrka. Hoppas bara att mina föräldrar vill låna ut en bil till oss, men det brukar inte vara nå större problem.

Var Arn-filmen bra? Kan tänka mig att det är skönt med lite barnfri tid ibland. Jag ska "rasta" min syster ikväll. Hon har två barn på 7 och 9 år, så vi ska äta middag tillsammans och sen ut på krogen med en kompis. Ska bli kul med lite tjejkväll. Sambon ska iväg till en kompis och ha killkväll. Basta och dricka öl stod det visst på deras schema.

Nu ska jag alldeles snart göra mig i ordning för att gå på en vigsel. Min föredetta jobbarkompis gifter sig idag. Man lär ju vara lite mer fokuserad på detaljer runtomkring, vilka psalmer och sånt dom har valt.

Har föresten skickat alla grejer som Mirja ville ha från grejerna jag hade med mig på fikat. Var det nånannan som ville ha får ni säga till... Var en låt med melodi se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka.
  • miss u

Ia o Puh: Det var så lite så. Bara kul att hjälpa till.

Har precis kommit hem från vigseln. Jag blir alltid helt gråtfärdig på bröllop. Undrar hur jag ska stå ut mitt eget! Det var verkligen jättefint. De hade många egna inslag med diktuppläsning och solosång. En sak som jag inte varit med om tidigare var att brudparet undanbad all fotografering när de gick in och fram tills de var man och hustru. De hade en egen fotograf som tog kort då. Det kan iofs vara jobbigt med alla blixtrar när man går in, men samtidigt får man ju känna sig som en filmstjärna. Händer ju inte alltför ofta. En sak som jag föreslagit till mannen är att ha ätbart "ris". De var formade som hjärtan och smakade vanilj. Jättegoda. Självklart var jag tvungen att provsmaka.

Är det nån som vet om man verkligen måste gå ner på knä när man gifter sig i kyrkan? Mannen är lite tveksam till just den grejen. Jag är mer rädd för att inte kunna komma upp sen med klänningen!

• miss u

En sak till: Var in på Uniks hemsida och dom har nåt som heter unik make up inspiration grupp där man under 2,5 timme får make up-lektion med speciellt tema, tex bröllop och så får man tilltugg och produkter för hela summan. Kostar 495:- per person. Det kanske vore nåt för oss eller vad säger ni? Är flera som bokat in Unik redan som jag fattat det som. Kan ju vara ett bra tillfälle att köpa på sig samma läppstift som dom har osv. Jag funderade på om jag skulle önska mig en make up-lektion på Make up store eller nåt sånt då man också får produkter för summan, men roligare om man är fler ju. Och vi vill ju ha samma tema, till skillnad från alla andra kompisar.

• miss u

Jättegulligt av dig att fråga Oliver. Om du tror på honom så gör jag det också. Är ju viktigt att bilderna blir bra. Fick du några prisuppgifter? Känns som jag vill boka kyrka och lokal innan jag bokar fotograf, men det verkar vara lugnt för honom..?

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:02:18 följande:

Miss U: Har pratat med Oliver och han kan absolut ta era bilder om ni vill! Länkar till hans hemsida och skickar hans mobilnr på din inbox!www.airoliver.com/subportal/index.phpVad gäller smink-grejen på UNIK känns ju det som en bra grej att göra...alltid bra att få tips och idéer på hur man ska kleta ner sig, eller?Tessisen: Tack! Ska kolla lite nu med en gång!
  • miss u

Jag får se om jag orkar skriva ner allt, annars scannar jag in det på jobbet. Går ju lite fortare.

Kan tänka mig att det är svårt att vara ifrån lillkillen. Hade det inte varit det hade man ju börjat bli orolig.

Det ätbara "riset" var det vi kastade över dom utanför kyrkan. Tror jag sett nåt liknande på Caligraphen, där Tessisen hade beställt provkort ifrån.

