miss u skrev 2008-10-16 14:29:24 följande:
Det är bara kul att hjälpa till. Vad mysigt att prata massa bröllop med mamsen. Vad kom hon med för tips, nåt du vill dela med dig? Vilket bageri i Hallsta ska ni beställa ifrån? Vi kommer ju vara där i krokarna så har funderingar på att beställa från Hallsta nånstans. Har bara inte hunnit kolla vad som finns. Vad var det för priser?
Vad kul att din sambo ville bröllopsplanera igår!
Mikael (min m2b) var också sugen på att planera bröllop igår. Igår höll han på att rita upp hur han ville att borden (vid bröllopsmiddagen & festen) skulle vara, hur många meter emellan det skulle vara vid varje bord. Han ringde och bokade häst och vagn-transport mm. Han ville också vara med och planera bröllop, jättekul!!
Min mamma kom med idéen att man kan göra/köpa biljetter som man kan lägga vid varje tallrik (en biljett för en drink, öl eller cider), så jag tänkte om man skulle lägga ut 2 st biljetter vid varje tallrik, så bjuder vi på de 2 första drinkarna på kvällen när det är bar-time. Om de vill ha mer så serveras det till självkostnadspris. Vi tänkte ha vin till maten och det bjuder vi förstås på, men jag tänkte efter bröllopstårtan, om de vill dricka något då. Det finns väl att köpa någon slags "biljettrulle". Vad tror du om idéen? Vi tänkte väl åka ner till Tyskland och köpa vin, cider mm. Det blir väl en tur ner dit i vår någon gång.
Ett bageri i Hallsta tar samma pris per tårtbit oavsett vilken fyllning man väljer i tårtan. Jag kan ju maila vilket bageri det gäller, jag vet inte om man får göra reklam i forumet?!