• Igia

September 2009

Väldigt söta!

ronney skrev 2008-10-09 20:51:08 följande:
    Hejsan allihopa.. I dag hittade jag korthållare i en liten affär här i stan.. har inte bestämt mig för om jag vill ha dem än men köpte en iaf så bild finns i galleriet.. ni kan väl kika in och säga vad ni tycker..
  • Igia

Tycker det är bra att ni skriver hur långt ni kommit. Då kan jag se vad det är jag kanske ska börja fundera på...

MyochErlend skrev 2008-10-09 08:47:32 följande:
    Prinsessa K skrev 2008-10-09 08:30:35 följande:anledningen till detta är främst att vi vill bli klara med det vi kan bli klara med så fort som möjligt för vi har båda mycket mer att göra mellan jan-juni och sen är det ju i stort sett bara sommaren kvar..men allt går ju inte och göra än..hoppas föressten ingen tog illa upp, det var defnitivt inte för att jag ville skylta med "så här långt har vi kommit" utan bara för att få en liten översikt och så såg jag att någon annan gjort något liknanade här över.....Ha en fin dag :)
  • Igia

Jag ska jobba natt i helgen, så det blir mest sova på dgr och sen ska jag fixa det sista med lokalen på söndag.

MyochErlend skrev 2008-10-09 15:34:54 följande:
    så bra.. kanske bara det var jag själv som tolkade mitt eget inlägg så bara för att det var jag som skrev det..så dumt av mig!..för hade ngn annan skrivit det så hade jag inte tänkt så ;)Så.. några helgplaner för er tjejer?Själv ska jag på 50 års fest.. det ska bli trevligt faktiskt.. lite släkt som jag inte har träffat på länge :Dha en fin torsdag :D
  • Igia

Tycker det låter dyrt att ni inte får alla bilder högupplösta på DVD. Hur stora är de 30 högupplösta bilderna? Men som min sambo säger så får man vad man betalar för... Alltså så får ni nog väldigt bra bilder!!!

september2009bröllop skrev 2008-10-10 16:23:15 följande:
    Jag ska åka till ullared imorn så jag ska ägna lördagen åt kärringrally Förutom att byta nick har jag även hunnit boka tid med en fotograf för att kolla på portfolion men hon tar helt underbara bilder med nån känsla!! blir nog jättebra men hon tar 10 000 för 30 högupplösta bilder och två förstoringar, inga på skiva.. Någon som vet om de e mycket pengar?
  • Igia

Det är väl ett bra pris...?

Lillamiraklet skrev 2008-10-12 11:54:08 följande:
    Den fotograf som vi funderar på har fotografering i 6 timmar, vi får alla bilder (ca 3-400 st) på CD (Högupplösta), ett litet album med 16 bilder i, och 40 tackkort, inkl resekostnader för honom = ca 9000 kr.Har tittat på andra alternativ också, en del mindre "begåvade" än andra (vad elakt det där lät men jag tror ni förstår vad jag menar).Har även en annan karl jag funderar på som tar strax under 10.000 kr för 5 timmar, inkl alla bilder på cd, ett litet album med 16 bilder (dock utan tackkort!)Men vi har tittat på den första ända sedan början av planerandet och har hela tiden fallit tillbaka på honom. Det enda kravet jag ställer är att fotografen själv är GIFT, så han eller hon fattar vad det hela går ut på och vilka detaljer som man vill kunna titta tillbaka på.=)
  • Igia

Jag vet inte... Vad har du gjort? Du kanske har skrivit det nånstans förut men men...

Den 31/10 ska vi träffa fotograf, cateringfirma och kolla in kyrkorna vi prel. bokat.
    Pratade med catering igår och de har massor av dekoration och sånt i olika färger som man får låna gratis. Det bästa var att de hade massor i vårt färgtema Så vi behöver förmodligen inte köpa nåt sånt, mkt glad! Sparar vi ngr slantar på det!!

september2009bröllop skrev 2008-10-13 14:46:43 följande:
    Nu är även fotografen bokad.. blev än som tar 3500 för 3 timmar med alla bilder på skiva! mycket bättre än m,itt första dyra alternativ..börjar få slut på saker att fixa... vad ska man göra nu??
  • Igia

Du verkar ha koll på det mesta Sen finns ju en sån planeringsguide här på BT med lite grejer så där som man får lite tips på...

Annars som Myand erlend säger med brudfölje, toastmasters och sånt

september2009bröllop skrev 2008-10-14 13:36:10 följande:
    ja du vad e gjortkyrka, lokal, fotograf, klänning, kostym, inbjudningskort (skalet) och vet att fest programska se likadana ut fast de såklart står program istället cateringfirman och lokal e i ett oc hska dit nästa vekca för att diskutera menyn..de som egentligen e kvar e innehållet i festprogrammet, blommor, frisör och tårta men på 11 månader ska man väl hinna med de..glömmer jag något viktigt??
  • Igia

Vi hade oxå problem till en början och hakade upp oss på att det skulle vara vissa personer när jag en morgon bara vaknade och kom på vem det skulle vara. Så skönt. Han är tyvätt inte tillfrågad än men hoppas på ett jasvar.

Tösabita skrev 2008-10-14 21:24:22 följande:
    Hejsan tjejer och välkommen alla nya!Roligt att det börjar bli så pass många September brudar.Vissa av er har ju kommit jätte långt i planeringen. Jag lever fortfarande kvar i tron att jag har över ett år på mig att planera, tiden går alldeles för fort.Har precis ändrat vår lokal och det känns toppen! Trodde aldrig vi skulle hitta någon som båda var nöjd med så det är väldigt skönt att ha det avklarat.Vi kommer laga all mat själva. Men eftersom jag inte vill att någon av den närmsta familjen ska "jobba" på vår dag så försöker jag värva folk som kan hjälpa till med servering och sånt. Var faktiskt lättare än vad jag hade förväntat mig. Har däremot stora problem med att komma på vem/vilka man ska ha som toastmaster, jätte svårt ju.
  • Igia

Idag har jag börjat på diet. Så enligt schemat ska jag ha gått ner 10kg om fyra veckor Vi får väl se hur det går med det...

Kram på er!

• Igia

Vad roligt!

Grattis! Det är ju nästan det viktigaste vad som minskar i midjan och inte på vågen.

september2009bröllop skrev 2008-10-20 13:14:23 följande:
    vad kul.. Själv började jag köra GI metoden förra veckan.. Jag har ingen våg så vet inte hur de gått med viktem emn har iaf minskat 5 cm i midjan på dessa dagar..
Svar på tråden September 2009