September 2009
Vi har inte börjat med inbjudningskorten ännu, men har väl tänkt göra egna, fast med färdiga kort som bas. Alltså att vi köper, i vårt fall vita, kort och sedan lägger en personlig touch på dem. Vi tapetserade just i vårt vardagsrum och fick ganska mycket tapet över så vi tänkte nog klä korten med den. Då blir det ju personligt eftersom det är något vi har hemma och som våra nära och kära känner igen. Det är en skog som går i naturvit och beige/brunt, så det känns ganska mycket "september" också.
När det kommer till gästlistan så trodde jag att det skulle vara tufft, men vi satte oss i somras och skissade på ungefär vilka vi ville bjuda. Det blev runt 85, vilket är helt okej för oss, och sen kommer säkert några bytas ut när vi väl sätter listan snart.
Det beror ju helt på vad man har för budget och hur många som får plats i lokalen. Vi valde lokal lite efter hur många vi tror att vi blir. Sedan har vi prioriterat vänner framför släkt. Alltså inte nära släkt, men jag bjuder hellre mina vänner som jag vet att jag får en rolig dag och kväll med, än avlägsna farbröder och kusiner som jag inte har träffat på 20 år.