Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009

Vi har inte börjat med inbjudningskorten ännu, men har väl tänkt göra egna, fast med färdiga kort som bas. Alltså att vi köper, i vårt fall vita, kort och sedan lägger en personlig touch på dem. Vi tapetserade just i vårt vardagsrum och fick ganska mycket tapet över så vi tänkte nog klä korten med den. Då blir det ju personligt eftersom det är något vi har hemma och som våra nära och kära känner igen. Det är en skog som går i naturvit och beige/brunt, så det känns ganska mycket "september" också.

När det kommer till gästlistan så trodde jag att det skulle vara tufft, men vi satte oss i somras och skissade på ungefär vilka vi ville bjuda. Det blev runt 85, vilket är helt okej för oss, och sen kommer säkert några bytas ut när vi väl sätter listan snart.
    Det beror ju helt på vad man har för budget och hur många som får plats i lokalen. Vi valde lokal lite efter hur många vi tror att vi blir. Sedan har vi prioriterat vänner framför släkt. Alltså inte nära släkt, men jag bjuder hellre mina vänner som jag vet att jag får en rolig dag och kväll med, än avlägsna farbröder och kusiner som jag inte har träffat på 20 år.

• TesshjärtaFred

Oj, det känns lite tidigt. Typ två - tre månader innan tänkte jag mig. Eftersom det är strax efter sommaren så tänkte jag att det kunde vara smart att skicka ut dem lite innan midsommar eftersom sen kommer sommaren med semestrar och sådant.
    Men man gör ju som man själv vill.

• TesshjärtaFred

Vi kommer att vara på ett slott där ingen av varken vår familj eller våra gäster bor i närheten, men det finns boende för alla på slottet.

Jag känner absolut ingen stress. 11 månader är lååååång tid, och jag är lugn som en filbunke.

• TesshjärtaFred

Visst är det så. Det handlar ju om, i de flesta fall, vuxna människor. Det är jättebra att man ger förslag på boende i olika prisklasser, men sen tycker jag att gästerna får sköta det själva. Det är ju inte så att man saknar grejer att göra när man gifter sig liksom.
    Beroende på i vilken stad man ska vara kanske det går att deala till sig specialpris på hotellrum? När min bror gifte sig utanför Nyköping så gjorde de en deal med hotellet att gästerna fick boka rum där till specialpris. De hade ett antal rum vikta för det, och när man bokade skulle man ange att det var till deras bröllop. Det blev liksom det officiella bröllopshotellet.

• TesshjärtaFred

Jag kan fixa det, hinner dock inte just nu eftersom jag är på jobbet och har apmycket att göra.

• TesshjärtaFred

Eftersom det är jag som är TS så måste jag fixa det.

• TesshjärtaFred
    Timba skrev 2008-09-14 15:00:25 följande:
    Jag tänkte också välja den 19:e !! Fast jag kan inte boka förrän 1 oktober så jag vet inte om någon annan hinner före!!Vi ska inte förlova oss innan utan kör skarpt på en gång.
    Timba, hur gick det med bokningen? Fick ni den 19:e?
  • TesshjärtaFred
    Tösabita skrev 2008-10-14 21:24:22 följande:
    Hejsan tjejer och välkommen alla nya!Roligt att det börjar bli så pass många September brudar.Vissa av er har ju kommit jätte långt i planeringen. Jag lever fortfarande kvar i tron att jag har över ett år på mig att planera, tiden går alldeles för fort.Har precis ändrat vår lokal och det känns toppen! Trodde aldrig vi skulle hitta någon som båda var nöjd med så det är väldigt skönt att ha det avklarat.Vi kommer laga all mat själva. Men eftersom jag inte vill att någon av den närmsta familjen ska "jobba" på vår dag så försöker jag värva folk som kan hjälpa till med servering och sånt. Var faktiskt lättare än vad jag hade förväntat mig. Har däremot stora problem med att komma på vem/vilka man ska ha som toastmaster, jätte svårt ju.
    Vilka har du tillfrågat om servering och sådant? Folk du känner eller? Jag funderar mycket på serveringsfrågan. Iofs har inte vi bestämt oss för vilken catering vi ska anlita än, så det kanske faller på plats när vi väl har gjort det.
  • TesshjärtaFred

My och Erlend: Nej, har aldrig känt att jag vill dra iväg.
    Men å andra sidan skiter vi ganska mycket i traditioner och konventioner och kör vårt race och kommer att ha det bröllopet vi vill ha, inte vad andra förväntar sig.
    Men - det är ju 10 månader kvar, så jag hinner nog känna mig less.

Lilla miraklet:Vår budget är 72000. Det var det vi kunde spara ihop på 1,5 år från att han friade tills vi gifter oss. Vi får ingen ekonomisk hjälp från föräldrar utan betalar för allt själva.

• TesshjärtaFred

Åh så skönt att ha så mycket bestämt.
    Det enda vi har är lokal för fest och vigsel.
    Men jag är ändå hur lugn som helst. Det är faktiskt låååång tid kvar.

Svar på tråden September 2009