• Nomea

Panik!!

Lite mer än en vecka kvar till den stora dagen.
    Men våra pengar räcker inte riktigt till.
    Våran bil gick sönder här under sommaren och pajjade totalt våra sparplaner. Allt gick bara åt skogen och nu känns det som om vi måste ställa in hela alltet..!

Det är inte mycket pengar som saknas, men tillräckligt. Vi har inte mycket kvar som ska betalas egentligen, det är mat för oss (vi kör kuvertavgift), dricka, lokalen, sista på klänningen och bukett....
    Men det känns så övermäktigt! Och jag har allvarligt panik!!

Vill absolut inte ställa in, men vad ska vi göra?

• Svar på tråden Panik!!
  • asi75

Oj vad ledsen man blir över att höra detta, bekymmer så här nära bröllopet är ju inte roligt. Livet är alltid fullt med överraskningar.....

Finns det någon ni kan låna lite pengar av, t ex föräldrar?. Jag hoppas inte ni ställer in er dag.

Hoppas allt löser sig!

*kram*

• SnuttisSessan

Prata med banken?

• Nomea
    asi75 skrev 2008-09-09 18:28:35 följande:
    Oj vad ledsen man blir över att höra detta, bekymmer så här nära bröllopet är ju inte roligt. Livet är alltid fullt med överraskningar.....Finns det någon ni kan låna lite pengar av, t ex föräldrar?. Jag hoppas inte ni ställer in er dag. Hoppas allt löser sig!*kram*
    [/citat]
    SnuttisSessan skrev 2008-09-09 18:28:36 följande:
    [citat]
    Prata med banken?
    Min pappa betalar för ett band som ska komma, så det känns fel att be honom om mer hjälp.
    Min mamma hjälper till redan med det hon kan.
    Min sambos föräldrar hjälper också till med det dom kan.

Vi får inga lån för ingen av oss har ett fast jobb. Sambon är vikarie och har blivit varslad och jag har bara ett deltidsjobb...
  • asi75

Jag förstår hur du känner men det kanske ändå är bättre att fråga dem, de hjälper säkert till om de kan.

• Nomea
    asi75 skrev 2008-09-09 18:35:19 följande:
    Jag förstår hur du känner men det kanske ändå är bättre att fråga dem, de hjälper säkert till om de kan.
    Ja, jag antar att det är bättre att fråga och få ett nej än att inte ens prova...
  • Fejs

vi var tvungna o gå till banken igår...

• Nomea
    Fejs skrev 2008-09-09 18:50:04 följande:
    vi var tvungna o gå till banken igår...
    Ja, det är inte kul när man ser fram emot det så här mycket och sen bara rasar allt ihop..!
  • didis

Hur mycket rör det sig om som ni skall få ihop?

Om någon av era föräldrar har hus har de antagligen en buffert undanstoppad som ni ev kan nalla på under någon vecka. Fråga dem!

• Nomea
    didis skrev 2008-09-09 19:28:14 följande:
    Hur mycket rör det sig om som ni skall få ihop? Om någon av era föräldrar har hus har de antagligen en buffert undanstoppad som ni ev kan nalla på under någon vecka. Fråga dem!
    Det rör sig om ca 4-5000...
    Vi ska fråga, måste prata med sambon efter barnen har somnat och se vad han säger också.
  • didis

Jag har en gammal kompis som förut drev pantbank - kan det vara något? Summan är inte så gigantisk så det kanske går att få ihop på så vis?

Svar på tråden Panik!!