Mars 2009
Någon mer som slår till då?
Hur långt har ni kommit i planeringen? Tänkte det kunde vara lite kul att utbyta idéer och så, om det finns fler mars-brudar här!
Någon mer som slår till då?
Hur långt har ni kommit i planeringen? Tänkte det kunde vara lite kul att utbyta idéer och så, om det finns fler mars-brudar här!
Betyder det otur att sy sin klänning?
Hmm, visste jag inte...:-S
Men kanske det e en bra idé att träna på nåt lite enklare först innan jag ger mig på klänningen.
Vill nu skrev 2008-10-09 19:30:03 följande:
Fam Hull skrev 2008-10-10 21:40:32 följande:
hello här inne!
här e en t som vill sluta upp i er gemenskap
ska gifta oss den 7:e som jag ser att några fler här inne ska.
blir en liten o familjär tillställning då vi har 3 små barn.
* bokat kyrka
* min mamma syr klänningen o dvs andra kläder
* håller d sedan hemma hos mor/svärmor,
(ska kläcka hemlisen idag t svärmor så får vi se vem d är hos)
* tårta gör svägerskan som e konditor, inte bestämt utseende än
japp d e såååå långt vi kommit, hmmm...
eftersom d inte e direkt säsong så känns d rätt lugnt men vill ha d mesta bestämmt innan jul så man kan mysa i lugn o ro
jo färgtema: silver, lilanyanser samt vitt.
sitter o klurar på inbjudan o så, ska inhandla i slutet av månaden o sätta igång m d sen. skickar oxå så d kommer första veckan på d nya året
Vill nu skrev 2008-10-12 12:19:44 följande:
Oj, då kommer jag bli den ledsnaste bruden på länge, för det blir nog en hel del stygn i den klänningen.
Tur att jag inte e så vidskeplig...
Vill nu skrev 2008-10-11 09:54:54 följande:
Har "kläckt" nyheten o hon blev SÅÅÅÅ glad, började nästan gråta!
D lutar till att ha mingel hos min mor efter vigseln men inget e spikat.
Funderar på fotograf o så nu... Hur har ni tänkt er?
Fam Hull: mkt man ska o inte ska just när man gifter sej.
själv e jag lite vidskeplig o syr ingen klänning för d skulle jag ALDRIG hinna lr bli nöjd m. jag e bara en hobby sömmerska som kan sy en gardin lr så tyvärr ärvde jag inte den kreativa sidan av min mor
blir spännande att se slutresultatet.
Hur går det för er tjejer?
Vi har bokat vigselförrättare idag
Känns som ett litet delmål. Så nu väntar vi på att det ska bli mindre än 4 månader kvar så att vi kan skicka in papprena till Skattemyndigheten.
Har oxå berättat för föräldrarna, dom blev väldigt överraskade men glada!
Just det, har ju bokat fotograf/sminkös/frisör oxå! Samma tjej som ska fixa allt.
Sen har vi börjat fixa med inbjudningarna. Skulle från början klippa o klistra själva, men hittade en sida det faktiskt blev billigare att beställa än att göra själv. Nu ska vi ju inte ha nåt traditionellt bröllop så inbjudningarna är inte heller dom i traditionell modell. Men vi har hittat ett kort som passar oss och vårat tema.
Fam Hull skrev 2008-10-24 13:54:13 följande: