• josphine

någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?

äntligen har min pojkvän gett med sig och vill börja titta på förlovningsringar! weehooo!

men lyckan var kort. redan i första butiken så visade det sig att vi har helt olika uppfattningar om ringar. han tycker det duger med en vanlig enkel guldring medan jag vill ha en med stenar på... och sen så vill han att de ska matcha. å han vill inte ha något bling bling på sin!

men det där kommer ja greda ut. jag ska ha en sten vad han än säger...hahah!
    men det som slog mig är att alla ringar som finns här i sverige är med stenar är vigselringar. inte förlovningsringar! och utomlands är det tvärt om. en stor diamant på förlovningringen och en enklare vid vigseln..

så då tänkte jag. hur vanligt är det att mannen inte har någon förlovningring? utan bara får en ring vid vigseln? för vigselringen är ju lättare att matcha om det ska vara min "enklare" ring??

hjälp mig!

• Svar på tråden någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?
  • Tooticki

I Sverige är det tradition är mannen och kvinnan har varsin förlovningsring och att kvinnan får en vigselring, idag blir det dock vanligare att mannen får en till ring vid vigseln också. Ni kan självklart göra som ni vill men jag förstår inte varför inte du kan ha en sten i din ring och han ha en slät? Du kan ju matcha din vigselring med hans förlovningsring sen om ni vill, så är problemet ur världen.

• lillP

min förlovningsring har en sten och är matchad med min h2b´s. Han har iofs en litenliten sten i sin, men det var bara för att han ville ha det Ringen var egentligen designad utan.

Min poäng är att det går att matcha ringarna oavsett om det är sten i båda eller i bara en av ringarna

• josphine

det är lite det jag är inne på. att ha samma "grund" i ringen och man bara sätter en sten på min... men han är lite svårövertalad den där torrbollen ;) där hemma...

grejjen är den att de ringar han tycker är fina (som inte alls är så fina) skulle passa med en sten på...
    bara det att han vill ha rött guld och jag vitt kommer ta säkert en vecka innan vi är överrens...

• lillP

vi har både vitt och rött guld i våra, mest vitt Våra vigselringar kommer däremot att vara i rödguld, hans med svarta stenar och min med vita stenar

kanske kan ni komma fram till en kompromiss om ni gärna vill matcha ringarna?

• Tooticki

Ett par av mina vänner där har hon en vitguldsring med diamanter och han en rödguldsring.

• chamor

Du kan ju välja en klassisk ring (likadan som hans) och be en guldsmed sätta i en större diamant i den. Behöver inte kosta allt för mycket och ni får båda vad ni vill ha

• Flodis Hjärtat

Varför ska de matcha, din och din mans? Ni har olika storlekar på händer osv och det bästa är väl att hitta ngt som passar just dig och en som passar honom. Jag bryr mig inte om hur hans ser ut så länge jag får min som jag vill ha den.

• skille

Min m2b skal bare har forlovelses ringen sin, han har en helt enkel platina ring, jeg har masse bling på min. når vi gifter oss skal jeg få en vigsel ring mens han beholder den han har

• josphine
    skille skrev 2008-09-01 10:58:55 följande:
    Min m2b skal bare har forlovelses ringen sin, han har en helt enkel platina ring, jeg har masse bling på min. når vi gifter oss skal jeg få en vigsel ring mens han beholder den han har
    massa bling låter bra! :)
    är inte sugen på en sten utan mer lite ringbling a la tiffanys. lite för att det känns extra med en ring därifrån dessutom har de ju såååå mycket fint...

jag får ta ett riktigt snack med han där hemma. jag menar det är vår förlovning, våra ringar. vi gör ju inte detta för någon annan än oss!
  • skille
    josphine skrev 2008-09-01 11:07:23 följande:
    massa bling låter bra! :)är inte sugen på en sten utan mer lite ringbling a la tiffanys. lite för att det känns extra med en ring därifrån dessutom har de ju såååå mycket fint...jag får ta ett riktigt snack med han där hemma. jag menar det är vår förlovning, våra ringar. vi gör ju inte detta för någon annan än oss!
    Min ring er en Tiffany ring... ganske tynn men med 7 små stener.

m2b fridde på Tiffanys, breakfast att Tiffanys er min absoluta favoritt film.
Svar på tråden någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?