• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

miss u skrev 2008-11-10 08:13:10 följande:

Jag var iväg till Willys med mamma och pappa så vi fick med oss tre plattor med läsk. Sen köpte sambon några plattor läsk i Tyskland. Dessvärre glömde han kolla datumet så dom flesta har bäst före datum innan bröllopet. Får försöka göra oss av med dom på nåt vis.Vilken färg vill du ha på papprerna? Tyckte dom hade ganska många olika färger på Tiimari. Vinrött fanns iaf. Satt igår och gjorde början av ett testkort. Blev jättebra! Nu måste jag bara fundera ut vad som ska stå på informationskorten.
    Vad bra att ni har köpt läsk nu!

Gällande pappren så är jag ute efter ett grönt papper, med pärlemoskimmer. Men jag har inte hittat någon sådan färg som jag gillar. Det finns en grönaktig färgnyans på Panduro i pärlemoskimmer, men den är för mörk. Jag får leta vidare. Känns som jag inte kommer någon vart med mina trycksaker just nu (de provkort jag har gjort nu är jag inte nöjd med). Jag har varit in på Tiimari också, men hittade ingen grön nyans som jag gillade. Nåja, jag hoppas det löser sig med mina trycksaker.... känner mig lite smått stressad över detta...
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-10 08:16:21 följande:

Vi har inte köpt riktigt allt än. Har vinet kvar att köpa. Vågar nog knappt säga vad det gick på. Har inte riktigt koll på det än heller eftersom vi köpte till oss själva också. Jag skrev till mysen här i tråden vad vi köpte, så du kan kolla där.
    OK!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-10 08:16:59 följande:
    MoonGirl:Den kostar 5900:- att köpa (4900:- att hyra). Dom hade inte rea fortfarande men den klänningen som jag hittade hade tydligen varit med på rean så jag fick den för rea-priset! Låter som att vi har köpt klänning av samma märke, jag är supernöjd! Synd bara att jag inte tog några bilder när den satt på *sucker lite lätt*
    Åhh, vad bra att du fick klänningen till rea-priset! 5900 kr är det rea-priset? Har du klänningen hemma nu? Ska du göra några ändringar på den? Får du betala för ändringarna? Jag ska få betala ca 1000 kr för ändringar nästa år. Klänningen måste kortas av och ev. sys in. Det är lite småjusteringar som ska fixas nästa sommar.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.
    Det skulle vara kul att göra en sådan där secret-box
  • MoonGirl

norpans mamma skrev 2008-11-10 21:29:55 följande:

Nu har jag läst ifatt lite. Var några dagar sedan jag skrev.Moongirl: Vi har lagt ut ca 1000 kr på inbjudningarna (portot inräknat). Nu ligger de igenklistrade och färdiga, skickar dem senare i veckan.Ett tips till er som har börjat med inbjudningarna nu är att ta "fotoclips" att fästa ihop papper med. Dessa finns i olika tjocklekar och de jag använde var tunna kvadrater på ca 1*1 cm.
    OK!

Tack för tipset också! Förresten, hur många inbjudningar blev det? Hur ser inbjudningarna ut i stora drag? Vilket färgtema skulle ni ha igen? *glömsk*. Vi har färgerna grönt, silver, vitt och rött....
  • MoonGirl

Hallå brudar!

Jag kan tyvärr inte komma med på fikat imorgon, men det kommer väl flera gånger!

• MoonGirl

Nu har jag läst igenom alla sidor här, ni har varit aktiva i forumet!

• MoonGirl

Barret: Jag måste ringa dem på Ruths och kolla om jag verkligen skulle få betala för några ändringar på min klänning. Kanske fattade jag fel? Nåja, måste ringa dem imorgon och kolla. Det vore ju bra om ändringarna ingick i priset .

mysan31: Får du betala för några ändringar på din klänning? Det kanske jag frågade om tidigare? Minne som en guldfisk

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-11-11 14:42:27 följande:

Hallå...har läst ifatt..igen...Sååå svårt att få tid vid daotrn just nu då dotter är högt o lågt o överallt...när hon sover är det städa, tvätta o diska som gäller!Hörde nåt om fika, imorrn?Vi har bestämt hur våra kort ska se ut, så det kan ja ta med o visa....sen jobbar en kär vän på tryckeri, så han trycker allt hos sig!
    Vad kul att ni har bestämt hur era inbjudningskort ska se ut!

Har du frågat din kompis vad den här fotografen heter, han som hade sitt kontor vid Aroseken?
  • MoonGirl

Halloj!

Det var synd att jag missade fikat igår, men det blir väl flera gånger...

Tessisen: Ska ni ha Oliver som fotograf?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009