MoonGirl skrev 2008-09-19 19:14:55 följande:
miss u skrev 2008-09-19 09:04:35 följande:
Aha, okej! Jag har ingen aning vart Petterssons-Utvreta gård ligger och vad det är för gård. Du får berätta om hur det var och såg ut efter att ni har varit där nästa helg! Appropå kyrkor, så måste jag ta mig en titt i Kolbäcks kyrka. Har ju åkt förbi där många ggr, men har aldrig varit in där. Nej, exakt, det är inte så kul att gifta sig i en kyrka där de håller på att renovera. Ja, du får som sagt kolla upp hur pass omfattande renoveringen är/ska bli.På tal om något annat så ska jag och min m2b ner till bion snart och se på Arn 2 min bror + sambo ska sitta barnvakt till Erik. skönt med lite egen tid!Låter verkligen trevligt med en NY-resa. Är verkligen avundsjuk .
Om nu är nyfiken på Petterssons kan du gå in på
www.petterssonsmatservice.com och kika. Verkar helmysigt, men har som sagt stängt hela juli så det är inte värt att åka dit och titta närmare. Däremot ska det bli kul att äntligen få se inuti Säby kyrka. Hoppas bara att mina föräldrar vill låna ut en bil till oss, men det brukar inte vara nå större problem.
Var Arn-filmen bra? Kan tänka mig att det är skönt med lite barnfri tid ibland. Jag ska "rasta" min syster ikväll. Hon har två barn på 7 och 9 år, så vi ska äta middag tillsammans och sen ut på krogen med en kompis. Ska bli kul med lite tjejkväll. Sambon ska iväg till en kompis och ha killkväll. Basta och dricka öl stod det visst på deras schema.
Nu ska jag alldeles snart göra mig i ordning för att gå på en vigsel. Min föredetta jobbarkompis gifter sig idag. Man lär ju vara lite mer fokuserad på detaljer runtomkring, vilka psalmer och sånt dom har valt.
Har föresten skickat alla grejer som Mirja ville ha från grejerna jag hade med mig på fikat. Var det nånannan som ville ha får ni säga till... Var en låt med melodi se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka.