miss u skrev 2008-09-01 08:29:57 följande:
Min syster gifte sig i Badelunda kyrka (för 4 år sen på torsdag faktiskt!) och hon har även döpt en av döttrarna där. Det är en jättemysig kyrka. Jag var på nåt konfirmationsläger där, för massa år sen och tänkte att här skulle jag kunna tänka mig att gifta mig. Kanske värt att åka dit och kika, fast samtidigt dumt med fler alternativ Vi har tänkt att bjuda runt 50 gäster. Sambon tycker det är jättejobbigt att bli tvungen att välja bort nära släkt (han har stor släkt, jag har liten), vilket han inte behöver om vi är hemma hos svärisarna. Det skulle ju vara riktigt tufft att åka båt till festlokalen, men jag ska kolla med sambon om jag kan få igenom att vi fotas vid vatten iaf. Måste ju kunna kompromissa på nåt sätt. Har ni tänkt ut nånstans ni vill fota, och vilken fotograf ni ska ha?Hur många kilon har du tänkt gå ner till klänningen? Jag är väl lite orolig att jag ska hinna gå upp/ner i vikt mellan Thailandsresan och bröllopet så att klänningen inte passar, men får väl se till att jag får lite sömnsmån så det går att ändra.Jag sitter på jobbet, men känns som det mest hägrar bröllopstankar i skallen. Får inte så mycket gjort. Opps!
Hej! Vad kul att höra att din syster gifte sig i Badelunda kyrka och att du har varit där på något konfirmationsläger. Ja, åk ut och titta igen på kyrkan. Den är så fin!
Har du ringt och kollat med hamncafét hur mycket det kostar att ha festen/middagen där efter vigseln? Nyfiken
Jag skulle vilja gå ner 15 kilo. En del kilon är efter graviditeten, men jag ska kämpa på under hösten. Eftersom jag hade tänkt hyra en brudklänning så kan jag beställa en ett halvår innan bröllopet. Så jag har tid på mig under hösten, går jag ner 10 kilo så är det också jättebra!
vill vara fin på min stora dag!
Vet du om det finns några brudklänningskataloger som man kan titta i? Eller måste man ner till affären och kolla? Vi har ju två st bröllopsaffärer här i stan och några st i Eskilstuna, så jag ska väl ta mig ner på stan någon dag här och kika runt. Måste titta på utbudet. Ska höra med dem i affären om de har någon katalog som man kan få ta med sig hem och titta i lugn och ro.
Ringde runt till olika cateringfirmor igår, men de var väldigt svåra att få tag på. Tur att de har hemsidor som man kan titta på. Har ni funderat över vilken cateringfirma ni vill ha?
Vi har inte bokat fotograf ännu, vet du hur långt i förväg man måste boka en fotograf? Vilka finns det här i stan? Vet du? Vet inte heller vart vi vill bli fotograferade. Svårt! Brukar man göra det efter vigseln eller brukar man göra det några timmar innan vigseln? Jag vet inte hur man brukar göra
eller vad som är mest praktiskt. Mest praktiskt är det väl att göra det innan vigseln.
Skrev en gästlista igår, vi är uppe i 100 personer. Vi kan inte bjuda så många....
Ja, det är svårt att hålla sig borta från bröllopstorget när man går i bröllopstankar
man har mycket att fundera på
.