• Vill nu

Mars 2009

Någon mer som slår till då?

Hur långt har ni kommit i planeringen? Tänkte det kunde vara lite kul att utbyta idéer och så, om det finns fler mars-brudar här!

• Svar på tråden Mars 2009
  • marsros

Klänning: www.sheshopping.com/shopexd.asp
    Föll direkt för färgen eftersom jag är rödhårig och bara ser likblek ut i en helvit klänning.

Vi ska gifta oss i två omgångar. Vi har behov för att få det juridiska klart snarast så det blir en tripp till kommunhuset redan i oktober. Men bröllopet blir i mars.

Då blir det lunchbröllop och sedan bjuder vi närmaste familjen på herrgårdsnatt med middag.
    totalt 40 gäster budget ca 65000

• didis

Snygg klänning!

Själv behöver jag dock lite mer drapering kring magen...

Nyfiken, varför behöver ni det juridiska så snabbt?

marsros skrev 2008-09-14 13:40:41 följande:
    Klänning: www.sheshopping.com/shopexd.aspFöll direkt för färgen eftersom jag är rödhårig och bara ser likblek ut i en helvit klänning.Vi ska gifta oss i två omgångar. Vi har behov för att få det juridiska klart snarast så det blir en tripp till kommunhuset redan i oktober. Men bröllopet blir i mars. Då blir det lunchbröllop och sedan bjuder vi närmaste familjen på herrgårdsnatt med middag. totalt 40 gäster budget ca 65000
  • marsros

Tja det är så att vi har en lyxig resa inplanerad sedan länge i oktober. Dessutom har mannen min en mor som inte går att lite på och vi har köpt hus i sommar. Vi är helt enkelt oroliga för att det skulle bli problem om det skulle hända en av oss något. Så vi bestämde oss för att istället för att skriva sambokontrakt och testamenten så gifter vi oss, då är det ju vi som går som nr 1 om det skulle ske nåt trist.
    I den vevan kom vi ju på att vi ska resa och så insåg vi att det var ju smart att ta det som bröllopsresa. Typ så.

Angående draperingen runt magen, jag ska banta. Därför jag måste vänta lite med att beställa och se an hur det går. Hihihi

• T RO

Tack för att jag får vara med på ett hörn

Inbjudningarna tänkte vi skicka efter nyår, första veckan kanske, så att de inte kommer bort i julposten Vi har inga långväga gäster och de flesta bor i Lund där vi ska gifta oss, så jag tror att tre hela månaders framförhållning borde vara nog. OSA tänkte jag sätta i mitten av februari, så har man i alla fall en månad på sig att slutföra allt.

Jag har ju redan gått och köpt en klänning om ni har kikat i min pres, har inget foto tyvärr, men jag hoppas innerligt att den kommer att passa om ett halvår. Men den har korsettsnörning i ryggen, så det ska nog gå.

• Villemoa

T RO - du är inte ensam om att gifta dig i april, jag gifter mig den 25:e! Så långt vi hunnit i planeringen är att vi har bokat lokal. Men jag tänker att vi hinner ordna med allt innan dess. Har redan skrivit en lista på allt som ska ordnas. Vet redan vilken ring jag ska ha (den på bilden). Har det mesta klart i huvudet, ska bara stämma av med sambon först...

• Vill nu

T RO skrev 2008-09-14 19:17:37 följande:

Tack för att jag får vara med på ett hörn Inbjudningarna tänkte vi skicka efter nyår, första veckan kanske, så att de inte kommer bort i julposten Vi har inga långväga gäster och de flesta bor i Lund där vi ska gifta oss, så jag tror att tre hela månaders framförhållning borde vara nog. OSA tänkte jag sätta i mitten av februari, så har man i alla fall en månad på sig att slutföra allt.Jag har ju redan gått och köpt en klänning om ni har kikat i min pres, har inget foto tyvärr, men jag hoppas innerligt att den kommer att passa om ett halvår. Men den har korsettsnörning i ryggen, så det ska nog gå.
    Vi har också tänkt på det där med julposten, så vi kommer att skicka våra första veckan i december.Man vill ju inte skicka fööör tidigt heller! Svårt det där! Vi har ju folk som måste åka 40 mil, men det är ju nästan ingenting som händer där i början på mars, så jag betvivlar att folk har saker planerade...

Om det är korsettsnörning så är det säkert inga problem! Måste också ta mig iväg och kolla på klänning!
  • Fam Hull

Hej på er alla!

Här e en till som ska gifta sig i mars.
    Närmare bestämt den 7:e.
    Vigsel-/festlokal e bokad.
    Klänningen utsedd, ska beställa från USA.
    Mallen till inbjudningarna e gjord.
    Längre än så har vi inte kommit...

• Vill nu

Fam Hull skrev 2008-10-01 21:23:02 följande:

Hej på er alla!Här e en till som ska gifta sig i mars.Närmare bestämt den 7:e.Vigsel-/festlokal e bokad.Klänningen utsedd, ska beställa från USA.Mallen till inbjudningarna e gjord.Längre än så har vi inte kommit...
    Mycket bra val av dag, tycker jag!
  • didis

Vill nu skrev 2008-10-01 21:42:13 följande:

Mycket bra val av dag, tycker jag!
    Nänänä 14:e är mycket bättre1

Fam Hull: var i Sverige gifter ni er?
  • Fam Hull

Vi ska gifta oss i Mölndal/Göteborg.
    Ni då? (det kanske står i tidigare inlägg, men jag har inte läst alla)

didis skrev 2008-10-01 21:45:46 följande:
    Vill nu skrev 2008-10-01 21:42:13 följande:
    Nänänä 14:e är mycket bättre1 Fam Hull: var i Sverige gifter ni er?
Svar på tråden Mars 2009