• Igia

September 2009

Vi ska dansa vals, men jag tror det blir mer åt wienervals hållet.

gosbruden skrev 2008-11-08 13:43:39 följande:
    ska ni dansa vals??
  • Igia

Tänkte att min pappa ska lära min sambo dansa. Jag har dansat i hela mitt liv så jag har lite höga krav på blivande Stackarn...

Låt har vi inte kommit på än. Det blir nog en som mannen tycker är enkel att dansa till utan att vi behöver räkna...

• Igia

Vi har en budget på 120 000kr men då har vi budgeterat för en lokalkostnad på 20 000 som bara blev 3500 så vi ligger lite plus just nu
    Ang ring så kommer jag att beställa min via nätet men hoppas få åka upp och prova den innan. De har bara butik i Härnösand men vi köpte våra förlovningsringar från de och då provade vi inte inna. Blev så nöjd ändå!!

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 16:48:33 följande:
    Förresten tjejer, vad har ni för budget? Visst har vi inte diskuterat det än?
  • Igia

Ja, det tyckte vi oxå
    Ni köper ett helt paket el?

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:16:11 följande:
    Oj, schysst att få en lokal för 3500 när man budgeterat för 20000! Vår lokal kostar 49000!
  • Igia

Vi tittade på det oxå först. Var väldigt sugna på det men vi blir för många gäster så det var så svårt med boende till alla.
    Ni kommer att få det kanon där!

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:30:39 följande:
    Rockelstad slott heter det. Den som är nyfiken kan googla så hittar ni det.
  • Igia

Lite så kände vi oxå. Nu får vi hysa in de på hotell istället. Men det verkar inte som om det är något problem..

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:45:20 följande:
    Igia, roligt att ni också kollat på det. Vi var där i mars-april och kikade och blev tokkära i det båda två. Eftersom jag kommer från trakten kändes det också kul. Men, vi tyckte att det var dyrt och kollade en massa andra alternativ. Dock var det aldrig något som vi kände riktigt för och när vi väl började räkna skilde det inte såååå mycket mellan de vi tyckte var okej. Vi ville gärna att gästerna skulle kunna övernatta och då var det antingen ställen för flera hundra tusen som var alternativet eller typ kollogårdar på Barnens Ö som skulle kosta typ 15000 men var skitsunkiga.
  • Igia

Verkar som ni verkligen har hittat nåt som funkar för er! Undrar om jag skulle få samma respons från min blivande... När vi åker till sundsvall så blir det lite av möten för oss oxå fast på sådär tre-fyra dagar istället. Då ska vi hinna med så mkt som möjligt när vi är där... Men det har faktiskt funkat bra såhär långt. Hoppas det håller in i mål oxå

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:59:26 följande:
    Många skrattar lite åt mig när jag berättar, men för oss funkar det skitbra. Min blivande är inte så road av planering och då blir det annars att när jag frågar honom om något så blir svaret att han inte vet. Men om han vet att vi ska ha möte och diskutera saker så skärper han till sig för då vet han att det inte är samma gamla tjat som alltid. Jag tar på mig projektledarrollen och bestämmer dag, och vad vi ska ta upp och sen bestämmer vi. sist bestämde vi att han är ansvarig för catering och ska kolla offerter till nästa möte och jag är ansvarig för inbjudningskort och ska kolla upp det. Jag ville att vi skulle prata om själva vigselakten, men han var inte där mentalt än så då bestämde vi att vi tar det nästa möte. Eller nästnästa. Då blir jag lugn för jag vet att vi kommer att ta det längre fram, och han blir lugn för att jag då inte tjatar på honom. Mycket praktiskt.
  • Igia

Spännande.

Har ni kommit så långt som till tårta? Vi har börjat fundera. Vill gärna ha minitårtor men har visserligen bara fått ett pris än sålänge och det var 48:- biten och det var lite dyrt tycker jag...

• Igia

Vad roligt!
    Vad fick ni betala för den?

september2009bröllop skrev 2008-11-12 19:23:03 följande:
    idag kom min m2b's kostym och väst från suitopia och den va sååå fin!
  • Igia

Vi har funderat på de oxå. Har du nån bild på den? Nyfiken... Han skulle vilja ha en Nehru men det måste de väl kunna sy väl?

september2009bröllop skrev 2008-11-13 13:19:53 följande:
    3600 kr..
  • Igia

MyandErlend:

Får man vara så fraäck och fråga vilka andra valslåtar ni välde mella?. Har så svårt att komma på vilka som går i 3/4takt och gillade verkligen era som ni ska ha...

• Igia

Tack. Du kan skicka den när du har den.

Jag föstår vad du menar. Är en danstjej

MyochErlend skrev 2008-11-13 14:33:09 följande:
    jada...:)det är inte fräckt ...jag har de på en lista men inte här just nu...hmmm...kan jag skicka dem till dig när jag har listan ??Annars så är det bara varsågod att använda de jag har föreslagit :)Tips! de kan gå i 6/8 dels takt också och då kan man få känslan att de går i vanlig 4/4 takt.. förstår du vad jag menar??Dvs.det som är bra med t.ex. Kissed by a rose med seal är att det både går att dansa vals men även "vanlig" slow dans till den... som att den hade gått i vanlig 4/4-takt...Du kan inte dansa så till t.ex. "My bonnie is over the ocean"(iofs kanske du inte har den som bröllopsvals ;) )Men förstår du vad jag menar ??Stor kram!!
  • Igia

Vi skickar inte heller ngr save the date... Vet inte heller när man skickar de...

• Igia

Härligt!
    Själv har varit och kört ett fys- pass och sitter nu på jobbet. Nån ny energi ser jag inte röken av

MyochErlend skrev 2008-11-19 21:50:00 följande:
    vi ska inte heller skicka det...tror det flesta vet när det är ;)Nu har jag vart å simmat...deilig! så nu har jag fått ny energi..kan rekomenderas!!
Svar på tråden September 2009