MoonGirl skrev 2008-09-20 22:07:53 följande:
    miss u skrev 2008-09-20 12:49:02 följande:
    Ja, jag blev så nyfiken på den där gården, måste kika in vad det är för ställe .Kul med utgång ikväll! Hoppas ni får det trevligt. Arn 2 var helt OK, men Arn 1 var bättre, men 2:an är helt klart sevärd! Min bror + sambo var barnvakt till Erik och det hade gått jättebra! Skönt det! Jag tänker på honom typ varje minut när man är ifrån honom... he he! Moderskänslor . Ändå är det skönt med lite egen tid emellanåt! Om du orkar skriva av detta så skulle jag väldigt gärna vilja ha detta från de festprogram du hade med dig i onsdags, melodierna: se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka. Melodin: välkomstvisa, ordningsregler och om konversationen har tagit slut (minns inte vilket häfte det var ifrån, tyvärr). Ur Marie och Johans festprogram: kyssvisan, Nej, se ett brudpar, konversationstips, sagt av barn, det ska va gött å leva....Oj, det blev ganska mycket , om du har tid och ork så maila gärna tack på förhand! Skicka det gärna till min vanliga e-post adress (bredbandsadressen). Jag har BARA varit på ett bröllop hittills och jag glömde ta med festprogrammet (häftet) hem. Det var många år sedan jag var på bröllopet, så jag minns inte alls hur de hade lagt upp festen. Vore kul med lite idéer och tips....
  • miss u

Vilka var det som var intresserade av make up-lektionen på Unik? Vet inte när man ska boka in den, om man ska vänta ett tag till?

Det är skönt om man skulle kunna välja bort knäböjningen på vigseln. Känns lite väl mycket Gud för min del. Syrran trodde att dom inte hade knäböjt, men hon skulle kolla upp filmen från deras vigsel för hon kommer inte ihåg. Var helt uppe i varv på bröllopsdagen så hon kommer knappt ihåg nånting. Är nog klokt att ha nån som filmar vigseln så man får se hur alla andra såg den. Syrran hade också en slöja som jag kunde få låna om jag vill. Mycket bra! Har dock inte bestämt mig än om jag ska ha det eller inte. Beror på hur jag ska ha håret, och det vet jag inte heller. Ojoj, nu blir jag stressad igen.

Är det nån som varit på Sjökrogen i Västerås? Kan eventuellt vara ett av våra alternativ om vi inte får Hamncafét. Dom har ju en skylt utanför att dom har en festlokal för 50-100 pers.

• miss u

Mycket bra idé att vi tar direktkontakt med honom istället för att fråga ut dig om egentligen inte vet nånting. Jag velat fortfarande om vi ska ta Oliver eller satsa på en "riktig" fotograf.. Finns ju inga garantier på att bilderna blir bättre med "riktig" fotograf.

Vi har nu börjat fundera på att ta bilderna innan vigseln istället för efteråt. Man kommer nog igång väldigt sent med festen om man tar det efteråt. Det ska ju tas så många bilder utanför kyrkan och alla ska gratulera innan man ens kommer iväg och fotas. Man får göra det som en mysig stund innan vigseln. Kommer säkert kännas väldigt speciellt att se varandra så fina första gången.

Ia o Puh skrev 2008-09-21 19:34:22 följande:

Ja, just det...ni som var intresserade av att ha Oliver som fotograf...ta konatkt med honom via hans hemsida...som jag länkat till tidigare...det blir enklare för oss alla, så slipper jag agera mellanhand, så inga missförstånd uppstår!
  • miss u

Mina föräldrar bor på Rönnby. Vilken gräsmatta var det ni landade på? Tycker dom borde hört av sig om ni hamnade på deras gräsmatta. Jättetufft att åka luftballong. Hur kom ni på att ni skulle göra det?

MoonGirl skrev 2008-09-21 20:19:39 följande:
    På tal om något annat, så har jag och min m2b flygit luftballong idag och vi landade på en gräsmatta på Rönnby! Visst var det någon som bodde där??!
  • miss u

Åh, vad kul att hämta ut ringarna! Men säkert jättejobbigt att gå och sukta efter att få sätta den på fingret. Var köpte du den nånstans?

mysan31 skrev 2008-09-22 10:05:39 följande:
    Idag ska jag hämta ringarna som vi har beställt...Det ska bli kul.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009